Werken bij de politie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hermanus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:20
Locatie: Zuid Holland Zuid

Werken bij de politie

Berichtdoor Hermanus » 17 mar 2016 11:44

Onze dochter ( gehuwd) heeft na het behalen van haar universiteitsstudie geen passend werk kunnen vinden.
Altijd maar werk voor korte periodes.
Nu is ze begonnen met leren op de politieacademie om werk als politieagente te gaan doen.
Ik, als haar vader, ben het er niet mee eens omdat dat beroep zoveel acties meebrengt.
Zoals zondagse diensten, bij voetbalwedstrijden aanwezig zijn ivm calamiteiten.
Bij popconcerten e.d.
Dit alles om de orde te handhaven, dat begrijp ik heel goed.
Helaas komt het onze verhouding niet ten goede.
Denk ik verkeerd?
Wie kan er iets zinnigs op zeggen?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Werken bij de politie

Berichtdoor meribel » 17 mar 2016 12:20

Nou ik ben trots op mijn dochter wat ze ook doet

En als ze zo'n vak kiest waar ze haar eigen leven in de waagschaal zet zou ik natuurlijk ook zorgen hebben maar nog steeds supertrots!


Fijn dat er mensen zijn die dat werk willen doen want ze zijn echt broodnodig

Ik snap als je je zorgen maakt of haar wat overkom, want het is je kindje maar je zal dat toch moeten loslaten en op God vertrouwen dat ook haar leven in Zijn hand ligt

Hermanus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:20
Locatie: Zuid Holland Zuid

Re: Werken bij de politie

Berichtdoor Hermanus » 17 mar 2016 12:30

Meribel, dank voor uw antwoord.
Bij mij speelt erg mee dat die evenementen meest op zondag gebeuren en ook het gewone politiewerk.
Steeds minder naar gemeente of kerk door dat werk.
Werkt dat niet steeds meer afglijdend?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Werken bij de politie

Berichtdoor Mortlach » 17 mar 2016 12:33

Hermanus schreef:Onze dochter ( gehuwd) heeft na het behalen van haar universiteitsstudie geen passend werk kunnen vinden.
Altijd maar werk voor korte periodes.
Nu is ze begonnen met leren op de politieacademie om werk als politieagente te gaan doen.
Ik, als haar vader, ben het er niet mee eens omdat dat beroep zoveel acties meebrengt.
Zoals zondagse diensten, bij voetbalwedstrijden aanwezig zijn ivm calamiteiten.
Bij popconcerten e.d.
Dit alles om de orde te handhaven, dat begrijp ik heel goed.
Helaas komt het onze verhouding niet ten goede.
Denk ik verkeerd?
Wie kan er iets zinnigs op zeggen?


Je denkt verkeerd.

Ik neem aan dat je erg blij bent dat er orde heerst, dat voetbalwedstrijden niet uit de hand lopen, dat je veilig over straat kunt zelfs als er in de buurt een popconcert wordt georganiseerd. Wie moet dat dan allemaal doen?

Maar buiten dat, ik neem aan dat je dochter (gehuwd) volwassen is. Dan heb je verder weinig meer te zeggen over wat ze doet, nietwaar? Want jongeren zullen hun ouders verlaten enz, enz...

Wees nu maar gewoon trots op je dochter, dat lijkt me stukken beter.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Werken bij de politie

Berichtdoor Mortlach » 17 mar 2016 12:36

Hermanus schreef:Meribel, dank voor uw antwoord.
Bij mij speelt erg mee dat die evenementen meest op zondag gebeuren en ook het gewone politiewerk.
Steeds minder naar gemeente of kerk door dat werk.
Werkt dat niet steeds meer afglijdend?


Denk even goed na over het volgende en geef dan eerlijk antwoord: Wat is er belangrijker? Kerkgang, of hulp bieden bij een verkeersongeluk met gewonden? Een slachtoffer van huiselijk geweld helpen? Iemand die van een brug wil springen naar beneden praten?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Re: Werken bij de politie

Berichtdoor Yoshi » 17 mar 2016 12:38

Het is natuurlijk spijtig dat het bijwonen van de diensten op zondag onder het werk lijden. Alhoewel ze dan wel erg nuttig bezig is voor de samenleving. En er zullen vast op andere dagen van de week wel diensten zijn zodat ze in ieder geval een keer per week naar de kerk kan indien ze dat wil.

