Bijbelstudie voor kinderen

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Zomer81
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mei 2016 20:47

Bijbelstudie voor kinderen

Berichtdoor Zomer81 » 01 jul 2016 12:28

We hebben de gewoonte om tijdens de vakantie de dag te beginnen met het behandelen van een Bijbelgedeelte en hierover door te praten. Nu de kinderen wat ouder worden willen we hen ook mee laten doen. Zijn er tips voor wat we hiervoor kunnen gebruiken? Bestaat hier materiaal voor?

Yoshi

Re: Bijbelstudie voor kinderen

Berichtdoor Yoshi » 01 jul 2016 12:34

Ik weet dat er in deze webwinkel wat bijbel/geloof dingen staan om ouders te helpen; http://www.adveniat.nl

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Bijbelstudie voor kinderen

Berichtdoor MissF » 01 jul 2016 12:57

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar mijn ouders deden het altijd zondag na het middageten. Mijn vader gebruikte dan steeds een ander boek. Wat me vooral nog bijstaat zijn de boeken van Anneke Kaai, bijvoorbeeld over de psalmen. Zij schildert, en die schilderijen zijn in een boek bijeengebracht, elk schilderij gaat over een psalm. Dan heb je al snel gespreksstof, want er is zoveel in te zien.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Bijbelstudie voor kinderen

Berichtdoor meribel » 01 jul 2016 18:43

ik weet niet welke leeftijd je kinderen hebben, maar er zijn voor alle leeftijden bijbelse dagboeken geschreven.
je kan gewoon eens snuffelen in de plaatselijke christelijke boekhandel naar één die geschikt is voor de leeftijd van de kinderen,
dan begin je vaak met een stukje tekst ( niet te lang ) korte overdenking en sommige hebben ook vragen erbij


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten