Eurovisie Songfestival 2016

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Neliz
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 aug 2015 10:40

Eurovisie Songfestival 2016

Berichtdoor Neliz » 12 mei 2016 00:00

Hebben we er een beetje vertrouwen in zaterdag?

Douwe Bob had den goeie show gisteren en de buitenlandse media zijn lovend over zijn optreden. Het lijkt erop dat Nederland weer als een 'black horse' hoog gaat scoren op het Eurovisie Songfestival dit jaar.

Zelf heb ik de inzending van Hongarije hoog staan op m'n lijstje.
Wie volgt het ESF nog meer?

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Eurovisie Songfestival 2016

Berichtdoor Tante Pollewop » 12 mei 2016 07:37

Ik heb dinsdag wel gekeken, maar ik vond er niet zoveel aan. De kwaliteit van de optredens was vaak bijzonder slecht: vals zingende zangers en zangeressen.
Er waren maar een paar optredens wel echt goed, en het leukste was eigenlijk nog om bijdehante opmerkingen te maken en te lezen op twitter.

Vanavond en zaterdag kijk ik niet, ik heb andere dingen te doen.

Neliz
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 aug 2015 10:40

Re: Eurovisie Songfestival 2016

Berichtdoor Neliz » 12 mei 2016 08:41

Veel inzendingen van de eerste halve finale waren inderdaad bar slecht.
Zelf scoorde ik Hongarije, IJsland en Croatië hoog. M'n vriend scoorde ook Montenegro en Rusland in zijn top 3. Die laatste begrijp ik niet zo, want het lijkt nogal op de winnende acts van de afgelopen jaren...

Het is een kitsj gebeuren, maar wel erg vermakelijk, vind ik. Heb dan ook wel weer zin in vanavond.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23584
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Eurovisie Songfestival 2016

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2016 08:54

Ik vind het Nederlandse nummer wel een van de betere inzendingen. Dat een land als Rusland favoriet is om te winnen verbaast me wel met zo'n nummer. Maar ja, smaken verschillen :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Eurovisie Songfestival 2016

Berichtdoor Tante Pollewop » 12 mei 2016 08:58

Ja, het optreden van Douwe Bob was toch wel een verademing na alle hysterie..
Ik ben wel erg benieuwd hoe hoog hij gaat eindigen.

Yoshi

Re: Eurovisie Songfestival 2016

Berichtdoor Yoshi » 12 mei 2016 22:31

Vanachter mijn computertje krijg ik alles mbt het songfestival wel mee. Hetgeen mij opviel vanavond was dat het liedje van België nog niet eens zo slecht klonk en eigenlijk wel aardig was. Goed dat ze door zijn.

Neliz
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 aug 2015 10:40

Re: Eurovisie Songfestival 2016

Berichtdoor Neliz » 13 mei 2016 01:57

Belgie stond op mijn nummer 1 vanavond. Daarnaast Georgië, Bulgarije en Australië.

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Eurovisie Songfestival 2016

Berichtdoor JohannesHermanus » 13 mei 2016 06:01

Marnix schreef:Ik vind het Nederlandse nummer wel een van de betere inzendingen. Dat een land als Rusland favoriet is om te winnen verbaast me wel met zo'n nummer. Maar ja, smaken verschillen :D

Het funeste met dit soort competities is dat niet kwaliteit de bepalende factor is, maar voornamelijk vriendjespolitiek...

Yoshi

Re: Eurovisie Songfestival 2016

Berichtdoor Yoshi » 13 mei 2016 07:58

De gunfactor speelt in zo'n beetje alles mee waar er gekozen moet worden.
Stem ik voor België of een of ander land ver weg. Koop ik bij fietsenmaker x of bij fietsenmaker y, haal ik mijn boodschappen bij die ene zelfstandige ondernemer of bij die gigant, neem ik persoon x aan die symphatiek overkwam of ga ik voor persoon y die net iets betere papieren heeft?

Menselijke elementen kan en moet je mijn inziens ook niet uit willen sluiten. Daarnaast hebben we het hier ook over smaak en andere zaken die niet objectief meetbaar zijn.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Eurovisie Songfestival 2016

Berichtdoor meribel » 13 mei 2016 14:35

ben een fan !! en vind het elk jaar leuk!

en hebben jullie dat optreden van the grey people gezien bij de eerste semifinal? vond dat ook indrukwekkend!

verder vind ik het liedje van Douwe Bob heel goed ( alhoewel wel irritant in je hoofd blijft zitten )
verder persoonlijk favoriet is Belgie en Rusland. Vind dat laatste echt een heel mooi liedje.

mijn man vond san marino goed... :lol: :lol: :lol: , ik vond die wel héél erg grappig


gaan jullie ook via de bbc kijken met commentaar van graham Norton? vind dat zoveel leuker,
de halve finale's zenden ze daar niet uit, maar heb die op belgie gekeken, was erg leuk toen Belgie door was ( en als laatste genoemd :D )


mochten 'we' winnen is het toch wel mijn voornemen om ook eens live een show te gaan bijwonen, lijkt me onwijs!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten