Vakantie 2016

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

mohamed

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor mohamed » 20 aug 2016 11:03

Yoshi schreef:Mohamed, die vrouw die daar in zee loopt (en Pokemon aan het vangen is?) is dat jouw vriendin of kwam er zomaar wat aangenaams je beeld inlopen toen je een foto wou maken. ;)

Helaas het tweede. :x

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor MissF » 20 aug 2016 11:03

Mohamed, nou, wij gaan eigenlijk vooral op vakantie om tot rust te komen. Juist met zo'n tuin (en een bouwval als huis ;) ) blijf je altijd bezig. Op vakantie kunnen we dan lekker even niks, dat hebben we wel echt nodig :)
We houden zelf ook heel erg van wandelen en cultuur, maar dat zit er sowieso niet zo erg in met 3 jonger kinderen. Als die het huis uit zijn gaan we weer los :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

mohamed

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor mohamed » 20 aug 2016 11:08

Drie weken op een heel jaar is wel wat weinig om te rust te komen nietwaar? We slapen meer.

Wat ik niet begrijp is wat er nou zo speciaal is aan slechts drie weken ergens anders zijn. Wil ik daar een paar duizend euro voor neertellen? Eigenlijk steeds minder graag. Voor hetzelfde geld een leuke auto kunnen kopen als drie weken ergens je een diarree eten staat mij tegenwoordig zeer tegen. Zo realistisch was ik vijf jaar geleden nog niet en toen ging ik wel gauw eens even weg.

Yoshi

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Yoshi » 20 aug 2016 11:19

mohamed schreef:Drie weken op een heel jaar is wel wat weinig om te rust te komen nietwaar? We slapen meer.

Wat ik niet begrijp is wat er nou zo speciaal is aan slechts drie weken ergens anders zijn. Wil ik daar een paar duizend euro voor neertellen? Eigenlijk steeds minder graag. Voor hetzelfde geld een leuke auto kunnen kopen als drie weken ergens je een diarree eten staat mij tegenwoordig zeer tegen. Zo realistisch was ik vijf jaar geleden nog niet en toen ging ik wel gauw eens even weg.

Vakanties zijn idd belachelijk duur. Vandaar dat we in het verleden eigenlijk gewoon een week max 2 weken met de tent op een goedkope weinig toeristische camping gingen staan in Frankrijk of Italië. Om van daaruit de natuur in te gaan en bezienswaardigheden te bezoeken.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 20 aug 2016 12:26

MissF schreef:Wij hebben twee weken gekampeerd. Was prima, maar we merken wel dat we wel eens wat anders willen. We voelen ons een beetje opgesloten op een camping, met onze jongste. Dat is een enorm luxeprobleem, maar we hebben thuis zoveel tuin, met hek eromheen, waardoor hij niet weg kan lopen, zich de hele dag erg goed kan vermaken. Op een camping moeten we er continu achteraan, hij stond om de haverklap bij de buren in de tent of caravan. Hij miste een beetje de ruimte van thuis. Maar om nou thuis te blijven, dat zien we ook weer niet zo zitten, dan blijf je vaak aan het klussen enzo.
Misschien wordt het een vouwwagen die snel op te zetten is, zodat we veel gaan trekken. Een camper staat ook op het lijstje, maar prioriteit is nu het huis verbouwen, dus daar gaat al het geld nu even heen. Het moet dus wel goedkoop blijven om het moeilijk te maken :mrgreen:
Of misschien in een huisje in Schotland, daar wil mijn man erg graag eens heen. Maar of dat nou goedkoop is...Nog bijna een jaar om te dubben :mrgreen:



Schotland, geweldig. Op zich zijn stacaravans / chalets er wel betaalbaar. Zou ik wel op verschillende plaatsen gaan staan, als je in Schotland bent is het wel aan te raden om een beetje te trekken vanwege de diversiteit in het landschap daar. Weekje highlands, weekje Skye bijvoorbeeld. Hoe oud is jullie jongste?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor MissF » 20 aug 2016 12:39

Hij is nu 1,5
Mij trekt Engeland niet, Schotland meer, het ruige. Maar het is wel een lange reis als je niet de nachtboot neemt, dat vind ik ook niet geweldig met 3 kinderen.
Ach, het wordt vast weer gewoon kamperen, ons kennende. De tent is nu wel echt op, dus we moeten sowieso iets nieuws, en dat wil ik snel beslissen, omdat veel mensen nu hun tent, vouwwagen, caravan en camper op internet zetten.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

mohamed

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor mohamed » 20 aug 2016 13:45

mohamed schreef:Drie weken op een heel jaar is wel wat weinig om te rust te komen nietwaar? We slapen meer.

Wat ik niet begrijp is wat er nou zo speciaal is aan slechts drie weken ergens anders zijn. Wil ik daar een paar duizend euro voor neertellen? Eigenlijk steeds minder graag. Voor hetzelfde geld een leuke auto kunnen kopen als drie weken ergens je een diarree eten staat mij tegenwoordig zeer tegen. Zo realistisch was ik vijf jaar geleden nog niet en toen ging ik wel gauw eens even weg.

Yoshi schreef:Vakanties zijn idd belachelijk duur. Vandaar dat we in het verleden eigenlijk gewoon een week max 2 weken met de tent op een goedkope weinig toeristische camping gingen staan in Frankrijk of Italië. Om van daaruit de natuur in te gaan en bezienswaardigheden te bezoeken.

Dat zijn leuke vakanties, daar ben ik nog altijd wel voor te porren. Italië is en blijft een fantastisch land en daarom moet ik juist daar de hand extra op de knip houden. Ze zijn erin getraind aldaar om jouw geld in hun zak te krijgen, dat is het spelletje wat ze steeds graag spelen en winnen. Als je een Italiaanse oma de pasta ziet maken dan ga ik in een streep bij zo'n restaurant naar binnen om een uurtje later 100euro lichter maar voldaan weer naar buiten te lopen.

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor pien » 20 aug 2016 14:24

Volgend jaar is hij ook weer ouder Missf, en kan hij meer begrijpen waarschijnlijk. Scheelt ook.

Camper hebben wij gedaan een aantal jaren. Ik vind het heerlijk, maar niet met kinderen. Je gaat toch veel rijden, dat vind ik echt heel erg zonde. Kinderen moeten kunnen bewegen, juist in de vakantie. Dus voor ons pas weer een camper als de kinderen niet meer mee gaan.

Anderhalf is geen makkelijke leeftijd. Je hebt dan zelf gewoon geen rust, maar het is maar even. Over een jaartje of hooguit twee jaar is dat alweer veel beter.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor MissF » 20 aug 2016 14:45

Daar heb je ook wel gelijk in, Pien. Vorig jaar was al niet handig, hij tijgerde net, dus ging ook op zijn buik het gras door enzo, dus we dachten dat het dit jaar beter zou zijn, maar hij is zo ondernemend, dat het alleen maar lastiger was. Ook voor hem zelf, hij had gewoon niet de vrijheid die hij gewend is.
Camper hebben mijn schoonouders, maar die zeggen ook dat het veel leuker is als de kinderen ouder zijn of als je samen kunt gaan. Dus dat stellen we nog maar een poosje uit :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 20 aug 2016 15:37

Ja. Lekker zwemmen en zo. MissF, ik zou altijd verschillende plaatsen aandoen als je naar Schotland gaat. Prachtig land. Weekje Highlands, weekje Skye. Zoiets. Stacaravans zijn daar schaars maar als je wat vindt, wel goed betaalbaar. Zou sowieso met de boot gaan als je naar Schotland gaat. Veel beter dan helemaal omrijden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor MissF » 20 aug 2016 15:39

Dat klopt, maar is wel erg duur, dan zijn we tegen de 500 euro kwijt voor ons vijven, en dan nog een huisje of stacaravan. Terwijl we nu voor nog geen 500 euro 2 weken kamperen met een tent van 100 euro :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 20 aug 2016 16:34

Tentkamperen is inderdaad een stuk goedkoper. Masr in Schotland wel heel riskant. Dus als je graag daar naatoe wil, doe dat komend jaar en koop daarna weer een nieuwe tent ;) maar ja, dat kost wat meer. Tenzij je helemaal om gaat rijden naar dan heb je een hoop extra benzine, tijd en ergens een overnachting onderweg.

Wij waren dit jaar in Zweden, ook lekker dunbevolkt en zo, kan je wel zonder boot komen. Misschien is dat een goed alternatief?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor jaccootje85 » 19 nov 2016 09:19

Wij zijn deze zomer niet weg geweest maar we wilden rond de kerst een paar dagen naar Londen. Helaas kun je er niets meer boeken zonder creditcard. Heeft iemand tips om die creditcard te omzeilen en toch nog iets te kunnen boeken in de stad?
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Optimatus » 19 nov 2016 10:10

Probeer het eens via een reisbureau.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 19 nov 2016 21:33

jaccootje85 schreef:Wij zijn deze zomer niet weg geweest maar we wilden rond de kerst een paar dagen naar Londen. Helaas kun je er niets meer boeken zonder creditcard. Heeft iemand tips om die creditcard te omzeilen en toch nog iets te kunnen boeken in de stad?


Waarom geen credit card nemen? Kost 15 euro per jaar en is in het buitenland erg handig
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten