Aanbiddingsavonden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Alblasserwaardje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2015 15:38

Aanbiddingsavonden

Berichtdoor Alblasserwaardje » 15 aug 2015 15:45

De Alblasserwaard. Veel inwoners gaan naar de kerk...veel jongeren ook. Veel jongeren drinken echter overmatig en luisteren naar muziek die absoluut niet van de Here is. Veel mensen leven hun leventje en hebben niet meer werkelijk door waar het leven om draait. Het verschil tussen de wereld en een Christen is vervaagd. Ook onder vele jongeren...

Ooit was er hier een grote opwekking ten tijde van de Nijkerkse beroeringen. Nu hoeft er geen opwekking plaats te hebben, maar wat zou het fijn zijn als jongeren weer bijeen zouden komen om de Here te zoeken in gebed, zang en getuigen van Hem.

Mijn vraag is: denkt u/jij dat er plaats is voor een beweging onder jongeren/ouderen die de Here weer gaan zoeken?In Wijngaarden/Oud Alblas zijn er al jongerenavonden, maar in andere delen van de Alblasserwaard is dit er nog niet. Ik ben benieuwd of hier behoefte aan is..niet alleen zondag kerken, maar Hem met je hele leven en tijd dienen en eren.
Laatst gewijzigd door Alblasserwaardje op 26 sep 2015 14:56, 3 keer totaal gewijzigd.

Yoshi

Re: Jongeren die de Here willen volgen..

Berichtdoor Yoshi » 15 aug 2015 16:13

Meld je aan als vrijwilliger die zoiets gaat opzetten bij je eigen kerk. En na een jaartje zie je wel of je een behoefte invult.

Alblasserwaardje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2015 15:38

Re: Jongeren die de Here willen volgen..

Berichtdoor Alblasserwaardje » 15 aug 2015 16:24

Dankjewel voor je tip!

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Jongeren die de Here willen volgen..

Berichtdoor johannes1 » 22 sep 2015 10:56

En hoe gaat het?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Alblasserwaardje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2015 15:38

Re: Jongeren die de Here willen volgen..

Berichtdoor Alblasserwaardje » 26 sep 2015 14:54

Hoi Johannes,

Dankjewel voor je interesse.
Ik geloof echt dat er behoefte is aan aanbidding door de week heen. (Bijv. elke woensdag) We brengen als mensen veel offers aan ons werk, maar is er ook nog plek voor de Here? Het idee dat ik heb is trouwens absoluut geen vervanger voor een kerkdienst
Ik zit te denken aan avonden waar er ruimte is voor getuigenissen. Er zijn nog zoveel mensen in Nederland die met hun hele hart vertrouwen op de Here God, maar er niet veel over spreken. Wat zou het mooi zijn als ieder kan vertellen hoe God werkt in zijn/haar leven. Dit kunnen getuigenissen zijn waar heel veel heftigheid in voorkomt, maar God laat zich ook vaak in de kleine dingen zien. Verder zou er om de zoveel tijd ruimte kunnen zijn voor een spreker naar aanleiding van wat er speelt in de wereld/omgeving/het leven van mensen. Ook moet er uiteraard plaats zijn voor zang en gebed, waarbij het zo mooi is als er ook ruimte is om bijvoorbeeld in groepjes te bidden.. (Kringgebed) of in tweetallen. Een dienst waarin we (echt) knielen voor de Here God en onze lof en nood bij Hem gezamenlijk neerleggen.
Dat is een beetje het idee.

Dus geen jongerenavond waarbij je meezingt en meebidt met iemand anders, maar waarbij ieder die dat wil zijn getuigenis kan geven en waarbij er ruimte is voor persoonlijk gebed.

mohamed

Re: Aanbiddingsavonden

Berichtdoor mohamed » 26 sep 2015 18:03

'Er komt een uur, ja het is er al, dat de ware aanbidders de Vader zullen aanbidden in geest en waarheid: dat zijn de aanbidders waar de Vader naar uitziet.' (Joh 4,23)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten