Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 21 mei 2015 13:11

cornelia77 schreef:Dat was niet helemaal zoals ik het wilde...

Een eigen bericht kun je altijd wijzigen met de knop met het potloodje (Wijzig bericht), als je ingelogd bent.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 21 mei 2015 15:23

Mededeling voor StillAwake en andere "buum" liefhebbers.

Afbeelding

Deze mosterd is te koop bij Hoogvliet. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 22 mei 2015 14:30

Uitslag van radar testpanel - waaraan ik ook heb meegedaan -
51 procent van ruim 45.000 Testpanel-respondenten eet weleens superfood. Daarvan bemerkt 34 procent effect, hetzij positief (vooral: een verbeterde stoelgang), hetzij negatief (vooral: een lege portemonnee).
Kokosolie blijkt het meest populaire superfood: 55 procent van de respondenten heeft dit weleens gegeten, en voor 18 procent is dit het meest gegeten superfood. Ook gojibessen, quinoa, zeewier en chiazaad worden veelvuldig aangevinkt.

Daarnaast geven veel mensen aan dat zij ook de meer 'alledaagse' superfoods eten: voedingsmiddelen die we al veel langer kennen en eten, die ook (relatief veel) gezonde voedingsstoffen bezitten. Veel genoemd zijn boerenkool, broccoli, cranberries, havermout, lijnzaad, noten en spelt.

Ik behoor dus niet tot de superfoodclan, in feite eet ik al jaren superfood, maar dan de vriendelijk geprijsde. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 22 mei 2015 15:54

Wat Chocomel betreft: bij die Chocomel Vers lijkt het er vooral op, dat je met name de verse melk proeft, en daarmee wat minder de chocoladesmaak. Dat is mijns inziens het belangrijkste verschil in de smaak. Nu kan het bij gewone Chocomel ook zijn dat de chocoladesmaak niet zo goed tot zijn recht komt, als het niet goed geschud is. Maar ik heb niet de indruk dat dat aan de hand was bij de Chocomel Vers die ik dronk.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 23 mei 2015 09:55

Gisteravond had ik aardappels om te poffen (pakket met 2 aardappels en knoflooksaus, moet in zijn geheel in de magnetron), maar één kind moest eerder weg, dus ik had één aardappel in een magnetronbak gedaan en erin gezet.
Even later een grote knal, kat die net langsliep sprong een meter hoog, het deksel was eraf gesprongen.
Dus ventieltje open gezet. Maar de originele verpakking moet je in tact laten, er staat op: niet doorprikken!
Toen ging het wel goed, maar de aardappel was niet om aan te zien. Helemaal rimpelig en nat van het zweet.
Wat deed ik verkeerd en hoe moet het dan in zo'n geval?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 08 jun 2015 10:46

En dan drink je als bierdrinker weer eens cassis... AH had het in de aanbieding, dus ik heb het maar weer eens meegenomen. (Een fles Hero cassis, en Hero Cerise.) Maar tsjongejonge, wat is dat dan zoet, zeg! Zeker boordevol suiker? Op de fles staat: 11,4 gram per 100 ml. En het is een bekend gegeven, dat de voedselproducenten ons maar al te graag volstoppen met suiker. Kortom, ik denk dat dat wel wat minder kon.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 08 jun 2015 11:16

Het kan ook minder zoet hoor, voortaan iets verder kijken boekenlezer :wink:
Afbeelding

Slechts 1 gram suikers! per 200 ml en 5 kcal
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 08 jun 2015 19:57

Tja, ik probeer eerst de gewone maar eens, hè. :)
Of die Light minder zoet is, weet ik niet. Maar er zit minder suiker in... waarvoor ze dan weer andere dingen erin doen.

En tegenwoordig ziet 'ie er zo uit:

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 10 jun 2015 11:20

Je klaagde dat er teveel suiker in gestopt werd. Dus gaf ik jou een alternatief.
Als je niks slechts binnen wilt krijgen, drink dan een koel glas water.
Goedkoop, dorstlessend en gezond.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 10 jun 2015 14:57

De fles Cassis is gisteren leeg geraakt. Dat heb je met een glas waar je 400 ml. in kan schenken. Dan is de fles na drie keer schenken leeg.
Dus daarom vandaag de Hero Cerise maar aangebroken. Lekker, die kersensmaak! Ik houd daar wel van. Maar frisdrank en bier blijft wel een enorm cultuurverschil. Frisdrank is toch vooral mierzoet, terwijl bier dat niet is. Het went na een tijdje wel een beetje, dat wel. Al blijf ik toch wel het gevoel houden dat frisdrank toch blijkbaar wel overdreven zoet moet zijn.
Wel is het suikergehalte van Cerise iets lager dan van Cassis: 7,9 gram per 100 ml i.p.v. 11,4 gram.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 17 jul 2015 15:19

Ik las dit bericht op AD:
De curryliefhebster durfde de uitdaging van Doritos wel aan te gaan. Het chipsmerk daagt mensen uit om aan hun eetspelletje mee te doen en stelt dat er in elk handje chips minstens één hete variant zit. Die zou tien keer heter zijn dan een jalapeñopeper.

,,Ik begon te kokhalzen dus ik rende naar de wc en gaf daar over'', vertelt het astmatische meisje aan The Sun. ,,Ik sloeg vier mokken melk achterover, maar mijn keel bleef branden. Ik kon niet meer goed ademhalen en dacht dat ik dood zou gaan. Ik hou van heet eten, maar dit sloeg alles. Ik vind dat de chips levensgevaarlijk zijn.''

Beth kreeg uiteindelijk een astmatische aanval, waardoor de school de snack heeft verboden en ouders een brief heeft gestuurd met een waarschuwing. ,,De chips kunnen ellende veroorzaken, met name voor mensen die overgevoelig of allergisch zijn of kampen met ademhalingsproblemen.'' Volgens de moeder van Beth, de 54-jarige Dawn, zouden ook supermarkten dit initiatief moeten volgen. ,,Het spel is een stom idee. Ze had wel dood kunnen zijn.''

Wat vinden jullie hiervan?
Is dat voor ieder's eigen verantwoordelijkheid of moet de fabrikant er echt een duidelijke waarschuwing op zetten?
Ik vind dat de school een goede beslissing heeft genomen, door de snack te verbieden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 17 jul 2015 16:37

Chaya schreef:Ik las dit bericht op AD:
De curryliefhebster durfde de uitdaging van Doritos wel aan te gaan. Het chipsmerk daagt mensen uit om aan hun eetspelletje mee te doen en stelt dat er in elk handje chips minstens één hete variant zit. Die zou tien keer heter zijn dan een jalapeñopeper.

,,Ik begon te kokhalzen dus ik rende naar de wc en gaf daar over'', vertelt het astmatische meisje aan The Sun. ,,Ik sloeg vier mokken melk achterover, maar mijn keel bleef branden. Ik kon niet meer goed ademhalen en dacht dat ik dood zou gaan. Ik hou van heet eten, maar dit sloeg alles. Ik vind dat de chips levensgevaarlijk zijn.''

Beth kreeg uiteindelijk een astmatische aanval, waardoor de school de snack heeft verboden en ouders een brief heeft gestuurd met een waarschuwing. ,,De chips kunnen ellende veroorzaken, met name voor mensen die overgevoelig of allergisch zijn of kampen met ademhalingsproblemen.'' Volgens de moeder van Beth, de 54-jarige Dawn, zouden ook supermarkten dit initiatief moeten volgen. ,,Het spel is een stom idee. Ze had wel dood kunnen zijn.''

Wat vinden jullie hiervan?
Is dat voor ieder's eigen verantwoordelijkheid of moet de fabrikant er echt een duidelijke waarschuwing op zetten?
Ik vind dat de school een goede beslissing heeft genomen, door de snack te verbieden.


Ik vind het verschrikkelijk, vroegah had je alleen ''gewoon en paprika''. Nu moet je oppassen dat je niet in coma beland als je een handje van die rommel neemt.

Anoniem_89

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Anoniem_89 » 17 jul 2015 16:46

Ook wel sterk overdreven denk ik. Zo scherp is die peper nog ook weer niet.. :roll: 10X zo scherp ook niet..

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 17 jul 2015 17:15

[quote="Anoniem_89"]Ook wel sterk overdreven denk ik. Zo scherp is die peper nog ook weer niet.. :roll: 10X zo scherp ook niet..[quote]

Als je zorgt dat je altijd een aantal koude rakkers in de koelkast hebt liggen, zal het je kop niet kosten.

Anoniem_89

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Anoniem_89 » 17 jul 2015 18:11

Ik vind zelf de Madame Jeanette erg verslavend =P~


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten