Grieken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Grieken

Berichtdoor StillAwake » 08 jul 2015 09:34

antoon schreef:Is het eigen belang dat je je zorgen maakt over je geld je spullen en bezittingen, Wilders zegt met gevaar voor eigen leven waar het opstaat , je kan hem vergelijken met Claus von Stauffenbergde Duitse Edelman die ook met gevaar voor eigen leven het onheil van het Nazisme doorzag en handelend optrad.

Waar het gaat om de gevaren van de Islam kan ik me in je standpunt verplaatsen (hoewel ik het niet met je eens ben).
Om 's mans (achteraf juiste) inschatting van de Griekse schuldencrisis te vergelijken met het waarschuwen voor Nazi-Duitsland gaat me écht te ver.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Grieken

Berichtdoor Tante Pollewop » 08 jul 2015 09:45

Haha, een idioot als Wilders vergelijken met Von Stauffenberg en de rest van de politiek dan dus met nazi Duitsland vergelijken?

Antoon, je slaat door. Voel even aan je voorhoofd?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Grieken

Berichtdoor StillAwake » 08 jul 2015 09:55

Tante Pollewop schreef:Haha, een idioot als Wilders vergelijken met Von Stauffenberg en de rest van de politiek dan dus met nazi Duitsland vergelijken?

Antoon, je slaat door. Voel even aan je voorhoofd?

Ik denk dat Antoon de Islam wil vergelijken met Nazi-Duitsland. Nog steeds belachelijk, maar iets genuanceerder dan jij het nu voorstelt.

Een Godwinnetje (wat deze opmerking van Antoon is) is trouwens vrijwel altijd een zwaktebod.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

antoon

Re: Grieken

Berichtdoor antoon » 08 jul 2015 09:56

Een idioot waar moeilijk mee te leven is waarmee ik liever geen contact zou hebben, dat is mogelijk, maar wel een gek die meermalen gelijk heeft die van begin doorziet wat de pijnpunten zijn.
ik heb dat liever on het oeverloze gezever van de meeste overige regeerders

Ik denk dat Antoon de Islam wil vergelijken met Nazi-Duitsland. Nog steeds belacheliijk

Is er veel verschil met de begintijd net voordat Hitler alle macht had, absoluut niet ik heb al heel wat imans en voorgangers gesproken in verband met mijn werk was dat en steeds zie je het radicalisme of goedpraten van terreur, het spijt mij als ik iemand kwets, maar ik ben onderhand doorgewinterd in wat er speelt
Laatst gewijzigd door antoon op 08 jul 2015 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Grieken

Berichtdoor StillAwake » 08 jul 2015 09:58

antoon schreef:Een idioot waar moeilijk mee te leven is waarmee ik liever geen contact zou hebben, dat is mogelijk, maar wel een gek die meermalen gelijk heeft die van begin doorziet wat de pijnpunten zijn.
ik heb dat liever on het oeverloze gezever van de meeste overige regeerders

Hard roepen wat de pijnpunten zijn (waar Wilders inderdaad vaak gelijk in heeft) is nog wat anders dan het aandragen van een werkbare oplossing.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Grieken

Berichtdoor Boanerges » 08 jul 2015 10:23

antoon schreef:Is het eigen belang dat je je zorgen maakt over je geld je spullen en bezittingen


Ik weet niet waar je dát uit concludeert. Ik maak mij namelijk in het geheel geen zorgen over dat soort aardse zaken. Mijn schat ligt in de Hemel waar niemand erbij kan.

antoon schreef:je kan hem vergelijken met Claus von Stauffenbergde Duitse Edelman die ook met gevaar voor eigen leven het onheil van het Nazisme doorzag en handelend optrad.


Hier sla je behoorlijk door beste Antoon maar dat hebben andere al aangetoond. Ik heb overigens behoorlijk veel moeite om de samenhang in je betoog te vinden. Ook je moslim-retoriek is Wilderiaans. Veel verdachtmakingen, stigmatisering, generalisatie en weinig constructieve oplossingen. Het feit dat er een (behoorlijk grote) groep verkeers-aso's is die alle regels aan hun laars lapt maakt toch niet iedere automobilist verdacht of een crimineel?

antoon schreef:Dat hij geen oplossing heeft is niet helemaal waar
Stel het is bloedheet en je wil verkoeling zoeken bij een zwemgelegenheid, nu wil het geval dat daar een grote blonde man staat die met veel woorden en retoriek beweert dat er vervuiling in het water is dat de gezondheid kan schaden, en het is waar iedereen met nuchter verstand kon concluderen dat het water niet deugt.
Ga je dan achteraf dreinen dat de man roeptoeterd geen oplossingen en alternatief heeft, nee de oplossing ligt dan bij jezelf, dus niet gaan zwemmen.


Je bedoelt waarschijnlijk een klein blond kereltje dat parmantig en denigrerend de menigte die verkoeling zoek op een neerbuigende toon en in onbeschofte bewoording vertelt dat alleen HIJ gelijk heeft. Je kunt/mag daar niet zwemmen. Op de vraag van de menigte waar dan wél verkoeling kan worden gevonden herhaalt hij keer op keer zijn eerder uitgespuugde woorden en gaat hij niet in op het antwoord op die vraag. Ondertussen maakt hij de verkoelingzoekers uit voor alles wat mooi en lelijk is en schoffeert en krenkt ze tot in het diepste van hun ziel.
Zo iemand kan toch niet serieus genomen worden? :lol: :lol: :lol:

Rijnlander
Verkenner
Verkenner
Berichten: 73
Lid geworden op: 24 dec 2013 08:28

Re: Grieken

Berichtdoor Rijnlander » 08 jul 2015 10:25

Het werkelijke probleem van de huidige malaise is de ongebreidelde en dictatoriale macht van de geldschieters, die ze sinds de invoering van de euro zich met steun van de euro-politiek hebben toegeëigend. We hebben ons volledig overgeleverd aan het geld en hebben zelfs onze democratie daarvoor ingeleverd. We zitten vastgekleefd in een politiek en economisch web, waar inderdaad de Mammom regeert. En wij buigen daar maar voor om onze individualistische welvaartsstreven in te vullen. Het systeem deugt niet en moet radicaal veranderd worden. Alleen hebben we dat in Nederland nog niet door. In Nederland zijn we immers meesters in het toedekken van de werkelijke feiten en uitwassen van de neoliberale politiek met onze betweterige vingertje en onze hoogdravende mening. Ook hier in het Westen is de media niet objectief. Dat zie je aan de ongenuanceerde reacties van mensen. Bevooroordeeld en gevoed met sentiment. De hele crisis is veroorzaakt door de geldschieters en banken die alleen maar in termen van winst dachten en nog denken. En ja, de gewone man/vrouw heeft toegehapt bij die voordelige leningen en worsten die de banken de mensen voorhield. Maar de eerste verantwoordelijke hierin zijn de banken die nu volledig buiten schot blijven, sterker nog, ze worden met belastinggeld extra gesteund en overeind gehouden. Deze rekening moet nu betaald worden door de burgers, waarbij de zwaarste klappen vallen bij de zwaksten van de maatschappij. Wederom een staaltje neoliberale politiek. Terecht dat de burgers daar tegen in het geweer komen. De banken moet terug naar hun kerntaak, bewaren van spaargeld en verstrekken van leningen aan burgers en bedrijven. De kapitaalmarkt moet gezuiverd en geherstructureerd worden.

Voor mij zijn de Grieken moedig door zich niet neer te leggen bij de dictatuur van het geld. Mensen leren niet van hun fouten. In de 19e eeuw en begin 20e eeuw ging ook goed mis als gevolg van deze politiek. De geschiedenis lijkt zich te gaan herhalen (revoluties en oorlog?) als de eu-landen op deze weg door blijven gaan. En ook nu zullen er mensen zijn, die zeggen dat het zo'n vaart niet zal lopen.

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Grieken

Berichtdoor Boanerges » 08 jul 2015 10:27

antoon schreef:ik heb dat liever dan het oeverloze gezever van de meeste overige regeerders


Zolang je daar maar niet diegene mee af serveert die oproepen om je vijanden lief te hebben zoals ook de Meester dat deed. Radicalisering is niet te bestrijden met een ander radicaal geluid. Gebruik daarvoor de gaven van de Geest.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Grieken

Berichtdoor StillAwake » 08 jul 2015 10:30

Rijnlander schreef:Voor mij zijn de Grieken moedig door zich niet neer te leggen bij de dictatuur van het geld. Mensen leren niet van hun fouten. In de 19e eeuw en begin 20e eeuw ging ook goed mis als gevolg van deze politiek. De geschiedenis lijkt zich te gaan herhalen (revoluties en oorlog?) als de eu-landen op deze weg door blijven gaan. En ook nu zullen er mensen zijn, die zeggen dat het zo'n vaart niet zal lopen.

De Grieken hebben de kluit bedrogen door te doen alsof ze aan regels voldeden.
Daarmee hebben ze willens en wetens hun nek in een financiële strop gestoken.
Dat maakt ze bepaald geen moedige mensen.

Als ik mijn hypotheek niet kan betalen en dan maar claim dat de bank mij mijn schuld maar kwijt moet schelden omdat ik met mijn hele gezin democratisch heb besloten dat de regels van de bank mij niet aanstaan en onredelijk zijn zal ik uitgelachen worden.
Ook door jou.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

antoon

Re: Grieken

Berichtdoor antoon » 08 jul 2015 10:38

Je bedoelt waarschijnlijk een klein blond kereltje dat parmantig en denigrerend de menigte die verkoeling zoek op een neerbuigende toon en in onbeschofte bewoording vertelt dat alleen HIJ gelijk heeft. Je kunt/mag daar niet zwemmen. Op de vraag van de menigte waar dan wél verkoeling kan worden gevonden herhaalt hij keer op keer zijn eerder uitgespuugde woorden en gaat hij niet in op het antwoord op die vraag. Ondertussen maakt hij de verkoelingzoekers uit voor alles wat mooi en lelijk is en schoffeert en krenkt ze tot in het diepste van hun ziel.
Zo iemand kan toch niet serieus genomen worden?

Een ding is ik kan mij in je woorden vinden al geloof je het mogelijk niet, retoriek , herhaling van zetten, en dat op een toon......

Ander ding heeft de PVV veel keus, zo,n 40 a 50 jaar roepen terzakekundigen en ja ook aan Nazi gegitimeerde groeperingen dat de inburgering op niets uitloopt dat de buitenlanders hier potverteren en als de situatie daar is nemen ze de macht en worden anders denkenden afgeslacht,
demonstratie net vlaggen wat associatie oproept aan Nazisme, ik weet het neem dat allemaal mee in mijn beoordeling van het probleem. wees daar maar gerust over.

Doordat de ene regering na de ander de zaak uit de hand liet lopen staat Wilders nu voor een niet te benijden keuze, mee leuteren met de rest of dingen zeggen waardoor hij zich belachelijk kan maken maar wat wel waar is.ik benijd hem niet

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Grieken

Berichtdoor Boanerges » 08 jul 2015 10:42

Rijnlander schreef:Het werkelijke probleem van de huidige malaise is de ongebreidelde en dictatoriale macht van de geldschieters, die ze sinds de invoering van de euro zich met steun van de euro-politiek hebben toegeëigend. We hebben ons volledig overgeleverd aan het geld en hebben zelfs onze democratie daarvoor ingeleverd. We zitten vastgekleefd in een politiek en economisch web, waar inderdaad de Mammom regeert. En wij buigen daar maar voor om onze individualistische welvaartsstreven in te vullen. Het systeem deugt niet en moet radicaal veranderd worden. Alleen hebben we dat in Nederland nog niet door. In Nederland zijn we immers meesters in het toedekken van de werkelijke feiten en uitwassen van de neoliberale politiek met onze betweterige vingertje en onze hoogdravende mening. Ook hier in het Westen is de media niet objectief. Dat zie je aan de ongenuanceerde reacties van mensen. Bevooroordeeld en gevoed met sentiment. De hele crisis is veroorzaakt door de geldschieters en banken die alleen maar in termen van winst dachten en nog denken. En ja, de gewone man/vrouw heeft toegehapt bij die voordelige leningen en worsten die de banken de mensen voorhield. Maar de eerste verantwoordelijke hierin zijn de banken die nu volledig buiten schot blijven, sterker nog, ze worden met belastinggeld extra gesteund en overeind gehouden. Deze rekening moet nu betaald worden door de burgers, waarbij de zwaarste klappen vallen bij de zwaksten van de maatschappij. Wederom een staaltje neoliberale politiek. Terecht dat de burgers daar tegen in het geweer komen. De banken moet terug naar hun kerntaak, bewaren van spaargeld en verstrekken van leningen aan burgers en bedrijven. De kapitaalmarkt moet gezuiverd en geherstructureerd worden.


Tot zover ben ik het van harte met je eens. Banken moeten alleen maar een NUTS-functie vervullen.

Rijnlander schreef:Voor mij zijn de Grieken moedig door zich niet neer te leggen bij de dictatuur van het geld.


Dat gaat mij toch wel iets te snel. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten....toch? Ook de Grieken hebben volop van het systeem geprofiteerd (misschien nog wel meer dan de Noord-Europeanen) en hebben het in stand gehouden. Daarom kunnen ze zich nu niet met een lange neus uit het systeem terug trekken. Dat vind ik namelijk niet moedig maar eerder asociaal. Akkoord, er zullen oplossingen moeten worden gevonden en het grootste gedeelte van de schuld moet worden kwijtgescholden....maar toch!

Rijnlander schreef:Mensen leren niet van hun fouten. In de 19e eeuw en begin 20e eeuw ging ook goed mis als gevolg van deze politiek. De geschiedenis lijkt zich te gaan herhalen (revoluties en oorlog?) als de eu-landen op deze weg door blijven gaan. En ook nu zullen er mensen zijn, die zeggen dat het zo'n vaart niet zal lopen.


Ik wil geen doemdenker zijn maar heb al eerder betoogd dat ik verwacht dat Europa binnen twee à drie generaties zal verzinken in armoede, oorlog en ellende. Een van de belangrijkste voortekenen daarvan is de perversiteit die hoogtij viert. Individualisme, egocentrisme en ga zo maar door. En inderdaad, er zijn er die zullen zeggen dat het zo'n vaart niet zal lopen. Dat zei Colijn ook aan de vooravond van WOII. Nota bene een Gereformeerde onderwijzer. Die had met oog voor de geschiedenis toch beter moeten weten.

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Grieken

Berichtdoor Boanerges » 08 jul 2015 10:42

StillAwake schreef:Als ik mijn hypotheek niet kan betalen en dan maar claim dat de bank mij mijn schuld maar kwijt moet schelden omdat ik met mijn hele gezin democratisch heb besloten dat de regels van de bank mij niet aanstaan en onredelijk zijn zal ik uitgelachen worden.
Ook door jou.


=D> =D>

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Grieken

Berichtdoor StillAwake » 08 jul 2015 10:46

antoon schreef:Doordat de ene regering na de ander de zaak uit de hand liet lopen staat Wilders nu voor een niet te benijden keuze, mee leuteren met de rest of dingen zeggen waardoor hij zich belachelijk kan maken maar wat wel waar is.ik benijd hem niet

Nog afgezien van het feit dat je verhaal volkomen onleesbaar is ga je hier de fout in.
De enige keer dat Wilders inderdaad de kans kreeg om voor zijn standpunten te gaan staan kroop hij in een gedoogconstructie.
Zodat hij weer de dingen kon roepen die inderdaad vaak waar zijn, maar niet verantwoordelijk was voor een oplossing.
Roeptoeteren noem ik dat. Ook al heeft hij vaak gelijk.
Een probleem benoemen is vaak gemakkelijker dan hetzelfde probleem oplossen (zelfs als je dat met gevaar voor eigen leven doet).
En daar begint Wilders gemakshalve maar niet aan: problemen die iedereen ziet benoemen met het onderbuikgevoel wat iedereen heeft: je hoeft er niet voor doorgeleerd te hebben...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

antoon

Re: Grieken

Berichtdoor antoon » 08 jul 2015 10:47

Ik weet niet waar je dát uit concludeert. Ik maak mij namelijk in het geheel geen zorgen over dat soort aardse zaken. Mijn schat ligt in de Hemel waar niemand erbij kan.

zal je dat herhalen als voor duizendenb euros bestolen beroofd en benadeelt bent door overwegend turken of marokkanen
maar stel dat dat het geval is dan heb ik in ieder geval zeer veel respect voor je, maar eerst zien en dan geloven

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Grieken

Berichtdoor StillAwake » 08 jul 2015 10:48

antoon schreef:zal je dat herhalen als voor duizendenb euros bestolen beroofd en benadeelt bent door overwegend turken of marokkanen
maar stel dat dat het geval is dan heb ik in ieder geval zeer veel respect voor je, maar eerst zien en dan geloven

Is beroofd worden door een Turk of Marokkaan erger dan beroofd worden door een Griek?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 68 gasten