Straatkrant kopen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Boeddha in je huis?

Berichtdoor StillAwake » 11 jun 2015 10:14

Lock&Stock schreef:Ik heb helaas mee gedaan aan meerdere grote en kleine liefdadigheidsacties. Zelfs een keer met vijf vrienden in 2 oude Renault Espaces naar Gambia gereden voor het goede doel. En als ik één ding heb geleerd is dat zomaar iets geven niemand helpt. Het is een hele korte termijn actie die geen onderliggende problemen oplost. Daarnaast zet je een precedent en wordt de ontvanger van de aalmoes weer een stukje verder weggezet van volledige deelname aan de maatschappij.

Niet helemaal mee eens.
Van noodhulp heb ik juist wél heel positieve gevolgen gezien.
Van structurele hulp heb ik inderdaad dezelfde indruk als jij hebt...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Lock&Stock

Re: Boeddha in je huis?

Berichtdoor Lock&Stock » 11 jun 2015 10:36

StillAwake schreef:Niet helemaal mee eens.
Van noodhulp heb ik juist wél heel positieve gevolgen gezien.
Van structurele hulp heb ik inderdaad dezelfde indruk als jij hebt...


Noodhulp is inderdaad wat anders, ik bedoel eerder geld geven zonder voorwaarden.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Boeddha in je huis?

Berichtdoor Teus » 11 jun 2015 11:19

Lock&Stock schreef:Ik heb helaas mee gedaan aan meerdere grote en kleine liefdadigheidsacties. Zelfs een keer met vijf vrienden in 2 oude Renault Espaces naar Gambia gereden voor het goede doel. En als ik één ding heb geleerd is dat zomaar iets geven niemand helpt. Het is een hele korte termijn actie die geen onderliggende problemen oplost. Daarnaast zet je een precedent en wordt de ontvanger van de aalmoes weer een stukje verder weggezet van volledige deelname aan de maatschappij.


Wel mee eens maar soms als iemand meerdere problemen heeft en je kunt er een wegnemen kan er toch meer ruimte en motivatie ontstaan om het andere op te lossen?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten