Werken bij de politie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Werken bij de politie

Berichtdoor StillAwake » 24 mar 2016 15:47

StillAwake schreef:
Dat vind ik eigenlijk best wel goed betaald voor werk waarvoor weinig opleiding vereist is.
Johan100 schreef:Het is bruto hé :wink: en geen netto.

ik weet het... Dan nog blijft mijn stelling staan...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Werken bij de politie

Berichtdoor meribel » 24 mar 2016 18:20

ik vind het ook een prima salaris,

maar goed, die dingen liggen natuurlijk aan wat je eigen referentiekader is.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Werken bij de politie

Berichtdoor pindas83 » 24 mar 2016 20:02

Katlheen schreef:
Maar de loodgieter die de helft van zijn werk zwart doet zonder bonnetjes...dat vindt men dan wel weer puik werk :roll:


Tja, zwart én een bonnetje gaat niet hè?! :wink:

mohamed

Re: Werken bij de politie

Berichtdoor mohamed » 24 mar 2016 20:57

Yoshi schreef:Zo is er over elk beroep wel wat te zeggen en klagen. :)

Agenten mogen vaak de stront van anderen opruimen. Het is alles behalve nobel werk.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Werken bij de politie

Berichtdoor meribel » 24 mar 2016 21:43

mohamed schreef:[Agenten mogen vaak de stront van anderen opruimen. Het is alles behalve nobel werk.


hee dat is grappig, dat werk doe ik ook

mohamed

Re: Werken bij de politie

Berichtdoor mohamed » 24 mar 2016 22:56

mohamed schreef:[Agenten mogen vaak de stront van anderen opruimen. Het is alles behalve nobel werk.

meribel schreef:hee dat is grappig, dat werk doe ik ook

Met jou in uniform heb ik nooit problemen! [-X

JW
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2015 01:04

Re: Werken bij de politie

Berichtdoor JW » 25 mar 2016 01:26

Ik zou mijn dochter zeker afraden bij de politie te gaan!
Er zijn nu nog 21 vrije zondagen en ga je bijv. bij de ME dan kom je misschien maar op 15 vrije zondagen.
Vroeger deed men alleen het noodzakelijke werk op zondag. Tegenwoordig verwacht men gewoon dezelfde inzet als door de weeks.

In een beroep als het leger of politie moet je zeer sterk in je schoenen staan als christen.
Ik heb zelf soms ook last van mijn geweten als ik op zaterdagavond tussen het uitgaanspubliek sta. Echter besef ik ook dat de orde bewaard moeten worden. Zou Gods gebod niet zwaarder wegen dan de orde die bewaakt moet worden? Lastige dillema's.

Het salaris is redelijk. Niet teveel, niet te weinig. Wel te weinig gezien de druk op gezin en het werk wat gedaan wordt, maar er is van te leven.
De baan heeft wel impact op je privéleven. Hou daar goed rekening mee. Iedereen vindt iets van je en iedereen let op je.

Als je dochter een uitgesproken christen is die standvastig is in haar geloof, dan zou ik er minder moeite mee hebben. Vergeet echter niet dat iemand bij de politie in een korte tijd met alle stront van de maatschappij in aanraking komt en hierdoor vaak keihard wordt.
Ik heb al meerdere christelijke jongeren voor de politie zien kiezen, welke na verloop van tijd toch de wereld gaan volgen. Die kans is meer dan reëel aanwezig.

Je dochter heeft wel een goede vooropleiding zag ik. Mogelijk dat ze dan een niveau 5/6 studie gaat doen? Dat veranderd de zaak wel. Vaak zijn dat veelal de leidinggevenden die minder op straat werken.

Ik hoop je niet te ontmoedigen, zeker niet als je dochter al de keuze gemaakt heeft.
In dat geval zou ik haar steunen en in ieder geval er voor zorgen dat ze haar verhaal 'thuis' kwijt kan, (want er komt genoeg op het bordje van een politie agent) en ervoor zorgen dat je met haar meeleeft, ondanks haar keuzes. And last but not least, als christen kunnen we gelukkig op onze knieën voor onze kinderen!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten