Games deel 2

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Lock&Stock

Re: Games deel 2

Berichtdoor Lock&Stock » 12 sep 2016 14:24

Mortlach schreef:
1 of 2 NVidia GTX 1080's?


Niet eens, zo groot was de meevaller nu ook weer niet ;) Heb een i5-6600K met 16GB 2666Mhz RAM en een GTX-970. De CPU en GPU zijn wel overgeclocked door de leverancier (https://www.arcticsecrets.nl/, aanrader!). Zit dicht tegen de minimum eisen aan voor de Oculus maar eigenlijk draait alles super soepel (je moet minimaal 90 fps halen om niet misselijk te worden), had per ongeluk bij E:D de Settings nog op Ultra staan en ik haalde nog steeds bijna de benodigde beeldjes per seconde.


Mortlach schreef:Zelf ben ik aan het kijken naar een setup met 2 1080's, een i7, 16 GB RAM (wil eigenlijk 32, maar kan daar voorlopig nog geen moederbord voor vinden).


Holy framerate Batman!! :) Dat worden niet misselijke grafische instellingen, wat heb je in gedachte voor zo'n monster?

Yoshi

Re: Games deel 2

Berichtdoor Yoshi » 12 sep 2016 15:58

Battlefield 1 heb ik gespeeld, op mijn underpowered laptop. Onwijs veel battlefield 1942 en 3 gespeeld. Hij viel mij tegen, wat mij betreft past de gameplay niet bij het thema.

Yoshi

Re: Games deel 2

Berichtdoor Yoshi » 12 sep 2016 16:00

Mortlach schreef:Ik (nog) niet; PS4 en pc voorlopig, en om eerlijk te zijn is er niet genoeg exclusiefs voor X1 dat ik het de moeite waard vind.

Na de PS3 en PSP heb ik een aversie tegen Sony. Had al een Wii U (zwaar onderschatte console), pc gaming trekt mij niet zo meer en dus bleef de X1 over. Halo 5 gespeeld dit weekend, toch best wel een goede shooter.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 12 sep 2016 16:42

Lock&Stock schreef:Holy framerate Batman!! :) Dat worden niet misselijke grafische instellingen, wat heb je in gedachte voor zo'n monster?


3500 euro hopelijk. Mijn huidige pc is alweer 4 jaar oud dus aan vervanging toe en bovenstaande is wel een aantal jaartjes 'future proof'; maar het kan zijn dat ik het met 1 GTX1080 ga doen, want die zijn idd aardig prijzig.

Mijn huidige pc heeft een NVidia GeForce 680 geloof ik, dus het wordt sowieso een enorme sprong voorwaarts. Ik weet dat ik die tweede 1080 niet nodig heb, maar ik wil hem gewoon omdat het kan (hopelijk financieel ook)


Edit: Even gekeken op die site van je en als ik niet de duurste CPU neem en 16GB geheugen, dan kan ik idd 2 1080's nemen. Het lastige is hier echt dat ik gewoon niet voldoende verstand heb van de componenten en dus niet echt kan beoordelen of 6900-RAM echt 600 euro meer waard is dan 6800 of dat soort zaken. Het is eerder: dit is het budget, wat is het beste (lees: het duurste) wat ik daarvoor kan krijgen.
Laatst gewijzigd door Mortlach op 12 sep 2016 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 12 sep 2016 16:45

Yoshi schreef:Na de PS3 en PSP heb ik een aversie tegen Sony. Had al een Wii U (zwaar onderschatte console), pc gaming trekt mij niet zo meer en dus bleef de X1 over. Halo 5 gespeeld dit weekend, toch best wel een goede shooter.


PSP was een tegenvaller; Persoonlijk ben ik wel te spreken over de PS3 en de 4. Ik vind zelf de Wii U (en alles van Nintendo de laatste tijd eigenlijk) te gimmicky. Met de XB1 waren er allerlei problemen met die verplichte bewegingssensor die niet uit kon en de continue internetverbinding enz, geloof ik. Ik geloof wel dat een hoop van die problemen zijn opgelost, maar ik vind ook de controler niet prettig in de hand liggen. Blij dat jij er wel tevreden mee bent, uiteraard!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Holst
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 aug 2016 15:05

Re: Games deel 2

Berichtdoor Holst » 12 sep 2016 22:16

Ik had gehoopt op meer bold action wapens e.d.
De paarden en tanks/auto's waren intressant, maar nog niet echt gebalanceerd.
Dit zal wellicht worden verholpen.

Ik ga het kopen met een paar vrienden, dat is leuk. Ik denkt niet dat het een spel is om alleen te spelen
Please, correct me if i'm wrong!

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Games deel 2

Berichtdoor Katlheen » 12 sep 2016 22:18

@Mortlach: als je voor zo'n setup gaat moet je wel een fatsoenlijke CPU erin hangen, anders wordt de CPU je bottleneck. De videokaarten trekken de nodige berekeningen wel, maar je CPU moet ook meedoen. Verder zijn er vast wel moederborden waar je met gemak 64GB aan geheugen kunt prikken hoor. Een enkele 1080 helpt je voorlopig wel vooruit, de rest van de centen kan je steken in een goed mobo en goede CPU. Begin volgend jaar komt AMD met zijn nieuwe CPU range (ZEN CPU). Waarschijnlijk niet helemaal concurrerend met Intel, maar hopelijk genoeg om Intel tot wat prijsverlagingen te dwingen waardoor jij spekkoper bent. Kijk anders even op https://tweakers.net/reviews/4849/4/des ... steem.html
Dit geeft alvast een beetje een idee. Het moederbord wat daarin vermeldt staat, kan trouwens 64GB aan.

@Yoshi: ik heb afgelopen week ook BF1 gespeeld. Moet er even aan wennen, maar ik denk dat het wel gaat lukken. Heb zelf BF1942 grijs gespeeld, en was een crack wat betreft het vliegen met een Spitfire door de canyons op de El Alemein map :mrgreen:

Ik zal het zeker kopen, heb inmiddels al een paar tegenstanders met een knol omver kunnen rijden, zeker leuk als ze bovenop de berg op een richel liggen te campen. Killed by a horse hahaha. Ben benieuwd naar de rest. *blijft dromen van een refresh van bf1942....
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

mohamed

Re: Games deel 2

Berichtdoor mohamed » 12 sep 2016 22:35

Ik speel alleen nog maar Fifa momenteel op de weinige momenten dat ik game. En toch ben ik er slecht in. :oops:

Lock&Stock

Re: Games deel 2

Berichtdoor Lock&Stock » 13 sep 2016 09:50

Mortlach schreef:3500 euro hopelijk.


Ik bedoelde meer wat voor spellen je in gedachten had :)

Lock&Stock

Re: Games deel 2

Berichtdoor Lock&Stock » 13 sep 2016 09:51

Holst schreef:Ik had gehoopt op meer bold action wapens e.d.
De paarden en tanks/auto's waren intressant, maar nog niet echt gebalanceerd.
Dit zal wellicht worden verholpen.

Ik ga het kopen met een paar vrienden, dat is leuk. Ik denkt niet dat het een spel is om alleen te spelen


Duidelijk, dan wacht ik deze nog even af :)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 13 sep 2016 10:17

Katlheen schreef:@Mortlach: als je voor zo'n setup gaat moet je wel een fatsoenlijke CPU erin hangen, anders wordt de CPU je bottleneck. De videokaarten trekken de nodige berekeningen wel, maar je CPU moet ook meedoen. Verder zijn er vast wel moederborden waar je met gemak 64GB aan geheugen kunt prikken hoor. Een enkele 1080 helpt je voorlopig wel vooruit, de rest van de centen kan je steken in een goed mobo en goede CPU. Begin volgend jaar komt AMD met zijn nieuwe CPU range (ZEN CPU). Waarschijnlijk niet helemaal concurrerend met Intel, maar hopelijk genoeg om Intel tot wat prijsverlagingen te dwingen waardoor jij spekkoper bent. Kijk anders even op https://tweakers.net/reviews/4849/4/des ... steem.html
Dit geeft alvast een beetje een idee. Het moederbord wat daarin vermeldt staat, kan trouwens 64GB aan.


Ik ben behoorlijk verknocht aan Nvidia, moet ik zeggen. Maar een prijsverlaging zou fijn zijn. Het komt sowieso allemaal pas in december wanneer ik weet wat het budget ervoor is. Maar idd, misschien dat ik het bij 1 1080 houd, want dat is voorlopig meer dan voldoende. Ik wil alleen liever niet dat ik nu een behoorlijk dure pc koop en dan volgend jaar een 4K televisie of iets dergelijks en dat dan blijkt dat de pc dat eigenlijk niet goed trekt.

Maar inderdaad, ik denk dat ik beter naar RAM en CPU kan kijken dan naar grafische over-overkill. Een tweede videokaart kan altijd later nog.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 13 sep 2016 10:20

Lock&Stock schreef:Ik bedoelde meer wat voor spellen je in gedachten had :)


Eens zien, zaken als XCOM2, The Witcher 3, Doom. Het ironische is dat veel van de spellen die ik speel helemaal niet zo veeleisend zijn: Crusader Kings, Factorio, dat soort dingen. Maar dat komt natuurlijk ook omdat de pc, noem eens wat, GTAV niet aankan. Straks wel :-)

ik ben wel heel benieuwd hoe groot ik de fabriek in Factorio kan maken met 32 GB aan geheugen ipv 8.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lock&Stock

Re: Games deel 2

Berichtdoor Lock&Stock » 13 sep 2016 13:05

Mortlach schreef:ik ben wel heel benieuwd hoe groot ik de fabriek in Factorio kan maken met 32 GB aan geheugen ipv 8.


Grappig, ben net gisteravond weer begonnen met Cities, eens kijken hoe groot de stad kan worden met m'n nieuwe systeem. Ook meteen de 81 Tiles mod gedownload, dan zit je niet vast aan de 9 Tiles die je standaard krijgt :)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 13 sep 2016 13:27

Ja, het is gewoon zo teleurstellend dat net als je stad een beetje begint te lopen, alles ineens afremt tot dikke soep.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Games deel 2

Berichtdoor Katlheen » 14 sep 2016 19:48

Ik ben behoorlijk verknocht aan Nvidia, moet ik zeggen. Maar een prijsverlaging zou fijn zijn. Het komt sowieso allemaal pas in december wanneer ik weet wat het budget ervoor is. Maar idd, misschien dat ik het bij 1 1080 houd, want dat is voorlopig meer dan voldoende. Ik wil alleen liever niet dat ik nu een behoorlijk dure pc koop en dan volgend jaar een 4K televisie of iets dergelijks en dat dan blijkt dat de pc dat eigenlijk niet goed trekt.

Maar inderdaad, ik denk dat ik beter naar RAM en CPU kan kijken dan naar grafische over-overkill. Een tweede videokaart kan altijd later nog.


AMD heeft nu in verhouding met Nvidia nog geen high-end kaart op de markt. De 480 doet het aardig, maar is nog geen killer ten opzichte van de 1080. Er zit als het goed is wel een 490 in de pipeline, en dat zou wel eens wat anders kunnen worden. Ook daarvoor geldt dat het hopelijk de boel wat kan opschudden zodat de prijzen wat gaan zakken. Ik zou nog even geduld hebben, ik zit ook te dubben om de boel te upgraden voor een periode van 5 jaar vooruit, maar ik denk dat het wijzer is om daar nog even mee te wachten. Dan heb ik meer keus, of hopelijk in ieder geval wat minder kosten :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten