Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor StillAwake » 25 nov 2015 15:10

Spreeuw schreef:Prima, maar dan wel zonder al te grote reizen graag...

Die reisorganisaties die ik noemde hebben ook reizen naar dichtbijgelegen locaties...
Bovendien geeft het concept "reizen" dat je echt een poos de tijd hebt om mensen te leren kennen.
En je komt elkaar tegen in een omgeving die voor iedereen nieuw is.

En (maar dat is persoonlijk) reizen is leuk...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor mohamed » 26 nov 2015 01:50

meribel schreef:watte?

er zijn websites in gespecificeerd dat je alleen je eigen gezindte te zien krijgt ( dat vind ik ook niet gezond )

en talloze gelukkige huwelijken uit voortgekomen.

maar goed,
do it your way natuurlijk.

Spreeuw schreef:Dat het ook digitaal kan, ontken ik beslist niet. En dat hieruit talloze gelukkige huwelijken voortkomen, ontken ik ook niet.
Maar ikzelf zie het niet als de beste weg. Ik doe het liever face-to-face.

Waarom vraag je dan via de digitale weg advies?

Door het digitale pad te versperren maak je het jezelf nodeloos moeilijker om een relatie te vinden. Op een datingssite kan je iemand leren kennen die je anders nooit zou tegenkomen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor Marnix » 26 nov 2015 09:57

Het een sluit het ander niet uit, integendeel. Het idee van dat soort sites is namelijk niet dat je alleen digitaal contact blijft houden. Het idee is dat je daar mensen ontmoet die je op straat niet zo snel tegenkomt en dat die ontmoeting dan ook leidt tot elkaar wel tegenkomen. Het enige verschil met een relatie die op het kerkplein, op school, op het werk of in de kroeg ontstaat is dat je elkaar ergens anders tegenkomt. En als je elkaar leuk vindt spreek je met elkaar af en dan groeit daar een relatie uit. Je relatie is niet digitaal of zo. Het is net als alle andere relaties, alleen is de eerste ontmoeting digitaal. Verder is alles het zelfde. Ik zie grote voordelen voor mensen die een relatie willen en nog niet iemand hebben gevonden. Het is gewoon een extra en handige mogelijkheid om andere singles te ontmoeten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor StillAwake » 26 nov 2015 10:01

Marnix schreef:Het een sluit het ander niet uit, integendeel. Het idee van dat soort sites is namelijk niet dat je alleen digitaal contact blijft houden. Het idee is dat je daar mensen ontmoet die je op straat niet zo snel tegenkomt en dat die ontmoeting dan ook leidt tot elkaar wel tegenkomen. Het enige verschil met een relatie die op het kerkplein, op school, op het werk of in de kroeg ontstaat is dat je elkaar ergens anders tegenkomt. En als je elkaar leuk vindt spreek je met elkaar af en dan groeit daar een relatie uit. Je relatie is niet digitaal of zo. Het is net als alle andere relaties, alleen is de eerste ontmoeting digitaal. Verder is alles het zelfde. Ik zie grote voordelen voor mensen die een relatie willen en nog niet iemand hebben gevonden. Het is gewoon een extra en handige mogelijkheid om andere singles te ontmoeten.

voordeel is daarbij ook dat de mensen die zich inschrijven voor zo'n site over het algemeen op zoek zijn naar een relatie.
En dat is op school, in de kroeg, op het kerkplein of in de supermarket wat lastiger af te tasten.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor Marnix » 26 nov 2015 10:57

Precies.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor meribel » 26 nov 2015 15:49

mohamed schreef:
Door het digitale pad te versperren maak je het jezelf nodeloos moeilijker om een relatie te vinden. Op een datingssite kan je iemand leren kennen die je anders nooit zou tegenkomen.



misschien is Spreeuw niet zo van de moderne tijd en mist hij de good old times dat er tenminste nog uitgehuwelijkt werd.
Hoefde je ook niet zo te zoeken zelf.
:wink:

mohamed

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor mohamed » 26 nov 2015 16:13

mohamed schreef:
Door het digitale pad te versperren maak je het jezelf nodeloos moeilijker om een relatie te vinden. Op een datingssite kan je iemand leren kennen die je anders nooit zou tegenkomen.

meribel schreef:misschien is Spreeuw niet zo van de moderne tijd en mist hij de good old times dat er tenminste nog uitgehuwelijkt werd.
Hoefde je ook niet zo te zoeken zelf.
:wink:

Dat waren nog eens tijden! Romantiek was nog iets voor buitenlanders en versieren deed je de kerstboom. :mrgreen:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor Chaya » 26 nov 2015 16:18

Vinden jullie dat een vrouw ook een man kan vragen?
Of dient het van vrouw's kant met flirten, oogcontact zoeken en lichaamstaal, dus indirect, te gebeuren?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor mohamed » 26 nov 2015 16:27

Chaya schreef:Vinden jullie dat een vrouw ook een man kan vragen?
Of dient het van vrouw's kant met flirten, oogcontact zoeken en lichaamstaal, dus indirect, te gebeuren?

Dat hangt maar helemaal van de vrouw af, maar op zich vind het wel wat hebben als ze initiatief toont.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor meribel » 26 nov 2015 17:12

mohamed schreef:Dat waren nog eens tijden! Romantiek was nog iets voor buitenlanders en versieren deed je de kerstboom. :mrgreen:


:lol:

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor meribel » 26 nov 2015 17:13

Chaya schreef:Vinden jullie dat een vrouw ook een man kan vragen?
Of dient het van vrouw's kant met flirten, oogcontact zoeken en lichaamstaal, dus indirect, te gebeuren?


ja hoor, geen probleem.
ik vind niet dat er nog etiquette regels voor gelden als...ik laat mijn zakdoekje vallen, als je hem opraapt wil je me.
je doet gewoon wat bij je past. En dat is bij de één indirect, en bij de ander direct.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor Marnix » 27 nov 2015 11:13

Chaya schreef:Vinden jullie dat een vrouw ook een man kan vragen?
Of dient het van vrouw's kant met flirten, oogcontact zoeken en lichaamstaal, dus indirect, te gebeuren?


Natuurlijk kan dat. We leven in 2015, vrouwen zijn al lang geen minderwaardige schepsels meer maar zelfstandig, verdienen doorgaans hun eigen geld enzovoorts. De tijd dat de man alles moest doen (vrouw vragen, het eten betalen, later al het geld verdienen) is al lang voorbij. Als mijn vrouw niet had gezegd dat ze me leuk vond was het tussen ons nooit wat geworden :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor StillAwake » 27 nov 2015 11:17

Chaya schreef:Vinden jullie dat een vrouw ook een man kan vragen?
Of dient het van vrouw's kant met flirten, oogcontact zoeken en lichaamstaal, dus indirect, te gebeuren?

Ik zou niet weten waarom niet.
Sterker nog, ik zou het leuk gevonden hebben als mijn (inmiddels) vrouw zich zo had laten kennen!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4620
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor Spreeuw » 30 nov 2015 15:44

mohamed schreef:Waarom vraag je dan via de digitale weg advies?

Door het digitale pad te versperren maak je het jezelf nodeloos moeilijker om een relatie te vinden. Op een datingssite kan je iemand leren kennen die je anders nooit zou tegenkomen.


Via de digitale weg om advies vragen is wel iets anders dan via de digitale weg op zoek te gaan naar een levensgezel. Adviezen liggen veel minder gevoelig en mogen verworpen worden. Ik houd niet zo van datingsites. Ik ontmoet mijn aanstaande levensgezel liever real-life (als ik een levensgezel mag ontvangen tenminste..., ik hoop het wel!). Daar heb ik namelijk een beter gevoel bij. Het is puur een gevoelskwestie, denk ik zo. Ik ontken niet dat er uit datingsites goede relaties kunnen voortkomen, begrijp me goed. Ik sluit me aan bij wat ik van iemand las op Refoforum, want daar heb ik dit topic ook geopend: ontmoetingsplaatsen van enkel singles met als doel verkering te krijgen, wordt een soort vleesmarkt. Wat mij betreft geldt dat ook voor datingsites.

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor Jess » 30 nov 2015 19:06

Spreeuw schreef:Bedankt voor de tip. Wel reis je niet gedurende het hele jaar. Op Refoforum kreeg ik bijvoorbeeld als tip om op een koor te gaan. Dat lijkt me ook zeker geen gek idee!


jongerenkoor in Werkendam. Refo's genoeg daar


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten