Vakantie 2016

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 17 jun 2016 22:10

Zweden is wat dat betreft heel veilig
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Chaya » 18 jun 2016 08:40

Marnix schreef:Zweden is wat dat betreft heel veilig

Het is nergens echt veilig.
Berichtje uit 2013:
Een Nederlands gezin uit Werkendam is tijdens een vakantie in Zweden bedwelmd en beroofd terwijl het drietal sliep. Tijdens een overnachting in de buurt van de Zweedse plaats Ulricehamn drongen dieven hun camper binnen.

Bericht uit maart 2016:
Zweden waarschuwt vrouwen om zich na het invallen van de duisternis niet alleen op straat op te houden. (ejbron.wordpress)

Bericht uit 2015
Veertig jaar nadat het Zweedse parlement besloot het voormalig homogene Zweden om te vormen tot een multiculturele samenleving, is het aantal gewelddadige misdaden met 300% gestegen, en het aantal verkrachtingen met 1472%. Zweden is nu qua verkrachtingen nummer 2 op de wereldwijde lijst, alleen het Zuid-Afrikaanse Lesotho staat hoger. (gatestoneinstitute.org)

Maar voor de rest is het veilig.....
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Boekenlezer » 18 jun 2016 09:37

Ik denk, dat ik dit jaar toch maar eens een keertje niet ga. Ik kan daar verschillende redenen voor bedenken. Een ervan is, dat ik er financieel geen zin in heb. Ik verdien nu liever geld, dan dat ik het uitgeef.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 22 jun 2016 19:44

Ik verdien geld zodat ik het kan uitgeven... :D had jij niet net een heeeele dure camera gekocht? Voor dat geld kan je maanden op vakantie ;)

Schelpje, as je op internet zoekt kan je van iederland wel wat verhalen vinden maar dan kan je beter sowieso de deur uitkomen. Angst is een slechte raadgever. Overal gebeurt wel wat. In Zweden heel weinig. Nederland is minder veilig dus ach...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hananja
Sergeant
Sergeant
Berichten: 330
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:29
Locatie: Veenendaal

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor hananja » 27 jun 2016 12:50

Dit jaar gaan we weer naar het (nu nog) Verenigd Koninkrijk, het Lake District welteverstaan. We hebben er echt enorm veel zin in!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Chaya » 30 jul 2016 08:55

Wat is het toch heerlijk dat ik vandaag niet op vakantie hoef.
Afbeelding

Afbeelding

Wie doet dit vrijwillig??
Gisteravond ondervroeg een journalist mensen die op een parkeerplaats - vlak voor de grens - stonden. Sommigen moesten nog 1600 kilometer rijden!
Ja, we weten dat het zwarte zaterdag is, maar we zien het wel. :roll:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Yoshi » 30 jul 2016 09:26

Ik ben vrijwillig op vakantie gegaan. Ik kan je vertellen dat het heerlijk (en rustig) was in Noorwegen. In totaal zo'n 5000 kilometer gereden en nog een paar honderd per ferry afgelegd.

mohamed

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor mohamed » 30 jul 2016 11:24

Chaya schreef:Wat is het toch heerlijk dat ik vandaag niet op vakantie hoef.
Afbeelding

Afbeelding

Wie doet dit vrijwillig??
Gisteravond ondervroeg een journalist mensen die op een parkeerplaats - vlak voor de grens - stonden. Sommigen moesten nog 1600 kilometer rijden!
Ja, we weten dat het zwarte zaterdag is, maar we zien het wel. :roll:

En dan ruzie in de auto doordat ze zolang in de file staan en de airco het niet meer kan bolwerken. :mrgreen:

mohamed

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor mohamed » 30 jul 2016 11:26

Yoshi schreef:Ik ben vrijwillig op vakantie gegaan. Ik kan je vertellen dat het heerlijk (en rustig) was in Noorwegen. In totaal zo'n 5000 kilometer gereden en nog een paar honderd per ferry afgelegd.

Noorwegen vind ik wel een goeie keus als je in het hoog seizoen weggaat. In de Zuid-Europa is het dan veel te heet, onder Milaan is het absoluut niet meer te doen in de zomer.

Sinds ik voor mezelf ben begonnen ga ik eigenlijk nooit meer op vakantie.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 30 jul 2016 12:17

Oh dat lijkt mij lastig, ik vind reizen zo heerlijk. Zou masr moeilijk zonder kunnen. Maar met een eigen bedrijf kan het wel lastig zijn ja.

Yoshi, Noorwegen is heerlijk! En weinig drukke plaatsen behalve Preikestølen en het Geirangerfjord ;)

Waar ben je allemaal geweest in Noorwegen?

Afbeelding

Afbeelding
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yoshi

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Yoshi » 30 jul 2016 12:33

We kwamen aan land in Gotenburg (Zweden), een rondreis gemaakt naar (in de buurt van) Lillehammer, Oppdal, Vossevangen, Vradal, waarna we via Oslo weer vertrokken.

Kan het iedereen wel aanraden als je van natuur en mooie wandelingen houdt. Hou je van lekker, veel en goedkoop eten, dan kan ik het iets minder aanraden. :)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 30 jul 2016 12:52

Precies. Oppdal ben ik ook geweest, Dovrefjell is een prachtig gebied! Vossevangen is ook mooi. Als je nog een keer gaat kan ik je Jotunheimen en Jostedalsbreeen ook erg aanraden!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Chaya » 30 jul 2016 12:52

mohamed schreef:En dan ruzie in de auto doordat ze zolang in de file staan en de airco het niet meer kan bolwerken. :mrgreen:

Die onderste foto is genomen op de A4 bij Schiphol, er was daar vanmorgen een serieuze dreiging, elke auto en toerist werd gecontroleerd. Mensen lieten hun auto achter en gingen lopend verder.
Yoshi schreef:Ik ben vrijwillig op vakantie gegaan. Ik kan je vertellen dat het heerlijk (en rustig) was in Noorwegen.

Maar je vertrekt niet vandaag en daar ging het even om. :D
Yoshi schreef:Kan het iedereen wel aanraden als je van natuur en mooie wandelingen houdt. Hou je van lekker, veel en goedkoop eten, dan kan ik het iets minder aanraden.

Zwitserland heeft helaas datzelfde probleem. :?
Gisteravond een familielid van Schiphol opgepikt, eventjes parkeren en 10 euro lichter. :shock:
Ik denk dat ik even een declaratie ga schrijven. :mrgreen:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Yoshi » 30 jul 2016 12:58

Nee, natuurlijk vertrek ik niet vandaag. Dat zal toch werkelijk helemaal geen enkel zinnig mens die naar het Zuid-Europa wil doen neem ik aan.
Dan kom je een een file des doods. Zo'n file waar het rode kruis langskomt om water, eten en dekentjes uit te delen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Chaya » 30 jul 2016 13:17

Yoshi schreef:Nee, natuurlijk vertrek ik niet vandaag. Dat zal toch werkelijk helemaal geen enkel zinnig mens die naar het Zuid-Europa wil doen neem ik aan.
Dan kom je een een file des doods. Zo'n file waar het rode kruis langskomt om water, eten en dekentjes uit te delen.

Nou ze gingen en gaan hoor, het was gisteren nog in het nieuws.
Op de suggestie dat het beter is om maandag of dinsdag te vertrekken was het antwoord, onze huur gaat zaterdag in. :roll: Hoe Hollands.
We hebben er voor betaald dus we gaan.
Zelfs de nacht zorgde er niet voor dat de file in de bergtunnels van Zwitserland oplosten.
NOS meldt:

Een zeer drukke vrijdag ging naadloos over in Zwarte Zaterdag. De vakantiedrukte begon gisteren al en verdween op sommige plekken vannacht niet. Zo heeft er de hele nacht file gestaan voor de Gotthardtunnel in Zwitserland.
Op de Autoroute du Soleil, de A6 en de A7 in het zuiden van Frankrijk liepen de kilometers file vanmorgen hard op. Om 6.00 uur stond er al ruim 60 kilometer file. Dat liep in de loop van de ochtend nog wat op. Het alternatief, de A71 en A75, is ook niet echt een optie omdat er bij Clermont-Ferrand een ongeluk is gebeurd, met een lange file erachter. Ook bij de Spaanse grens staan mensen vast.

Wie gaat daar nu vrijwillig in? Dat begrijp ik dus echt niet. En sommige familie's doen dit elk jaar!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten