Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 13 mei 2015 17:48

We drinken bier, wijn en whisky, en we willen verslag doen van onze ervaringen. Maar we nuttigen ook wel eens andere dingen. Dingen zonder alcohol. En ook daarin doen we ervaringen op, of hebben we wel eens wat nuttigs te melden. Ik wel althans. De vraag was alleen: waar moet je dat nou kwijt? Hier dus, in dit topic. Het gaat hier eigenlijk over alles wat je in de supermarkt kan halen (wat te eten of te drinken is) maar dan zonder alcohol. Let er alleen wel op, dat dit niet bedoeld is als vervanging van Koken, bakken, etc. (4)!
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 21 mei 2015 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 13 mei 2015 17:52

Zoiets als leverpastei bijvoorbeeld. Om nou een compleet leverpasteitopic te openen lijkt me nogal overtrokken. Dan heb je het er even over, en na verloop van tijd ben je uitgepraat, en zakt het topic steeds verder naar onder, tot het onzichtbaar geworden is.

Afbeelding
Afbeelding
Ik vind Unox leverpastei best wel lekker op brood. Je hebt dat echter in twee versies: de gewone en de magere. De magere is een stuk duurder dan de gewone (€ 1,59 vs. €1,15 per 3 bij AH). Door een aanbieding heb ik de magere toch eens geprobeerd. Hij smaakt op zich prima, maar wat mij opviel was dat 'ie nogal stug is. Hij laat zich wat lastig smeren. Dat meen ik mij van de gewone toch wat anders te herinneren.
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 16 mei 2015 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 13 mei 2015 18:09

Of Chocomel. Ook niet echt iets om een apart topic aan te wijden, schat ik zo in. Er zijn wel verschillende soorten chocolademelk, waar Chocomel het merk bij uitstek onder vormt, maar het is natuurlijk niet zo'n gevarieerde wereld als van bier of wijn.

Van Chocomel zijn verschillende soorten. De standaardversie is me iets te vet. (Kan ik een enigszins misselijk gevoel van krijgen als ik er veel van drink.) De halfvolle is mijn favoriete. Ik heb de magere ook eens geprobeerd, maar die vind ik toch duidelijk minder.
En de donkere versie heb ik ook wel eens gedronken. Tja, daar moet je van houden. Leuk om eens als afwisseling te nemen, maar deze is niet mijn gewoonteversie.
De nieuwe verse versies heb ik nog niet geprobeerd. Maar ik heb ze wel in de koelkast, dus dat komt binnenkort.

Wat mij opvalt, is dat de prijs van Chocomel nogal sterk gestegen is. Een paar jaar geleden kocht ik het nog voor ongeveer €1,- per pak. Maar toen werd het €1,19 -> € 1,23 -> €1,28. En tegenwoordig is het gewoon €1,35 bij de AH! Dat vind ik nogal een forse stijging! Hoe zou dat nou komen?
Om die reden koop ik het liever als het in de aanbieding is. Daar is dit dan wel een handige link voor: http://www.supermarktaanbiedingen.com/zoeken/chocomel
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Mortlach » 13 mei 2015 18:29

Iedereen die in het buitenland woont, zal het vast herkennen: de etenswaren die je mist. Chocomel is er een van. Natuurlijk heb je wel chocolademelk hier, maar het is toch net niet hetzelfde.

Helaas/gelukkig zijn de meeste dingen die ik echt mis, niet zo goed voor mijn gezondheid, dus zie ik het maar als kleine zegen dat ze hier geen kroketjes of bao-pao broodjes hebben :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boerin » 13 mei 2015 19:06

Ik neem altijd die vette smeerworst en halfvolle chocomel meestal maar die volle ook wel voor 2 zoveel van die kleine pakkies.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor mohamed » 13 mei 2015 20:32

Mortlach schreef:Helaas/gelukkig zijn de meeste dingen die ik echt mis, niet zo goed voor mijn gezondheid, dus zie ik het maar als kleine zegen dat ze hier geen kroketjes of bao-pao broodjes hebben :-)

:mrgreen:

mohamed

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor mohamed » 13 mei 2015 20:35

Boerin schreef:Ik neem altijd die vette smeerworst en halfvolle chocomel meestal maar die volle ook wel voor 2 zoveel van die kleine pakkies.

Van volle kan je zelf halfvolle maken door het pak half leeg te gieten.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Sophie77 » 15 mei 2015 13:06

In de winter maak ik voor onze jongens nogal eens warme chocolademelk. Gewoon van een schepje cacao (van Houten), wat (riet)suiker en gekookte melk. Ze smullen ervan en hebben die liever dan chocolademelk uit een pak, hoewel de gewone van Chocomel ook best lekker is.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 16 mei 2015 18:10

Afbeelding

De Chocomel Vers heb ik geprobeerd. Een echte aha-erlebnis is uitgebleven, moet ik zeggen. Het is wel wat anders dan de gewone Chocomel. Het is ook zeker wel oké, en goed te drinken. Maar om nou te zeggen: daarvoor ga ik speciaal de meerprijs betalen? (AH: € 1,49 i.p.v. € 1,35; Hoogvliet: € 1,39 i.p.v. € 1,28) Nee, dat wat mij betreft ook weer niet. Het is momenteel bij de AH overigens wel in de aanbieding, voor € 1,- per pak.

Ik heb ook nog een pak Vers Mager. Hm, na mijn niet zo geweldige ervaring met Chocomel Mager... zou dat wat zijn? :-k
Ik ben op dit moment een beetje bang van niet.

Ik heb mijn slag geslagen bij de Hoogvliet, alwaar de gewone Chocomel (origineel/halfvol/mager) in de aanbieding is: € 1,99 per 2 pakken. Ik heb het maximum aantal meegenomen: 8 stuks (4 aanbiedingen per klant). Dat leverde een korting op van € 2,28. Ben ik weer even voorzien.
Dat lijkt wel vaker het geval te zijn: als de AH de Chocomel met korting heeft aangeboden, volgt kort daarop Hoogvliet.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boerin » 16 mei 2015 22:43

Mocht je er maar 8 meenemen? Mijn vader sloeg vroeger voor een jaar sinaasappelsap in als het in de uitverkoop was. Ik had per abuis magere chocomel gekocht. Bah wat een waterig spul als je verwacht de enige echte te krijgen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor mohamed » 17 mei 2015 14:36

Halfvolle is gewoon volle aangelengd met water. Daarom zei ik ook dat je je volle pak net zo goed half kan leeggieten. Even weer aanvullen met water en je hebt die waterig troep voor de helft van de prijs. Graag gedaan, gewoon bij Mohamed. :lol:

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 18 mei 2015 08:34

Boerin schreef:Mocht je er maar 8 meenemen? Mijn vader sloeg vroeger voor een jaar sinaasappelsap in als het in de uitverkoop was.

Ik zag dat inderdaad staan op het prijskaartje: maximaal 4 aanbiedingen per klant. Als ik meer wil zou ik natuurlijk nog een keer kunnen gaan. Ik vermoed dat ze mij niet zullen herkennen, en zeggen: "meneer, u had er al 8 mee!"
Maar een jaarvoorraad, daar moet je dan ook maar net de ruimte voor hebben! Bij Chocomel is dat niet nodig, want die is met enige regelmaat wel in de aanbieding, nu eens hier, dan weer daar.

Boerin schreef:Ik had per abuis magere chocomel gekocht. Bah wat een waterig spul als je verwacht de enige echte te krijgen.

Waterig is niet zozeer het woord wat bij mij opkomt. Maar wel: er ontbreekt wat aan. Ze hebben er blijkbaar te veel vet uitgehaald, zodat het een stroeve bedoening is geworden, zoiets.

mohamed schreef:Halfvolle is gewoon volle aangelengd met water. Daarom zei ik ook dat je je volle pak net zo goed half kan leeggieten. Even weer aanvullen met water en je hebt die waterig troep voor de helft van de prijs. Graag gedaan, gewoon bij Mohamed. :lol:

Magere en halfvolle chocomel is niet hetzelfde. Halfvolle smaakt goed, gewoon als een volwaardige chocomel, maar dat kan ik van de magere niet zeggen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor cornelia77 » 18 mei 2015 10:43

Afgelopen zaterdag op een boerderijdag van Campina fruitmelk banaan geproefd. En ook lactosevrije melk van Campina. Ik vond het allebei niet lekker. Nu ben ik ook niet echt een liefhebber van melk, drink liever karnemelk. De lactosevrije melk vond ik naar houdbare melk smaken. Niet mijn ding...

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor cornelia77 » 18 mei 2015 10:43

Hoe krijg je die plaatjes er zo mooi in, boekenlezer?

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 18 mei 2015 11:03

De plaatjes zoek ik op, op internet. En de plaats van dat plaatje plaats ik tussen img-codes.

Jouw plaatjes krijg ik als volgt te voorschijn:

Code: Selecteer alles

[img]http://www.campina.nl/~/media/Campina2013/Images/producten%20png/magerefruitmelk_banaan.png?mh=201[/img]
[img]http://www.campina.nl/~/media/Campina2013/Images/producten%20png/Verse%20Lactose%20vrije%20Melk.png?mh=201[/img]


Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn hier te vinden:
http://www.campina.nl/onze-producten/dr ... anaan.aspx
http://www.campina.nl/onze-producten/la ... -melk.aspx

Om die gegevens te krijgen: dan klik ik rechts op het plaatje en kies ik Afbeeldingslocatie kopiëren. Dan staat de locatie in het geheugen van de computer, en kun je die met Ctrl+V in je tekst plaatsen.
Zo gaat dat in Mozilla Firefox. Het zal wel per browser verschillen, maar dat rechtsklikken op het plaatje, daar begint het altijd mee.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten