Games deel 2

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 07 apr 2018 17:46

Yoshi schreef:Op zich zou ik met Xbox game pass (of hoe het dan ook heet) voor 10 euro per maand oa toegang hebben tot SoT.
Heb wel de open beta gespeeld en denk dat het erg veel potentie heeft, vooral als je met een klein groepje gaat samenspelen. Heb al veel avonturen van gebruikers gelezen en het is toch dat de gebruikers zelf de echt spannende momenten creëren met achtervolgingen van een uur of meer op elkaar.


Ja, met die game pass is de prijs wat appetijtelijker.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Games deel 2

Berichtdoor Tante Pollewop » 25 apr 2018 08:12

Ik ben weer eens begonnen aan een spelletje Crusader Kings 2.
Met de Karling DLC kun je beginnen in het jaar 769. Lekker lang spelen dus!

Tot nu toe haalt geen van mijn karakters de 30 jaar, regeer ik de helft van de tijd met kinderen en heb ik opstand na opstand neergeslagen. 8)
Ik ben begonnen in Pictland (Schotland), en heb daarbij nu ook een paar delen van Ierland, en door slim te trouwen een duchy en een county in Engeland.
En omdat er in Northumbria een vrouw zat kon ik haar plek (de hele duchy) innemen, dat was ook een fijne uitbreiding.

Het blijft telkens weer een verrassing hoe het spel verloopt en wat voor gekke dingen er gebeuren.
Mijn vassals vonden mij bijvoorbeeld verschrikkelijk, totdat ik een invasie van Vikingen versloeg. Daarna kon ik niets meer fout doen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 25 apr 2018 08:47

Ja, de 'verhalen' die vanzelf ontstaan in dat spel zijn fantastisch!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bruno

Re: Games deel 2

Berichtdoor Bruno » 25 apr 2018 08:53

Sea of thieves? Ik heb dat na een uur spelen afgezet.
Kisjes verzarmelen, verkopen, andere spelers plunderen en belachelijk cartoonachtige skeletten afweren in de zoektocht.
“The Cracken” is zowat het enige memorabele dat in dat spel gebeurd denk ik zo.

Maarja, ze moeten dat spel wellicht nog deftig updaten en misschien ben ik te vroeg van oordeel.
Toch had het veel leuker geweest als je allianties kon vormen en er meer diversiteit in het spel was.

Anker optrekken, zeilen afrollen, naar de wind zetten, varen, anker droppen, kistje graven, verkopen.
En heel af en toe gebeurt er eens iets spannend onderweg.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Games deel 2

Berichtdoor Tante Pollewop » 03 mei 2018 11:22

Mortlach schreef:Ja, de 'verhalen' die vanzelf ontstaan in dat spel zijn fantastisch!

En soms ook niet helemaal vanzelf..
De vader van het karakter waar ik nu mee speel was getrouwd met een mevrouw uit Lombardy.
Ik kreeg nu de melding dat ik voor haar het koninkrijk Lombardy kon claimen. Dat heb ik vervolgens gedaan en dat is gelukt. :D
Ik ben dus nu koning van Schotland en troonopvolger van Lombardije (wat bijna heel Italië omvat).

Nu nog proberen alle opvolgingswetten in de beide landen aan te passen zolang ik geen keizerstitel heb..

Yoshi

Re: Games deel 2

Berichtdoor Yoshi » 10 mei 2018 17:18

Inmiddels Sea of Thieves grondig aan de tand gevoeld. Via Discord connectie gemaakt met 3 volslagen onbekenden en een crew gevormd. Erg vermakelijke game. Ik ben zeer benieuwd hoe dit zich verder ontwikkeld.

Bruno

Re: Games deel 2

Berichtdoor Bruno » 11 mei 2018 08:05

Ik ben intussen 10 sols verder op Surviving Mars.
Zeer verslavend spel, maar wat is het doel? :D volgens mij kan je dat spel gewoon oneindig blijven spelen zonder einddoel.

