Hermanus schreef:Hallo allemaal,
Ik ben een erge sloddervos wat betreft het opruimen en netjes ordenen van mijn verzekeringen, polissen, salarisstroken en verdere post.
Als ik eens wat op moet zoeken, zoek ik me ik weet niet wat!
Zijn ook nogal vele verschillende verzekeringen en dergelijke.
Er komt best al veel via internet, maar daar kan ik ook geen orde in maken.
Wie kan me soms wat tips geven?
Vriendelijke groet,
Hermanus
Ik heb zelf de neiging om het op te schuiven.
Maar ik stop alles eerst even in een bak: to do, op die manier raak je het tenminste niet kwijt.
Veel uitgaven die altijd terugkomen en niet te ontlopen zijn, laat ik automatisch afschrijven, (energie, wegenbelasting, verzekeringen) maar controleer wel zo vaak als mogelijk de bank online.
Want er wordt nogal eens - sinds de invoering van het internationaal banknummer - onterecht afgeschreven.
Binnen bepaalde tijd kun je dit dan storneren.
Verder toch aparte ordners maken, salarisstroken, correspondentie (rekeningen, brieven, mededelingen) aparte map voor alle in- en uitgaande belastingstukken.
Bijhouden, niet te lang op laten lopen.
Liever één keer per maand ff doorbijten, dan per (half) jaar uren bezig zijn om te ordenen.
De gouden tip is denk ik toch, hoe vervelend ook, eind van de maand>>>> alles opruimen.
Succes!