Energie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Energie

Berichtdoor Chaya » 14 mar 2016 16:35

Zojuist een uiterst vervelend telefoongesprek met de energie leverancier gevoerd. Dan voel je duidelijk dat je een individu bent tegenover een reus.
Vaste klant en dan min of meer geruisloos blijk je vast te zitten aan een 3 jarig contract.
Anderhalf jaar gesteggel per mail en telefoon, baatten niet. "U kunt overstappen hoor mevrouw, maar dan moet u wel een boete betalen". ](*,)
En verder werd er gezwegen.
Nu ik ingegaan ben op een bod en de eindafrekening opgemaakt moet worden, schrikken ze weer wakker.
"Jammer, weet u het zeker? U bent al zo lang klant, waarom toch overstappen?"
De hele kwestie weer eens uit de doeken gedaan en dan hebben ze nog de durf om te vragen: "mogen wij u nog een interessant aanbod doen?" ](*,)
Echt niet te geloven.
Ik zal verder geen namen noemen, maar wie is hier ook weleens het slachtoffer geweest van zo'n energiereus?
Ongevraagd en niet getekend, toch vast aan een contract.
Protest heeft geen zin.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Energie

Berichtdoor Speedy » 14 mar 2016 16:38

Chaya schreef:Zojuist een uiterst vervelend telefoongesprek met de energie leverancier gevoerd. Dan voel je duidelijk dat je een individu bent tegenover een reus.
Vaste klant en dan min of meer geruisloos blijk je vast te zitten aan een 3 jarig contract.
Anderhalf jaar gesteggel per mail en telefoon, baatten niet. "U kunt overstappen hoor mevrouw, maar dan moet u wel een boete betalen". ](*,)
En verder werd er gezwegen.
Nu ik ingegaan ben op een bod en de eindafrekening opgemaakt moet worden, schrikken ze weer wakker.
"Jammer, weet u het zeker? U bent al zo lang klant, waarom toch overstappen?"
De hele kwestie weer eens uit de doeken gedaan en dan hebben ze nog de durf om te vragen: "mogen wij u nog een interessant aanbod doen?" ](*,)
Echt niet te geloven.
Ik zal verder geen namen noemen, maar wie is hier ook weleens het slachtoffer geweest van zo'n energiereus?
Ongevraagd en niet getekend, toch vast aan een contract.
Protest heeft geen zin.


Yep, en nu zit ik er bij eentje en blijkbaar is dat de goedkoopste want we worden niet meer gebeld door andere figuren. Muv gezinsenergie, maar die snappen nog niet hoe de markt in elkaar zit.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Energie

Berichtdoor LeChat » 16 mar 2016 15:17

Hier in elk geval wat meer info over opzegbaarheid en wel/niet een opzegboete moeten betalen bij energiecontracten: https://www.consuwijzer.nl/energie/verg ... ract-stopt
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Energie

Berichtdoor Jess » 19 mar 2016 19:35

@Speedy: wat is er mis met Gezinsenergie?

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Energie

Berichtdoor Speedy » 19 mar 2016 20:17

Jess schreef:@Speedy: wat is er mis met Gezinsenergie?


Op zich niks, één van de vele aanbieders. Maar ik word wel moe van dat ze elke keer bellen. We zijn 1 keer op een lijst terecht gekomen van een goede doelen actie en vervolgens circuleert die lijst en worden we elke keer door verschillende bureau's gebeld.

Ok, we zouden ons ook kunnen registreren voor het bel-me-niet-register, maar tot nu toe worden we niet gebeld omdat we nergens ons hebben opgegeven .. muv 1x bij een goed doel en daar de kleine lettertjes niet gelezen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Nina

Re: Energie

Berichtdoor Nina » 19 mar 2016 23:01

Heb pas voor mijn moeder nog een overstap van leverancier geregeld. De nieuwe leverancier was bereid de boete te betalen, werd helemaal niet moeilijk over gedaan.

mohamed

Re: Energie

Berichtdoor mohamed » 19 mar 2016 23:41

Energieleveranciers zijn soms vreselijk arrogant, heb ook het nodige wel met ze meegemaakt. Zo moest mijn moeder een keer een foto nemen van de meterstanden!! ](*,)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 56 gasten