Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor Spreeuw » 30 nov 2015 19:31

Jess schreef:jongerenkoor in Werkendam. Refo's genoeg daar


Er zijn meerdere koren in Werkendam. Al googelend kwam ik als eerste op "Jongerenkoor Cantilena" uit. http://peterwildeman.nl/portfolio/jonge ... cantilena/

Bedoel je deze? Dat koor ziet er wel mooi uit! Maar Werkendam is vrij lastig bereikbaar vanuit Giessenburg.

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor Jess » 01 dec 2015 11:53

ja die bedoel ik.

En zo ver is Giessenburg niet van Werkendam hoor. Je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben. Mijn liefde en ik woonden ook meer dan 150 km van elkaar vandaan.

mohamed

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor mohamed » 01 dec 2015 17:23

mohamed schreef:Waarom vraag je dan via de digitale weg advies?

Door het digitale pad te versperren maak je het jezelf nodeloos moeilijker om een relatie te vinden. Op een datingssite kan je iemand leren kennen die je anders nooit zou tegenkomen.

Spreeuw schreef:Via de digitale weg om advies vragen is wel iets anders dan via de digitale weg op zoek te gaan naar een levensgezel. Adviezen liggen veel minder gevoelig en mogen verworpen worden. Ik houd niet zo van datingsites. Ik ontmoet mijn aanstaande levensgezel liever real-life (als ik een levensgezel mag ontvangen tenminste..., ik hoop het wel!). Daar heb ik namelijk een beter gevoel bij. Het is puur een gevoelskwestie, denk ik zo. Ik ontken niet dat er uit datingsites goede relaties kunnen voortkomen, begrijp me goed. Ik sluit me aan bij wat ik van iemand las op Refoforum, want daar heb ik dit topic ook geopend: ontmoetingsplaatsen van enkel singles met als doel verkering te krijgen, wordt een soort vleesmarkt. Wat mij betreft geldt dat ook voor datingsites.

Als jij een relatie wilt zul je voor de vleeskeuring moeten verschijnen, ongeacht waar je het zoekt. Als je denkt daaraan te ontkomen door datingssites te mijden; forget it! Wil je begrijpelijkerwijs niet voor de vleeskeuring, blijf dan vrijgezel en geloof me: dat is een veel minder zware last. Een vrouw tevreden stellen is een dagtaak waar je spijt van krijgt, vergelijkbaar met het paard van Troje binnenhalen. :roll:

Anoniem_89

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor Anoniem_89 » 01 dec 2015 20:13

Spreeuw ken je niet iemand uit de kerk met wie je eens kunt afspreken?
Ik leerde mijn vrouw via het internet kennen. We spraken elkaar een paar keer via chat. Daarna afgesproken en ergens geluncht. :)

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor Spreeuw » 02 dec 2015 10:50

Anoniem_89 schreef:Spreeuw ken je niet iemand uit de kerk met wie je eens kunt afspreken?
Ik leerde mijn vrouw via het internet kennen. We spraken elkaar een paar keer via chat. Daarna afgesproken en ergens geluncht. :)


Ja, dat zou kunnen. Ik kom wel bij meerdere gemeenteleden. Maar velen zijn al "bezet" en ik ken niet zo gauw iemand uit mijn kerkelijke gemeente met wie ik verkering zou willen of kunnen krijgen. Dus moet ik me toch breder oriënteren.

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor Spreeuw » 02 dec 2015 10:54

Jess schreef:ja die bedoel ik.

En zo ver is Giessenburg niet van Werkendam hoor. Je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben. Mijn liefde en ik woonden ook meer dan 150 km van elkaar vandaan.


Is niet ver weg inderdaad..., maar is wel omrijden met de auto en ik heb de auto niet altijd beschikbaar. Je moet er wat voor over hebben, maar om alleen naar avonden te gaan met als doel verkering te krijgen, kun je verkering dikwijls wel vergeten, denk ik... Zoiets moet groeien... En dan kan het bezoeken van avonden wel werken, maar als je hiervoor verder reist en je krijgt geen verkering, krijg je in een bepaald opzicht toch een onbehaaglijk gevoel. Dus het lijkt me beter om je in zoveel mogelijk kringen te begeven (die niet ver weg zijn), maar welke?

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor Spreeuw » 04 dec 2015 11:56

mohamed schreef:Als jij een relatie wilt zul je voor de vleeskeuring moeten verschijnen, ongeacht waar je het zoekt. Als je denkt daaraan te ontkomen door datingssites te mijden; forget it! Wil je begrijpelijkerwijs niet voor de vleeskeuring, blijf dan vrijgezel en geloof me: dat is een veel minder zware last. Een vrouw tevreden stellen is een dagtaak waar je spijt van krijgt, vergelijkbaar met het paard van Troje binnenhalen. :roll:


Nou ja, wat is dit nou weer? Eenzaamheid is volgens mij een nog "zwaardere last". Het is toch juist goed om dingen samen met elkaar te delen?

In Genesis 2:18 lezen we (NBG'51): "En de HERE God zeide: Het is niet goed, dat de mens alleen zij. Ik zal hem een hulp maken, die bij hem past."

CoachIngrid
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2014 15:08

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor CoachIngrid » 21 dec 2015 21:41

Als je iemand wilt ontmoeten, dan is in een hoekje zitten nou niet bepaald dé manier. Dus als je leuke mensen wilt ontmoeten mét de kans dat je misschien ook nog eens iemand ontmoet die bij je past, zul je er op uit moeten.
Zo zou je b.v. naar christelijke conferenties kunnen gaan. Ik heb even gegoogled en kwam terecht bij Heartcry. Verder community Funkyfish in samenwerking met Zinvol daten in 2014 een conferentie voor singles. Wie weet doen ze dat wel vaker.
Ik zie dat Zinvol daten ook een Facebookpagina heeft.
En google ook eens op christelijke activiteiten voor singles.

En verder zou je zelf een oproepje kunnen plaatsen in b.v. kerkblaadjes van diverse kerken. Een oproepje voor jongeren om samen leuke activiteiten te doen. Zo is er in Zwolle een groepje dat al jaren bestaat. Het heet de 25+ groep Zwolle. Maar inmiddels is de leeftijd wel wat ouder omdat er steeds meer mensen getrouwd zijn. Daar ben ik er één van. Op 42-jarige leeftijd heb ik mijn huidige man ontmoet via een christelijke datingsite. Vervolgens ben ik in 2015 getrouwd en verhuisd van Zwolle naar een plaats in de buurt van Rotterdam.
Het kan dus tóch: iemand ontmoeten via een datingsite. Ik geloofde er niet meer in, maar het werd toch anders.

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor Spreeuw » 30 mei 2016 16:09

CoachIngrid schreef:Als je iemand wilt ontmoeten, dan is in een hoekje zitten nou niet bepaald dé manier. Dus als je leuke mensen wilt ontmoeten mét de kans dat je misschien ook nog eens iemand ontmoet die bij je past, zul je er op uit moeten.
Zo zou je b.v. naar christelijke conferenties kunnen gaan. Ik heb even gegoogled en kwam terecht bij Heartcry. Verder community Funkyfish in samenwerking met Zinvol daten in 2014 een conferentie voor singles. Wie weet doen ze dat wel vaker.
Ik zie dat Zinvol daten ook een Facebookpagina heeft.
En google ook eens op christelijke activiteiten voor singles.

En verder zou je zelf een oproepje kunnen plaatsen in b.v. kerkblaadjes van diverse kerken. Een oproepje voor jongeren om samen leuke activiteiten te doen. Zo is er in Zwolle een groepje dat al jaren bestaat. Het heet de 25+ groep Zwolle. Maar inmiddels is de leeftijd wel wat ouder omdat er steeds meer mensen getrouwd zijn. Daar ben ik er één van. Op 42-jarige leeftijd heb ik mijn huidige man ontmoet via een christelijke datingsite. Vervolgens ben ik in 2015 getrouwd en verhuisd van Zwolle naar een plaats in de buurt van Rotterdam.
Het kan dus tóch: iemand ontmoeten via een datingsite. Ik geloofde er niet meer in, maar het werd toch anders.


Bedankt voor uw reactie. Sorry dat mijn reactie hierop zo lang op zich heeft laten wachten! Ik heb me zojuist aangemeld bij ChristenSingles, maar aan de foto's te zien, komen alleen oudere alleengaanden naar de activiteiten die ChristenSingles organiseert. Ik ben pasgeleden 27 jaar geworden en ben op zoek naar een goede relatie. Meegaan met activiteiten voor christelijke singles lijkt me wel heel leuk, maar dat moet ook in mijn leeftijdscategorie zijn. Heeft iemand tips op dit gebied? Kan ik me toch beter aanmelden bij een christelijke datingsite?

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor Spreeuw » 30 mei 2016 16:27

Marnix schreef:Het een sluit het ander niet uit, integendeel. Het idee van dat soort sites is namelijk niet dat je alleen digitaal contact blijft houden. Het idee is dat je daar mensen ontmoet die je op straat niet zo snel tegenkomt en dat die ontmoeting dan ook leidt tot elkaar wel tegenkomen. Het enige verschil met een relatie die op het kerkplein, op school, op het werk of in de kroeg ontstaat is dat je elkaar ergens anders tegenkomt. En als je elkaar leuk vindt spreek je met elkaar af en dan groeit daar een relatie uit. Je relatie is niet digitaal of zo. Het is net als alle andere relaties, alleen is de eerste ontmoeting digitaal. Verder is alles het zelfde. Ik zie grote voordelen voor mensen die een relatie willen en nog niet iemand hebben gevonden. Het is gewoon een extra en handige mogelijkheid om andere singles te ontmoeten.


Daar heb je zeker gelijk in, Marnix, bedankt voor je reactie. Volgens mij moet ik positiever over christelijke datingsites zijn dan ik voorheen was. Maar volgens mij horen christenen niet in de kroeg thuis.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor Marnix » 30 mei 2016 16:34

Volgens mij wel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor Spreeuw » 30 mei 2016 17:25

Marnix schreef:Volgens mij wel.


Waarom wel?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor Marnix » 30 mei 2016 20:35

Omdat er niets mis mee is? Ik heb er vroeger en nog steeds wel eens veel plezier gehad, hele leuke kennismakingen en hele goede gesprekken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor Spreeuw » 31 mei 2016 10:54

Marnix schreef:Omdat er niets mis mee is? Ik heb er vroeger en nog steeds wel eens veel plezier gehad, hele leuke kennismakingen en hele goede gesprekken.


Wat voor kroeg is dat dan? Een christelijke kroeg?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Ontmoetingsplaatsen christelijke jongeren van de leeftijdscategorie 20-30 jaar

Berichtdoor Marnix » 31 mei 2016 11:46

Nee, een seculiere. Met een bar, een tap, muziek en mensen. Wij gingen meestal naar catechisatie me z'n allen een biertje drinken in het cafe. Hebben zelfs wel eens een predikant meegesleept. Maar ik ging er ook wel met vrienden naartoe. Altijd gezellig en ook regelmatig goede gesprekken gevoerd. Ik zou niet weten waarom je daar niet zou mogen komen. (verschilt misschien wel per cafe, kroegen waar iedereen zich misdraagt en dronken is, daar zou ik me dan weer niet thuisvoelen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 89 gasten