Volgende week State of Decay 2. Oh mama, wij hebben al ge pre orderd en wachten met 4 af om dit co op te spelen.
Intussen vloeken we dat Kerbal Space Program en Surviving Mars niet co op kan. Wij gamen veel co op maar na Far Cry 5 was er niets op de markt dat ons aansprak. Wachten dus...

Bruno

Re: Games deel 2

Berichtdoor Bruno » 25 mei 2018 07:30

State of Decay 2 is mijn inziens geflopt.
Co op heb ik het afgezet, mij offline geplaatst en verder single gespeeld zodat niemand me kon storen. De single heb ik dan ook maar afgezet omdat na 20 rugzakjes verzamelen de fun er wel af was. Er is geen doel, gewoon leider worden en een draaiende community hebben. Er is niet echt een doel of missie in het spel gaande, op wat tussenmissies na.

Je kan je communities dus niet verbinden met elkaar he. Je kan gewoon bij elkaar spelen met personages van de host.
Ik kan mijn personages niet meenemen naar een host. Dus als ik host en er sterft iemand, dan ben ik dat personage kwijt. Rijdt iemand uw auto kapot? Je bent deze kwijt. Dat is niet goed voor mijn gemoed.

Geflopt spel.

Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Re: Games deel 2

Berichtdoor Ravo540 » 08 okt 2018 18:46

Super Mario Bros, nieuwste variant vind ik een van mijn favoriete games.

Yoshi

Re: Games deel 2

Berichtdoor Yoshi » 24 okt 2019 18:02

Heb laatst Stellaris (pc) voor een mooi prijsje op de kop getikt. Als je van strategische spelletjes houdt een aanrader. Gaat wel behoorlijk wat uren inzitten.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 24 okt 2019 18:28

Yoshi schreef:Heb laatst Stellaris (pc) voor een mooi prijsje op de kop getikt. Als je van strategische spelletjes houdt een aanrader. Gaat wel behoorlijk wat uren inzitten.


Dezelfde maker (Paradox) heeft ook een paar dagen geleden Crusader Kings 3 aangekondigd!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Games deel 2

Berichtdoor Yoshi » 24 okt 2019 18:43

Mortlach schreef:Dezelfde maker (Paradox) heeft ook een paar dagen geleden Crusader Kings 3 aangekondigd!

Zal wel een prachtgame worden. Sla toch even over. Heb nu meer dan genoeg aan Stellaris.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Games deel 2

Berichtdoor Mortlach » 24 okt 2019 19:28

Yoshi schreef:Zal wel een prachtgame worden. Sla toch even over. Heb nu meer dan genoeg aan Stellaris.


Het spel staat gepland voor ergens in 2020, dus je hebt nog even de tijd. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Games deel 2

Berichtdoor Marnix » 14 nov 2020 08:55

Ik ben dankzij corona weer aan het gamen geslagen. Daarvoor altijd te druk daarvoor voor maar nu er veel stilligt heb ik er weer tijd voor. Dit weekend een mini-lan-weekend met twee vrienden, een nieuw pareltje aan het spelen: Baldur’s Gate 3

Wat is dat ontzettend genieten, zeker in coop-mode geeft het soms echt het gevoel alsof je om een tafel Dungeons & Dragons aan het spelen bent het spel is nog in Early Access-mode dus je krijgt nog maar een deel en er zitten nog wat bugs in, maar absoluut een aanrader.

Daarnaast speel ik wat echte RPGs met heerlijke verhaallijnen, Pillars of eternity en daana ligt Divinity of Soul 2 ook klaar. Een beetje een combinatie van een goed boek lezen en een film kijken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Games deel 2

Berichtdoor Marnix » 14 nov 2020 08:57

Mortlach schreef:Het spel staat gepland voor ergens in 2020, dus je hebt nog even de tijd. :-)


En al begonnen? De recensies zijn lovend :-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten