Chaos

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Hermanus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:20
Locatie: Zuid Holland Zuid

Chaos

Berichtdoor Hermanus » 29 jun 2016 16:57

Hallo allemaal,

Ik ben een erge sloddervos wat betreft het opruimen en netjes ordenen van mijn verzekeringen, polissen, salarisstroken en verdere post.
Als ik eens wat op moet zoeken, zoek ik me ik weet niet wat!
Zijn ook nogal vele verschillende verzekeringen en dergelijke.
Er komt best al veel via internet, maar daar kan ik ook geen orde in maken.
Wie kan me soms wat tips geven?

Vriendelijke groet,

Hermanus

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Chaos

Berichtdoor Johan100 » 29 jun 2016 17:29

Koop een grote ordner map met tabbladen.

Ordenen administratie: Stappenplan

Maak ruimte.
Het is belangrijk dat u de ruimte heeft om uw post goed te kunnen sorteren. Zorg daarom dat de post in de woonkamer bij elkaar zoekt door de papieren op de grond te leggen of op een grote tafel.

Leg de post die bij elkaar hoort bij elkaar.
Leg bijvoorbeeld alle papieren bij elkaar van uw zorgverzekering, alle papieren van de belastingdienst etc. Op deze manier ontstaat er al wat overzicht in uw administratie.

Weet wat u op de verschillende tabbladen moet schrijven.
Het is belangrijk dat u een goede indeling maakt om uw papieren in de klapper terug te kunnen vinden. Hieronder een schema met een vrij duidelijk indeling.
https://www.klikvoorhulp.nl/geldzaken/o ... tappenplan

https://youtu.be/BZp84Cm2m6M

http://www.simpelhuishoudboekje.org/hui ... je_ordner/

Succes , moet het zelf ook weer eens ordenen. :wink:
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Chaos

Berichtdoor Chaya » 29 jun 2016 21:23

Hermanus schreef:Hallo allemaal,

Ik ben een erge sloddervos wat betreft het opruimen en netjes ordenen van mijn verzekeringen, polissen, salarisstroken en verdere post.
Als ik eens wat op moet zoeken, zoek ik me ik weet niet wat!
Zijn ook nogal vele verschillende verzekeringen en dergelijke.
Er komt best al veel via internet, maar daar kan ik ook geen orde in maken.
Wie kan me soms wat tips geven?

Vriendelijke groet,

Hermanus

Ik heb zelf de neiging om het op te schuiven.
Maar ik stop alles eerst even in een bak: to do, op die manier raak je het tenminste niet kwijt.
Veel uitgaven die altijd terugkomen en niet te ontlopen zijn, laat ik automatisch afschrijven, (energie, wegenbelasting, verzekeringen) maar controleer wel zo vaak als mogelijk de bank online.
Want er wordt nogal eens - sinds de invoering van het internationaal banknummer - onterecht afgeschreven.
Binnen bepaalde tijd kun je dit dan storneren.
Verder toch aparte ordners maken, salarisstroken, correspondentie (rekeningen, brieven, mededelingen) aparte map voor alle in- en uitgaande belastingstukken.
Bijhouden, niet te lang op laten lopen.
Liever één keer per maand ff doorbijten, dan per (half) jaar uren bezig zijn om te ordenen.
De gouden tip is denk ik toch, hoe vervelend ook, eind van de maand>>>> alles opruimen.
Succes!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Chaos

Berichtdoor Johan100 » 29 jun 2016 22:09

Hermanus, ik zou een ordner map kopen en alles een keer uitzoeken en sorteren en je ordner map in je kast zetten en vervolgens als je iets binnenkrijgt gelijk in je ordner map stoppen, krijg je digitaal wat binnen kan je het uitprinten en in je map stoppen.
Ook kan je digitaal je je digitale post,downloads netjes verdelen in mapjes:
https://www.seniorweb.nl/tip/tip-downlo ... indows-8-1
De gouden tip :wink:

In windows excel kan je ook bijvoorbeeld makkelijk een budget maken en bijhouden mocht je dat willen.
Succes!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Chaos

Berichtdoor Sabra » 29 jun 2016 22:26

Je kunt ook iemand inhuren die je ermee helpt.
Laatst gewijzigd door Sabra op 30 jun 2016 07:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Chaos

Berichtdoor Johan100 » 29 jun 2016 22:39

Sabra, die site wordt bij mij geblokkeerd door mijn scanner met melding van aanval en inbraakpoging.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Chaos

Berichtdoor Sabra » 30 jun 2016 07:19

Johan100 schreef:Sabra, die site wordt bij mij geblokkeerd door mijn scanner met melding van aanval en inbraakpoging.


Raar. Link voor de zekerheid maar verwijderd. Ik zal de eigenaar informeren.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Chaos

Berichtdoor Mortlach » 30 jun 2016 08:14

Hermanus schreef:Hallo allemaal,

Ik ben een erge sloddervos wat betreft het opruimen en netjes ordenen van mijn verzekeringen, polissen, salarisstroken en verdere post.
Als ik eens wat op moet zoeken, zoek ik me ik weet niet wat!
Zijn ook nogal vele verschillende verzekeringen en dergelijke.
Er komt best al veel via internet, maar daar kan ik ook geen orde in maken.
Wie kan me soms wat tips geven?

Vriendelijke groet,

Hermanus


Als het via e-mail binnenkomt, kun je een aantal dingen doen.

- Uitprinten en in een map stoppen

- De mail of bijlage opslaan op je harde schijf met een duidelijke titel én datum: bijv: Gloria_Polis_Kippenhokverzekering_20160630. Als je een standaardformule gebruikt [naam bedrijf]_[Soort document]_[datum als yyyymmdd] is het direct meer overzichtelijk. De map met al deze documenten wel zo nu en dan backuppen op iets externs voor het geval er wat met je pc gebeurt. Als je de datum vooraan zet (in jjjjmmdd-formaat), is het ook makkelijk sorteren op datum van binnenkomst.

- De meeste mailprogramma's kunnen tegenwoordig 'tags' geven aan mails. Dus dat kun je ook doen. Dan heb je nog steeds wel een map vol met mails gelabeld 'verzekeringen', maar dan zit wel alles bij elkaar.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten