Vakantie 2016

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Vakantie 2016

Berichtdoor Sabra » 19 nov 2015 22:35

Zo, vakantie 2016 geboekt.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor jaccootje85 » 19 nov 2015 22:46

Mooi op tijd! Waar gaat de reis naar toe?

Wij zijn aan het rondkijken in Oostenrijk en Zwitserland...
Szent az Úr

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Sabra » 20 nov 2015 08:58

Frankrijk

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Marnix » 20 nov 2015 11:00

Ik denk dat ik pas in april of zo bedenk waar we naartoe gaan :) Voordeel van nog niet aan het hoogseizoen gebonden zijn. Meestal bedenken we het een of twee maanden van tevoren. Alleen vorig jaar de reis naar Canada voor ons idee heel vroeg gepland, 4 maanden van tevoren ivm vroegboekkortingen op camperhuur en vliegtickets.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Spons » 20 dec 2015 22:12

jaccootje85 schreef:Mooi op tijd! Waar gaat de reis naar toe?

Wij zijn aan het rondkijken in Oostenrijk en Zwitserland...

Jacootje wat is je instelling ?

Ik bedoel, camping, hotel, rustig of veel tourisme. Wandelen of actief ? Ik heb een mooie plek ontdekt maar ligt er aan wat je dus wil ,

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor StillAwake » 21 dec 2015 08:19

jaccootje85 schreef:Mooi op tijd! Waar gaat de reis naar toe?

Wij zijn aan het rondkijken in Oostenrijk en Zwitserland...

Het mooiste deel van Zwitserland is Wallis. Vooral het Val'd Aniviers is heel mooi, en ook nog redelijk rustig.
Als je in dat dal zit krijg je een kaartje waarmee je alle kabelbanen kunt gebruiken binnen het dal.

En het supertoeristische Mattertal (met de onvermijdelijke Matterhorn) is vandaaruit goed aan te rijden.

In Oostenrijk zijn vooral het Otztal en het Stubaital de moeite waard.

Zelf hebben wij nog geen idee waar we heen gaan. Tot nog toe zijn we altijd op de bonnefooi gaan reizen, en hebben ter plekke een camping gezocht. Waarschijnlijk doen we dat dit jaar weer.
Heerlijk, nergens aan vast zitten, en als het je ergens niet bevalt ben je net zo snel weer op pad...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 21 dec 2015 09:06

Zwitserland is momenteel ontzettend duur. Overnachten al best wel en boodschappen, activiteiten helemaal. Ik zou dus eerder naar een van de omliggende alpenlanden (Frankrijk, Oostenrijk of Italie) gaan. Scheelt veel geld en hoewel Zwitserland prachtig is zijn de alpen overal mooi.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor StillAwake » 21 dec 2015 09:10

Marnix schreef:Zwitserland is momenteel ontzettend duur. Overnachten al best wel en boodschappen, activiteiten helemaal. Ik zou dus eerder naar een van de omliggende alpenlanden (Frankrijk, Oostenrijk of Italie) gaan. Scheelt veel geld en hoewel Zwitserland prachtig is zijn de alpen overal mooi.

Oostenrijk is ook niet hel goedkoop hoor...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 21 dec 2015 09:19

Stukken goedkoper dan Zwiterland. Oostenrijkse prijzen zijn redelijk vergelijkbaar met de prijzen in Nederland. Zwitserland is de laatste jaren heel duur geworden vanwege de koers van de Franc.

http://travel.blog.nl/boeken/2015/09/27 ... nks-liggen
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor StillAwake » 21 dec 2015 09:23

Marnix schreef:Stukken goedkoper dan Zwiterland. Oostenrijkse prijzen zijn redelijk vergelijkbaar met de prijzen in Nederland. Zwitserland is de laatste jaren heel duur geworden vanwege de koers van de Franc.

http://travel.blog.nl/boeken/2015/09/27 ... nks-liggen

dat klopt, maar de prijzen in Oostenrijkse supermarkten zijn nog steeds erg hoog.
Wel is uit eten gaan in Oostenrijk goedkoper dan wij hier gewend zijn.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor jaccootje85 » 21 dec 2015 22:40

Het is onze bedoeling om de tent in te laden...t wordt dus een camping. En we wandelen veel in de bergen... Het zal nu niet dagelijks kunnen en waarschijnlijk ook geen lange wandelingen... Als je een kleine van 16kg op je nek hebt is het niet heel prettig om te klimmen. Dalen gaat beter, daar heeft de kleine meid ook meer te zien. Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden in de kinderdrager. Vorig jaar vond ze er niks aan, zijn we naar een winkel gegaan in Zwitserland waar ze die dingen ook verkochten. Bleek dat ze helemaal niet goed zat... Oeps... Daarna ging het beter. Dit jaar heeft ze er nauwelijks in gezeten... 1x in de dierentuin...

Maar spons: Wat heb je ontdekt?
Szent az Úr

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor meribel » 22 dec 2015 15:11

oh zwitserland is toch zo heerlijk met die kleintjes,
ik kan Fieschertal ook aanraden ( Bettmeralp vooral , ook autovrij) ...en dan zo'n vakantie arrangement waar je voor de hele week ook een kaartje heb voor de liftjes.
Kindvriendelijke paden en ook heel goed leuke rondwandelingen uit te stippelen ( lifje omhoog, wandelen redelijk gelijkmatig naar een ander liftje...liftje naar beneden...weer met busje terug naar het dorpje )
het is niet goedkoop dat zwitserland, dat is waar, maar toch wel zo ontzettend mooi!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 23 dec 2015 10:57

Dat klopt. Wat ook leuk is met kinderen is Karinthie. Kindvriendelijk, naast bergen heb je er ook de grote meren en omdat het aan de zuidkant van de Alpen ligt een wat stabieler en warmer klimaat dan in de rest van Oostenrijk. Met een Karinthie-kaart kan je gratis of met veel korting in skiliften, naar dierentuinen en allerlei andere leuke dingen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor StillAwake » 23 dec 2015 11:03

Marnix schreef:Dat klopt. Wat ook leuk is met kinderen is Karinthie. Kindvriendelijk, naast bergen heb je er ook de grote meren en omdat het aan de zuidkant van de Alpen ligt een wat stabieler en warmer klimaat dan in de rest van Oostenrijk. Met een Karinthie-kaart kan je gratis of met veel korting in skiliften, naar dierentuinen en allerlei andere leuke dingen.

Als je nog een klein stukje doorrijdt zit je in Slovenie.
Prachtig, goedkoop en veel minder door het massatoerisme aangetast.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 23 dec 2015 11:55

Klopt, Slovenie is ook heel fijn. Voordeel van Karinthie is dat het met die Kärnten-karte heel kindvriendelijk is. Dus ik zou me kunnen voorstellen (afhankelijk van het soort vakantie dat iemand wil en de reisafstand) dat je daar voor kiest. Maar als je alleen in de bergen wil wandelen en zo is doorrijden naar de Triglav zeker een goed idee! :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MissF en 17 gasten