Maar bovenal, Wes trots op je dochter dat die dit werk gaat doen. En ja, de zondag hoort er bij. De erg gelovige boeren die ik ken stoppen op zondag ook niet met koeien melken en in de oogstperiode werken ze ook op zondagen.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Werken bij de politie

Berichtdoor meribel » 17 mar 2016 12:49

Hermanus schreef:Meribel, dank voor uw antwoord.
Bij mij speelt erg mee dat die evenementen meest op zondag gebeuren en ook het gewone politiewerk.
Steeds minder naar gemeente of kerk door dat werk.
Werkt dat niet steeds meer afglijdend?


er zijn ongetwijfeld vrije zondagen, dat is in de cao opgenomen. In de zorg is dat de helft van de zondagen, wellicht bij de politie ook zoiets. Maar alle zondagen werken vast niet.
Daarnaast zal ze wel diensten werken, en is er op een werkzondag wellicht ook een mogelijkheid.
maar misschien wil je dochter helemaal niet of nooit meer naar de kerk of ze nu wel of niet bij de politie zit, ook dat is nog een mogelijkheid.
maakt allemaal niet uit natuurlijk, want dat is haar eigen zaak.
Ik snap dat als ze iets anders vind dan haar man, dat het een gespannen situatie kan zijn tussen hun twee. Maar jij staat hier verder totaal los van.


overigens heeft mijn man, ander werk maar daar is altijd een bereikbare dienst voor calamiteiten nodig, een reformatorische collega die uit principe op zondag niet werkt.
En voor zijn principe laat hij zijn collega's werken. Want werk moet toch gedaan natuurlijk.

persoonlijk zou ik liever zelf werken dan. Maar ieder zijn eigen afwegingen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Werken bij de politie

Berichtdoor Marnix » 17 mar 2016 13:43

Hermanus schreef:Onze dochter ( gehuwd) heeft na het behalen van haar universiteitsstudie geen passend werk kunnen vinden.
Altijd maar werk voor korte periodes.
Nu is ze begonnen met leren op de politieacademie om werk als politieagente te gaan doen.
Ik, als haar vader, ben het er niet mee eens omdat dat beroep zoveel acties meebrengt.
Zoals zondagse diensten, bij voetbalwedstrijden aanwezig zijn ivm calamiteiten.
Bij popconcerten e.d.
Dit alles om de orde te handhaven, dat begrijp ik heel goed.
Helaas komt het onze verhouding niet ten goede.
Denk ik verkeerd?
Wie kan er iets zinnigs op zeggen?


Waar ben je precies bang voor?

Stel dat ze verpleegster was geworden, had je dan dezelfde zorgen gehad? Dat is ander werk maar de consequenties (dat je ook moet werken op zondag) zijn immer het zelfde. En ik ken tal van christenen die dat werk doen en desondanks regelmatig in de kerk zitten en belangrijker nog, niet een levende relatie met Hem hebben.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Werken bij de politie

Berichtdoor Chaya » 17 mar 2016 15:03

Hoi Hermanus,

Als moeder kan ik heel goed je bezorgdheid begrijpen. Heel verdrietig dat ze geen werk kon vinden nadat haar studie was afgerond.
Blijkbaar ziet ze het dan toch als een soort roeping om dan naar de politie-academie te gaan?
Dat verdient zeker respect, ze blijft niet bij de pakken neer zitten, pakt ook geen suf baantje, maar switcht naar een nieuwe opleiding.
Hermanus schreef:Zoals zondagse diensten, bij voetbalwedstrijden aanwezig zijn ivm calamiteiten.
Bij popconcerten e.d.
Dit alles om de orde te handhaven, dat begrijp ik heel goed.

Onze maatschappij is zo ingericht (en verloederd) dat dit helaas nodig is.
Fijn dat er dan nog mensen zijn die zich hiervoor inzetten. En daar zitten ook christenen bij weet ik.
Lees dit artikel maar eens:
http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... m_1_602976

Hermanus schreef:Helaas komt het onze verhouding niet ten goede.
Denk ik verkeerd?

Laat het de verhouding tussen jullie niet verder vertroebelen. Schenk haar jouw vertrouwen.
Ik denk dat ze een slimme meid is en dat ze met haar beslissing niet over één nacht ijs gegaan is.

Nogmaals, ik begrijp je zorgen, maar zijn we niet alle dagen in "gevaar"?
En ik vind het niet verkeerd denken dat je doet, het zijn de zorgen van een vader.
Bid voor je dochter, dat kun je gelukkig altijd blijven doen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Werken bij de politie

Berichtdoor Johan100 » 17 mar 2016 16:01

Rom. 4:5. Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd. Geldt dat ook niet hier? Doe je iets met of zonder de Heere. Dat maakt het verschil. Het is uiteindelijk iets persoonlijks.

Het is wel een noodzakelijk beroep. Maar voetbalwedstrijden zijn niet noodzakelijk en ik zou er niet graag komen.

Ik vind het wel meer een mannenberoep. Die zijn fysiek en mentaal wat sterker over het algemeen.

Je dochter is al lang getrouwd en volwassen, maar het is niet per definitie verkeerd dat je als zorgzame vader meedenkt zolang het uit liefde gebeurt en je je eigen kinderen niet tegen je in het harnas jaagt. Dat zorgt voor verwijdering. Dan raak je ze zeker kwijt. Mijn indruk is dat jullie wel op goede voet staan met elkaar en u een bepaalde mate van bezorgdheid heeft.

Maar hier zijn geen standaard antwoorden voor denk ik. Wij kennen jullie situatie niet.De meningen zijn vaak divers. Bid er allermeest om.
Bid en dan werk.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Werken bij de politie

Berichtdoor meribel » 17 mar 2016 16:06

alhoewel mannen fysiek sterker zijn is het juist goed dat de politie gemixt is, zowel man als vrouw, zowel autochtoon als allochtoon.
Als ik bijvoorbeeld een aangifte zou doen van een verkrachting dan is het heel goed als er een vrouw zit ipv een man,
en bij het oplossen van een burenruzie kan een bemiddelende vrouwenhand, of juist iemand die goed arabisch spreekt, ook heel erg waardevol zijn.

hoe dan ook, Chaya kan het mooi verwoorden en ik hoop TO dat je dochter weet en voelt dat je trots op haar bent.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Werken bij de politie

Berichtdoor Johan100 » 17 mar 2016 16:22

Ik had wel een dame verwacht die even snel zou reageren nog. De inkt was net opgedroogd. Maar je hebt wel een punt.
Alle reacties hebben een waarde en zie het als een aanvulling op elkaar.
Het is denk ik niet de bedoeling dat we gaan discussiëren er over.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Niagara
Mineur
Mineur
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 jun 2015 21:08

Re: Werken bij de politie

Berichtdoor Niagara » 19 mar 2016 11:38

Jezus genas ook zieken op de sabbat. Mij is altijd geleerd: op zondag werk je niet tenzij je in de zorg, politie of brandweer werkt. Ook dieren laat je niet verhongeren op zondag dus die voer je ook. Als je huis in brand staat kan je moeilijk zeggen: tja, zondag hè. Daar mogen we niks aan doen. Hetzelfde geldt mijns inziens voor politie. Je kunt moeilijk als politie het werk allemaal op zondag neerleggen, dan zou er toch een stijging van misdrijven plaatsvinden die dag. Ik begrijp wel dat je er zorgen over hebt dat de kerkdienst dan minder vaak bij te wonen is. Toch is gemeente zijn meer dan alleen de kerkdienst, je kunt vaak diensten terugluisteren en daarnaast actief zijn in de gemeente met bijbelstudies, vereniging, jongerenwerk, ouderen bezoeken, noem maar op. Natuurlijk is het niet ideaal maar zo hebben anderen weer banen waardoor ze zo druk bezet zijn dat ze alleen op zondag de dienst bijwonen en daarnaast helemaal niet actief zijn in de gemeente. Maak je je daar even druk om?
Afbeelding

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Werken bij de politie

Berichtdoor meribel » 20 mar 2016 19:51

Niagara schreef:Mij is altijd geleerd: op zondag werk je niet tenzij je in de zorg, politie of brandweer werkt. Ook dieren laat je niet verhongeren op zondag dus die voer je ook.


maar ook internet en telefonie wordt gerepareerd en onderhouden op zondag natuurlijk.
en winkels bevoorraad, want maandag wil men niet misgrijpen.
en wegwerkzaamheden op grote snelwegen ook bij voorkeur in het weekend, en het liefst op zondag.
en de Rotterdamse haven ligt ook niet stil.
en als men uit het buitenland aan komt vliegen en je vertrekt op zaterdag, kan je zomaar op zondag op schiphol aankomen.
en dan is het niet handig als bijv. de parkeergarage dicht is.
of de trein niet rijdt.


zijn zoveel beroepen die op zondag doorgaan.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Werken bij de politie

Berichtdoor Sabra » 20 mar 2016 23:47

Hermanus schreef:Onze dochter ( gehuwd) heeft ...

Ik, als haar vader, ben het er niet mee eens omdat dat beroep zoveel acties meebrengt.?


In feite heb jij niets te zeggen over het leven van je dochter. Ik proef uit je reactie dat je sterk aan haar laat merken dat je het niet eens bent met haar keuze met als gevolg dat jullie verhouding verslechtert.

Mijn advies zou zijn dat je je bezwaren met haar deelt, maar dat je als vader altijd haar keuze respecteert en dit ook zo tegen haar zegt. Laat het niet tussen jullie in kast komen te staan, want dan kan de relatie langdurig beschadigd raken. Zoals je merkt leg ik de actie bij jou neer en niet bij je dochter, zij hoeft jou niet tegemoet te komen maar jij haar.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten