Games deel 2

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 31 mei 2016 09:01

Yoshi schreef:Momenteel al weer een weekje of 2 met World of Warcraft bezig.
Heb Vanilla gespeeld en kwam toen tot lvl 60. Sinds die tijd is er erg veel veranderd merkte ik toen ik 2 weekjes geleden weer een nieuw karakter aanmaakte en levelde.


Ik ben benieuwd of de film die momenteel in de bioscopen is meer nieuwe spelers zal aantrekken. Ik kan WoW niet aanraken na een behoorlijk serieuze verslaving 10 jaar geleden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Games deel 2

Berichtdoor Marnix » 02 jun 2016 22:27

Hm terecht. De verslavende factor in combinatie met het abonnementsmodel hebben mij doen besluiten om wow nooit te gaan spelen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 03 jun 2016 14:31

Marnix schreef:Hm terecht. De verslavende factor in combinatie met het abonnementsmodel hebben mij doen besluiten om wow nooit te gaan spelen.


Het abonnementsmodel vond en vind ik niet zo erg. Wel dat ik er 80 per week aan besteedde en de enige reden dat het geen 120 uur per week was, was omdat ik 40 uur per week werkte.

Het 'grappige' was dat als ik terugkijk ik destijds eigenlijk al wel wist dat ik er niet aan moest beginnen, maar door persoonlijke en relatieproblemen waar ik destijds mee zat dacht ik op een gegeven moment "ach, wat maakt het ook uit". Een paar jaar later bleek het toch echt wel uit te maken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 04 jun 2016 13:25

Ik ben gameplay-video's van Paradox's nieuw titel Hears of Iron IV aan het bekijken; ziet er leuk uit. Strategisch de tweede wereldoorlog naspelen en zien of je de uitslag kunt veranderen. Paradox staat bekend om de diepgravende strategische gameplay en ook dit ziet er behoorlijk uitgebreid uit.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Games deel 2

Berichtdoor Yoshi » 05 jun 2016 14:55

Cities: Skylines is in de aanbieding op Steam (66% korting). Na alle goede verhalen toch maar gekocht. Tot nu toe vermaak ik me kostelijk en het ziet er erg goed uit en heeft volgens mij erg veel mogelijkheden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 07 jun 2016 16:01

Skylines is inderdaad erg goed, hoewel het in de late game wel een behoorlijk computer vergt en je moet leren wat de meest efficiënte manier van verkeersplanning is (lees: de enige manier die niet zorgt voor kilometers gridlock).

Ik zou toch eens moeten kijken of ik ergens 40 euro kan opduikelen voor Hearts of Iron 4. Voorlopig blijft het bij youtube filmpjes van mensen die het spelen. Leuk om te kijken. Ik ben benieuwd of er al mensen zijn die met landen als Luxemburg heel Europa hebben overgenomen :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Harmonica2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 282
Lid geworden op: 18 nov 2015 20:13

Re: Games deel 2

Berichtdoor Harmonica2 » 16 jun 2016 21:57

Mortlach schreef:
Het abonnementsmodel vond en vind ik niet zo erg. Wel dat ik er 80 per week aan besteedde en de enige reden dat het geen 120 uur per week was, was omdat ik 40 uur per week werkte.


Haha het grappige is dat precies hierom een paar pokertoppers eerst goede WOW spelers waren. Het strategisch inzicht is bij beide spellen belangrijk maar het helpt wel als je goed verdient met je verslaving :mrgreen: al heb ik gehoord dat sommige WOW accounts nog heel goed verkopen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 17 jun 2016 08:56

Harmonica2 schreef:Haha het grappige is dat precies hierom een paar pokertoppers eerst goede WOW spelers waren. Het strategisch inzicht is bij beide spellen belangrijk maar het helpt wel als je goed verdient met je verslaving :mrgreen: al heb ik gehoord dat sommige WOW accounts nog heel goed verkopen.


Ja, je weet dat een spel populair is als er een economie omheen ontstaat. Accounts kopen heb ik dan nooit zo begrepen. Waarom geld neertellen om een spel dat je wilt spelen, niet te hoeven spelen? Daarbij, je kunt iemand wel plompverloren een level 80 tank of healer geven, maar als je niet weet hoe je die moet spelen, dan heeft niemand daar toch wat aan?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Games deel 2

Berichtdoor Yoshi » 26 aug 2016 12:26

Het is EA na jaren dan toch eindelijk weer gelukt om mij en game te verkopen. Voor 20 euro kon ik Star Wars Battlefront niet langer laten liggen.
Het is wel vermakelijk, maar zoals ik al wist geen Battlefield met Star Wars jasje.

Yoshi

Re: Games deel 2

Berichtdoor Yoshi » 11 sep 2016 15:51

Zijn er hier eigenlijk Xbox One spelers aanwezig?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 11 sep 2016 21:46

Ik (nog) niet; PS4 en pc voorlopig, en om eerlijk te zijn is er niet genoeg exclusiefs voor X1 dat ik het de moeite waard vind.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Holst
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 aug 2016 15:05

Re: Games deel 2

Berichtdoor Holst » 11 sep 2016 22:24

Heeft iemand Battlefield 1 gespeeld?
vond het persoonlijk een beetje tegenvallen, grafisch wel goed.

Ik heb ook The talos principle aangeschaft.

Een puzzelspel met een filosofisch schience-fiction thema.
Please, correct me if i'm wrong!

Lock&Stock

Re: Games deel 2

Berichtdoor Lock&Stock » 12 sep 2016 09:13

Yoshi schreef:Cities: Skylines is in de aanbieding op Steam (66% korting). Na alle goede verhalen toch maar gekocht. Tot nu toe vermaak ik me kostelijk en het ziet er erg goed uit en heeft volgens mij erg veel mogelijkheden.


Geweldig spel! Daar heb ik echt heel veel uren in zitten :)

Kleine financiële meevaller gehad deze zomer, dus ik heb gedaan wat ik al heel lang wilde. Een nieuwe gaming pc laten samen stellen en een Oculus CV1 gekocht. Dit is natuurlijk een christelijk forum, dus ik zal niet vloeken. Maar <PIEP>, wat is dit ongelofelijk <PIEP> cool zeg!!

Speelde al een tijdje Elite:Dangerous op m'n vier jaar oude computer maar nu zit ik de in cockpit van mijn eigen ruimteschip. Het is echt fantastisch. Ook War Thunder is briljant, luchtgevechten zijn zoveel intenser als de kogels voor je gevoel om de oren vliegen.

De beeldkwaliteit valt me overigens enorm mee. In situaties met donkere achtergrond (wat in E:D vaak voorkomt) kan je de pixels zien op objecten die een hoog contracts hebben. Ook zijn de godrays soms wat storend. Maar over het algemeen is het een stuk beter dan ik had verwacht. Een puntje van kritiek, het draag comfort kan nog wel iets beter. Na een uur spelen moet ik echt even dat ding van m'n hoofd trekken.

Lock&Stock

Re: Games deel 2

Berichtdoor Lock&Stock » 12 sep 2016 09:17

Holst schreef:Heeft iemand Battlefield 1 gespeeld?
vond het persoonlijk een beetje tegenvallen, grafisch wel goed.


Niet gespeeld, maar ben geïnteresseerd. Thema en ook vooral de graphics spreken me erg aan. Wat viel er tegen voor jou?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 12 sep 2016 13:26

Lock&Stock schreef:Kleine financiële meevaller gehad deze zomer, dus ik heb gedaan wat ik al heel lang wilde. Een nieuwe gaming pc laten samen stellen en een Oculus CV1 gekocht. Dit is natuurlijk een christelijk forum, dus ik zal niet vloeken. Maar <PIEP>, wat is dit ongelofelijk <PIEP> cool zeg!!


1 of 2 NVidia GTX 1080's?

Zelf ben ik aan het kijken naar een setup met 2 1080's, een i7, 16 GB RAM (wil eigenlijk 32, maar kan daar voorlopig nog geen moederbord voor vinden).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten