Uitvaartverzekering

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Uitvaartverzekering

Berichtdoor Sabra » 16 dec 2016 16:55

Chaya schreef:Ha, dank je. Ik heb het even doorgelezen, op zich ziet het er wel goed uit.
3.500 euro ineens storten, minimaal 3% maximaal 6% rente.
Maar......Het DELA Depositofonds valt niet onder het depositogarantiestelsel zoals banken dat kennen.
Wat zijn de consequenties dan als Dela bijvoorbeeld failliet gaat? Of fuseert met een ander bedrijf?
Misschien eerst maar eens een belletje aan wagen. :-k
3% krijg je bij geen enkele bank.


Dat is niet zo moeilijk. Dan sta je achter in de rij, en ben je effectief al je geld kwijt.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uitvaartverzekering

Berichtdoor Chaya » 16 dec 2016 17:07

Prisma23 schreef:De gedachte achter een verzekering is solidariteit en niet het rendement op de ingelegde premie.
Bij deze solidariteit wordt dan wel rekening gehouden met de kans van optreden en de kosten van het verzekerde.

Om even door te gaan op die uitvaartverzekering. Er zijn mensen die kort na het afsluiten van de verzekering overlijden, dat zal de maatschappij dus meer uitbetalen dat de ingelegd premie. Als iemand langer leeft dat de statische levensverwachting is het net anders.

Uiteraard betaald iemand die een verzekering op hogere leeftijd afsluit meer premie. Voor het verzekeren van een e-fiets betaal je ook meer dan voor een spier-fiets. Hier werkt het dubbel want een e-fiets kost meer en wordt vaker gestolen.

Kortom het is gewoon "draagt elkanders lasten".

Ja begrijp ik allemaal.
Van oudere mensen (70+) hoorde ik dat je vroeger een kleine polis af kon sluiten, dan betaalde iemand 1 of 2 gulden per week. Tot een max bedrag en sloot dan al of niet een nieuwe polis af. (De oude Haagsche was een bekende maatschappij)
Zo kwam het voor dat iemand overleed en de nabestaanden hadden dan soms met wel 10 of 20 polissen van 100-150 gulden te maken.
Sabra schreef:Dat is niet zo moeilijk. Dan sta je achter in de rij, en ben je effectief al je geld kwijt.

Daar was ik al bang voor. Het addertje onder het gras dus.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Uitvaartverzekering

Berichtdoor MoesTuin » 16 dec 2016 22:53

lekker in eigen beheer houden zou ik zeggen, elke dag 1 euro apart leggen en kijk eens hoeveel je hebt over een aantal jaar.
het meest veilig. (zolang je er maar van af kan blijven :D )
en vooral nooit vergeten.
ben je gekocht en betaald met het Bloed van Christus, dat is het voornaamste.
Ook om mee te geven aan de oude meneer in kwestie.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Honesty

Re: Uitvaartverzekering

Berichtdoor Honesty » 17 dec 2016 07:10

*Verwijderd door mod. Honesty had al een ban onder diverse accounts*

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Uitvaartverzekering

Berichtdoor elburger » 17 dec 2016 08:54

Chaya schreef


Ha, dank je. Ik heb het even doorgelezen, op zich ziet het er wel goed uit.
3.500 euro ineens storten, minimaal 3% maximaal 6% rente.
Maar......Het DELA Depositofonds valt niet onder het depositogarantiestelsel zoals banken dat kennen.
Wat zijn de consequenties dan als Dela bijvoorbeeld failliet gaat? Of fuseert met een ander bedrijf?
Misschien eerst maar eens een belletje aan wagen. :-k
3% krijg je bij geen enkele bank.


Dus zo komen we samen tot weer een gegeven waar menigeen dus geen notie van heeft.
Thx.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uitvaartverzekering

Berichtdoor Chaya » 17 dec 2016 10:24

elburger schreef:Dus zo komen we samen tot weer een gegeven waar menigeen dus geen notie van heeft.
Thx.

Elburger, als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het dus niet waar. :wink:
Ik zei eerder al, het is een schimmig geheel, met heel veel kleine lettertjes.
Als je googlet, krijg je als eerste de belofte: vanaf 1,99 per maand, Yarden
Maar dat geldt alleen voor de allerjongsten onder ons.
Als je willekeurig een aantal geboortedata invult, zie je de premie stijgen, tot wel 75 euro per maand.
Een verzekering zal na 3 maanden premie betalen wel uitkeren, maar als je zelf spaart staat er dan maar 225 euro op de bank.
Niet eens genoeg om een kist te kopen.

Ik vond nog een interessant artikel op uitvaart.nl:

Er zijn verschillende situaties. Het maakt verschil of de overledene spaargeld heeft of een verzekering, dan wel of de overledene niets heeft en niet geregeld heeft.
Het is ook maar de vraag wat je 'nabestaanden' noemt. Het is niet zo dat alleen familie een uitvaart mag regelen, ook vrienden of bekenden of collega's van de overledenen mogen dat. Zie vraag 525 'Een vriend zonder nabestaanden komt te overlijden' in de sub-rubriek Uitvaart door gemeente van de categorie 'Overige onderwerpen'.

Als iemand geen geld en geen vrienden heeft, en niemand in actie komt om een uitvaart te regelen, doet uiteindelijk de gemeente het. Als er nog kinderen of een echtgenoot (v/m) zijn, zijn die overigens aansprakelijk voor de kosten; de gemeente mag deze verhalen.

Het kan zijn dat er wel voldoende geld is of dat er een verzekering is. De sociale dienst van de gemeente kijkt of zij in de woning bijvoorbeeld een verzekeringspolis of bankpapieren kan vinden. Als blijkt dat de overledene in natura verzekerd is, wordt de verzekeraar gebeld en hoeft de gemeente verder niets meer te doen.
Als blijkt dat er wel geld is, maar er geen nabestaanden zijn of wanneer die niet gevonden kunnen worden, dan regelt de gemeente een nette begrafenis. Dan komt er een eigen graf, een net monument en niet de allergoedkoopste kist. Of een crematie, als men uit papierenop zou kunnen maken dat dit de voorkeur van de overledene heeft.
Als de wens van de overledene onbekend is, heeft trouwens begraven de voorkeur boven cremeren. En wel omdat je als je iemand begraaft, hem later alsnog kunt cremeren. Maar andersom niet.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten