Vakantie 2016

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor meribel » 09 jan 2016 13:33

@stillawake
Je hebt het mogelijk niet over hoogseizoen plus vier kinderen

Maar met zijn tweeen en al in het bezit van een tent kan veel


Ik kom uit een gezin waar er ook weinig geld was en mijn ouders regelsen vaak via via voor vriendenprijs een normaal huis vlakbij het veluwemeer ( via kerkblaadje ). Of een woningruil voor twee weken

Voor een kind is het al gauw vakantie

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor MissF » 11 jan 2016 10:08

en toch kan het prima, voor nog geen 35 euro naar Londen of andere Europese hoofdsteden. Mijn broertje deed het jaarlijks een paar keer, met vrienden, en dan gingen ze echt voor 35 euro heen en weer. Ene dag heen, andere dag terug, en dan kwam de overnachting er nog bij, en het eten, maar verder geen toeslagen. Geen flauw idee hoe hij het doet, ik hou niet van vliegen, al zou ik het de kinderen wel graag eens mee willen laten maken, dus als het zo ver is, zal ik mijn broertje wel eens vragen hoe hij dat soort dingen doet :mrgreen:

Wij zijn net terug van een weekendje Landal, van een Hemabon. We zijn zelf altijd druk, ook in het weekend, ons bedrijf is aan huis, in en om huis is altijd heel veel te doen, dus zo'n weekend weg is dan echt heerlijk. We maken dan afspraken met de kinderen, dat we elke dag gaan zwemmen en naar de speeltuin, maar op zaterdag bezoeken we ook een museum (wat zij achteraf nog leuker vonden dan wij :D ) en op zondag maken we een wandeling van een uur minimaal. En dat werkte echt geweldig.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor ajl » 11 jan 2016 10:58

Heerlijk missf! Wij doen dat eigenlijk nooit, zouden dat ook eens moeten doen. Ik ben alleen niet zo dol op dat soort parken. Of valt het in het echt mee?
Nog bedankt trouwens voor de campingtip. Die houd ik achter de hand voor volgend jaar, lijkt mij inderdaad erg leuk.
Dit jaar overwegen wij een jaar in Nederland te blijven, waarschijnlijk de waddeneilanden. Wij vinden alleen de campings zo groot en een hoog gehalte aan animatieteams.

@ Stillawake
Kan mij er ook voor dat bedrag niets bij voorstellen in de zomervakantie en wij zoeken toch ook echt op kleine campings zonder animatieteams enzo. De enige eis die ik heb is schoon sanitair. Ik houd mij aanbevolen voor campingtips :wink:

Vorig jaar stonden wij in de buurt van Slazburg op een kleinere camping. Deze had wel een zwembad en dat is ook wel leuk voor de kinderen, maar het is geen vereiste.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor meribel » 11 jan 2016 11:22

@ajl,
dat soort kamperen doet me denken aan dit;
http://www.zuidhollandslandschap.nl/nat ... /kamperen/


ik ben wel lid van het zuidhollandslandschap ( vooral voor een passepartout voor een natuurgebied hier in de buurt )
maar zo kamperen lijkt me niets


ok

kamperen lijkt me al niets 8)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor ajl » 11 jan 2016 12:41

Voor kinderen is het fantastisch en manlief kan het spartaans genoeg zijn. Dat deel ik niet met hem.
Wij hebben nu 2 jaar gekampeerd, eigenlijk vanaf het moment dat de 4e kwam. Veel stacaravans/huisjes zijn super duur in de zomer en 6 persoonshuisjes helemaal. Het fijne van kamperen vind ik wel dat ik dan echt gedwongen word om niets te doen. In een huisje, ook als het mijn huis niet is, ben ik geneigd om te gaan rommelen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Evelien » 11 jan 2016 14:05

MissF schreef:Wij zijn net terug van een weekendje Landal, van een Hemabon. We zijn zelf altijd druk, ook in het weekend, ons bedrijf is aan huis, in en om huis is altijd heel veel te doen, dus zo'n weekend weg is dan echt heerlijk. We maken dan afspraken met de kinderen, dat we elke dag gaan zwemmen en naar de speeltuin, maar op zaterdag bezoeken we ook een museum (wat zij achteraf nog leuker vonden dan wij :D ) en op zondag maken we een wandeling van een uur minimaal. En dat werkte echt geweldig.


Ja heerlijk is dat idd. Hebben wij hier ook, al heeft mijn man dan wel een kantoor (hij heeft eerst een kantoor aan huis gehad, maar dan kwam hij toch iets te vaak binnen vallen of mensen zien dat je thuis bent en willen dan gelijk even op de koffie komen). Maar hij neemt zijn werk wel mee naar huis, hij is wel gewoon bereikbaar voor zijn klanten ('s avonds maar ook in het weekend).
Wij gaan binnenkort ook een weekendje naar zo'n Landal park. Welk park zaten jullie?

Voor de zomer hebben wij nog niks gevonden. Maar misschien via natuurhuisjes, daar betaal je niet de hoofdprijs als het gaat om hoofdseizoen. Al betaal je wel iets meer dan de doorsnee huisjes. Afgelopen zomer hebben we in het hoogseizoen nog een midweekje een huisje geboekt niet duur (zo rond de 175 incl.).

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor pien » 11 jan 2016 16:57

Wij gaan dit jaar last minute iets zoeken. Dat scheelt zo veel!!! Kamperen vind ik geweldig, en mijn man ook wel, maar onze kinderen vinden het niet zo leuk. Vandaar dat wij toch liever een hotel of huisje doen. Maar dat is voor de volledige prijs echt te duur.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor LeChat » 11 jan 2016 19:32

ajl schreef:Heerlijk missf! Wij doen dat eigenlijk nooit, zouden dat ook eens moeten doen. Ik ben alleen niet zo dol op dat soort parken. Of valt het in het echt mee?


Waar ben je bang voor, ajl? Als je bedoelt drukte en overlast dan is onze ervaring dat Landal in de regel (uitzondering daargelaten, zie hierna ;-)) een stuk rustiger is dan Centerparcs, maar bij Centerparcs is wel meer te doen voor de kinderen (met zo'n centrumgebouw met allerlei restaurantjes, winkels en natuurlijk een zwembad), al zijn er ook Landal-parken die voorheen van Centerparcs waren en nog wel die voorzieningen hebben.
Vaak zijn de huisjes geschakeld en dan moet je het als alles vol is treffen met je buren... en anders klagen bij het personeel als het te gek wordt. Wij zaten een keer een week in een Landal-park in Limburg en daar kwam in het weekend tegenover ons een jong stel met kind én Amerikaanse Bullterriër, die al begonnen hun auto achter het huisje tussen de bosjes te parkeren (te lui om 'm conform de regels op de parkeerplaats buiten het park te zetten) en vervolgens overdag een takke-herrie aan 'muziek'. Wij blij dat we overdag veel weg waren en er niet vast naast zaten en dat ze na 't weekend weer vertrokken...
Tot nu toe hebben we de schoolvakanties weten te ontlopen en dan valt het met de drukte in zwembad e.d. reuze mee.
De laatste keer zaten we in een Centerparcs-park in Brabant, daar was het tokkie-gehalte en aantal joggingpakken wel erg hoog, maar geen last van gehad 8).
N.B. Dat wij al een aardig aantal keren geweest zijn komt doordat ik van kantoor Landal- en Centerparcsbonnen had gekregen en we bij Prenatal ook kortingsbonnen hadden gehad.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor MissF » 11 jan 2016 19:47

wij zaten op Coldenhove. Zijn al héél vaak op Rabbit Hill geweest, mijn oma nam ons jaarlijks daar mee naartoe, mijn ouders ook wel eens, maar wij vinden Coldenhove toch leuker.
ajl, voor een weekendje vinden wij Landal juist heerlijk, omdat we dan zelf echt bijna niks hoeven. Er is een heerlijk zwembad, dan gaan we natuurlijk wel mee, en een grote binnenspeeltuin, daar vermaken ze zich alledrie ook uren. Dus als we niet zouden willen, hoeven we het park niet af. Er is een ook winkel, dus 's morgens lekker verse croissantjes halen. Dat soort dingen vind ik voor een weekend heerlijk.
Maar er gaat niks boven 2 weken kamperen ;) En ik wil echt lekker weer hebben, afgelopen jaar geboekt vooraf, dus toen maar naar Frankrijk, omdat de kans op mooi weer daar toch wel beter is dan hier in NL. Maar ik denk dat we dit keer niet vooraf boeken, of misschien bellen we een week van tevoren nog ergens heen, want als het heel mooi weer is in NL, dan denk ik dat we gewoon in de buurt blijven.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor pien » 18 jan 2016 14:00

Ik ben ook Landal fan, lekker kneuterig!!! Heerlijk. Onze kinderen vinden het ook fijn, een huisje. Zijn blijkbaar gesteld op luxe :lol: Maar ik vind het in het hoogseizoen echt abnormaal duur! Dat heb ik er toch niet voor over hoor.

Pluk01

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Pluk01 » 18 jan 2016 16:37

@AJL: wij hebben hele leuke ervaringen met campings via de SVR (Stichting Vrije Recreatie). Je doneert 10 euro per jaar en in ruil daarvoor krijg je bij de aangesloten campings korting. Je moet maar even op hun website kijken. Het zijn echt allemaal kleine campings, veelal zonder animatie, en vaak ook bij een boerderij o.i.d. Campings in heel Europa (Nederlandse eigenaren) zijn erbij aangesloten. In Nederland zijn wij een keer in de buurt van Hellevoetsluis geweest, op camping de Zonnehoeve, vonden wij erg leuk! Op de waddeneilanden zijn er volgens mij ook genoeg, maar geen ervaring mee.

Wij hebben een gruwelijke hekel aan grote campings met animatieteams etc. We zoeken altijd zo klein mogelijk, maar nog wel leuk voor kinderen, ook omdat Levi enig kind is en ik het voor hem wel leuk vindt als hij vriendjes en vriendinnetjes heeft op de camping. Vorig jaar in Denemarken en Duitsland op een hele leuke campings gestaan, het jaar daarvoor in de Morvan in Frankrijk en daarvoor in de Ardennen. Dit jaar willen we graag naar Italië, naar de Marche. We hebben een vouwwagen, nu ik aan het zoeken ben valt me echter op dat veel campings die wij leuk vinden niet geschikt zijn voor vouwwagens en caravans. We hebben 1 camping gevonden, maar willen graag nog een 2e camping bezoeken. Dus als iemand nog tips heeft voor een camping in de omgeving van Ancona waar vouwwagens welkom zijn, hou ik me aanbevolen!

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor StillAwake » 19 jan 2016 14:31

meribel schreef:@stillawake
Je hebt het mogelijk niet over hoogseizoen plus vier kinderen

Maar met zijn tweeen en al in het bezit van een tent kan veel


Ik kom uit een gezin waar er ook weinig geld was en mijn ouders regelsen vaak via via voor vriendenprijs een normaal huis vlakbij het veluwemeer ( via kerkblaadje ). Of een woningruil voor twee weken

Voor een kind is het al gauw vakantie

Wel hoogseizoen, twee kinderen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Chaya » 19 jan 2016 14:35

Tot welke leeftijd gaan de kinderen hier mee met pa en ma (en het gezin)?
Ik hoor zo om me heen dat sommige ouders het heel normaal vinden als hun 14 jarige puberzoon naar de camping in Spanje gaat, met een groep vrienden.
Met kleintjes is een familiecamping of park, met een zwembadje, zandbak, speeltuin, voldoende voor 2 weken vermaak.
Maar wat doe je met dwarse pubers, die smorgens lang uit willen slapen, s'avonds het dorp in willen?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor MissF » 19 jan 2016 16:29

Ik hoop dat het net zo gaat als bij ons vroeger, ik ging op mijn 15e voor het eerst met vriendinnen op vakantie (naar de jeugdherberg van de Betteld, lekker veilig :mrgreen: ), maar daarnaast ook nog met mijn ouders mee. Die zaten altijd 2 weken in een huisje, maar met elkaar was het heel gezellig. ze zorgden altijd dat ze genoeg deden wat wij ook leuk vonden als tieners.
Op de camping waar wij waren van de zomer was een hele groep tieners, die elkaar daar elk jaar weer zagen. Die zaten elke avond tot laat weerwolven te spelen. Zo gezellig! Ik hou er zelf helemaal niet van, elk jaar naar dezelfde camping en 'ons kent ons', maar als mijn kinderen als tiener wel mee zouden gaan als we dat zouden doen en dan de hele avond zouden gaan weerwolven en de hele dag luieren aan het zwembad met de andere tieners, dan hoef ik me niet te bedenken en ga lekker elk jaar naar dezelfde camping. Onze tijd komt dan later wel weer :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor johannes1 » 03 mar 2016 22:03

Wij willen dit jaar naar de Wolfskuylen in Gees gaan. Iemand hier ervaring mee?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten