Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 01 nov 2016 16:37

pindas83 schreef:Nee, geen enkele.

Dus je probeert ons honing met kaneel te laten snoepen, terwijl je niet eens weet of dit überhaupt wel te doen is en de geneeskracht moeten we dan maar gewoon aannemen. Omdat dokter internet dat zegt
Er staat op internet zoveel onzin, soms onderbouwd, soms niet.
Over kokosolie gingen ook allerlei wonderverhalen de ronde.
Je moet het op een wond smeren, die zou snel dichtgaan, op eczeem, dat zou snel verdwijnen.
Ik heb het geprobeerd, maar ik stonk als een bounty eiland, het wondje bleef open, mijn kleding werd vet.
Katje had een open wondje op haar koppie, ging niet zo gemakkelijk dicht, de drogist In den gullen gaper raadde tea tree olie aan.
Nou okay dan. Toch thuis eerst even gekeken bij dierenarts en tea tree olie en oeps, het is zeer giftig voor katten! Die kunnen er zelfs aan overlijden.
Ik ben teruggegaan naar de gaper en heb mijn geld teruggevraagd. En gezegd dat ze voortaan even moesten nadenken voor ze iemand een dergelijk advies gaven.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 01 nov 2016 21:36

Marnix schreef:Ja. Gaat sowieso maar om een klein percentage. Maar blijf jij vooral denken dat de oplossing tegen allerlei enge ziekten waar miljoenen in wordt geinvesteerd om de oplossing te vinden, gewoon is dat je iedere dag een lepel honing met kaneel eet.... en dat de artsen en doktoren dat allemaal voor jou verborgen willen houden want als er geen mensen meer ziek worden raken ze hun baan kwijt..... ;)

Omwille van de balans in de discussie zal ik dit blijven volhouden Marnix... tot ik erbij neerval :mrgreen:

Ik probeer de zaken iets zonniger te zien. Dat scheelt een hoop ellende doordat je alles en iedereen vol argwaan bekijkt. Zelfs al is het niet zo, dan ben je toch een stuk gelukkiger als je iets positiever kijkt. Het is niet voor niets de dag van het positivisme :)
Ik draai het liever om: als je e.e.a. wat somber inziet scheelt het een hoop teleurstelling doordat je iedereen vol wantrouwen bekijkt. Mocht je dan onverhoopt ongelijk hebben is dat een meevaller en word je een stuk blijer dan wat je al was.
Mijn bijdrage aan de dag van het posivitisme :D


Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 01 nov 2016 21:48

Chaya schreef:Dus je probeert ons honing met kaneel te laten snoepen, terwijl je niet eens weet of dit überhaupt wel te doen is en de geneeskracht moeten we dan maar gewoon aannemen. Omdat dokter internet dat zegt

Min of meer wel.
Maar het is sowieso te doen. (Wat zou er niet aan te doen zijn?) :-k De geneeskracht kan ik niet beoordelen, maar ik ben dan ook geen imker hè?!

Ik ben teruggegaan naar de gaper en heb mijn geld teruggevraagd. En gezegd dat ze voortaan even moesten nadenken voor ze iemand een dergelijk advies gaven. Ach misschien was de man nog wat slaperig

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 02 nov 2016 12:30

pindas83 schreef:Ach misschien was de man nog wat slaperig

Het was een vrouw. En slaperig is een slap excuus. een drogist wordt geacht bij elke medicatie die over de toonbank gaat, de juiste informatie
mee te geven.
Ik wilde je even zeggen, het is niet altijd: baat het niet, dan schaadt het niet.
Zoveel kaneel dagelijks innemen lijkt mij niet bepaald onschadelijk.
Ook natuurlijke middeltjes kunnen (in bepaalde doseringen) giftig zijn!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 02 nov 2016 14:56

Chaya schreef:Het was een vrouw. Sorry, ik had het kunnen weten ](*,) En slaperig is een slap excuus. Jij had het over een gaper, dus ik dacht....een drogist wordt geacht bij elke medicatie die over de toonbank gaat, de juiste informatie
mee te geven.En zo is het maar net!
Ik wilde je even zeggen, het is niet altijd: baat het niet, dan schaadt het niet.
Zoveel kaneel dagelijks innemen lijkt mij niet bepaald onschadelijk.Hoeveel dan?
Ook natuurlijke middeltjes kunnen (in bepaalde doseringen) giftig zijn!Is het werkelijk?

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor rotterdam » 02 nov 2016 16:58

pindas83 schreef:een drogist wordt geacht bij elke medicatie die over de toonbank gaat

Kaneel, honing en teatree zijn geen medicijnen dus vervalt deze picht.


Hoeveel dan?

een hoeveelheid van 2 tot 4 gram kaneelpoeder per dag kan als aanvaarbaar worden beschouwd. Andere bronnen vermelden maximaal 1 gram tot maximaal 6 gram. Hoge dosissen kunnen mogelijk gevaarlijk zijn


Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 02 nov 2016 17:11

@rotterdam

De bovenste quote is van chaya.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 30 dec 2016 15:11

Een grote schaal met appelbeignets, ananasbeignets en kersenflappen gebakken.
Nu de vette zooi opruimen * zucht * ;/
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 30 dec 2016 18:30

Chaya schreef:Een grote schaal met appelbeignets, ananasbeignets en kersenflappen gebakken.
Nu de vette zooi opruimen * zucht * ;/


Chaya, ik wil niet opspelen hoor maar je weet dat er met oud en nieuw OLIEBOLLEN gegeten dienen te worden hè?!
Dus haal de vetpan maar weer tevoorschijn en bakken maar die handel! :)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 31 dec 2016 10:25

pindas83 schreef:Chaya, ik wil niet opspelen hoor maar je weet dat er met oud en nieuw OLIEBOLLEN gegeten dienen te worden hè?!
Dus haal de vetpan maar weer tevoorschijn en bakken maar die handel! :)

Je speelt maar op hoe hoog je kunt, maar alleen oliebollen eten oliebollen. :mrgreen:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 31 dec 2016 11:02

pindas83 schreef:Chaya, ik wil niet opspelen hoor maar je weet dat er met oud en nieuw OLIEBOLLEN gegeten dienen te worden hè?!
Dus haal de vetpan maar weer tevoorschijn en bakken maar die handel! :)


Doe niet zo traditioneel. Appelbeignets en zo horen er ook bij en zijn een stuk origineler, oliebollen krijg je overal al ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23542
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 31 dec 2016 11:20

En veel kruiden zijn niet altijd giftig in grote hoeveelheden, tenzij je kilo's van gaat eten ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 31 dec 2016 13:42

Marnix schreef:En veel kruiden zijn niet altijd giftig in grote hoeveelheden, tenzij je kilo's van gaat eten ;)

Euhh.... dat zei ik dus en jij nu ook.
Een specerij is een waardevolle toevoeging en geen hoofdbestanddeel en zeker geen geneesmiddel.
Op de site van skepsis kun je lezen dat veel zogenaamde natuurmiddeltjes helemaal niet zo onschadelijk zijn.
Van St Janskruid is al langer bekend dat het nadelige effecten kan bij andere (reguliere) geneesmiddelen en zelfs hun werking nadelig kan beïnvloeden. Kaneel kan zelfs dodelijk zijn, wie herinnert zich niet de cinnamon challenge. Hoor je gelukkig niets meer van.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 31 dec 2016 16:30

[quote="Chaya"]
Je speelt maar op hoe hoog je kunt, maar alleen oliebollen eten oliebollen. :mrgreen:
[quote]

:mrgreen: maar ze zijn wel lekker, zeker die van moeders :D !
En ik overeet me er ook niet aan, verder dan een bolletje of 40 kom ik niet. Spreid je dat uit over twee weken dan valt dat alles mee.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 31 dec 2016 16:37

Marnix schreef:
Doe niet zo traditioneel. Appelbeignets en zo horen er ook bij en zijn een stuk origineler, oliebollen krijg je overal al ;)


Sorry, zo ben ik :wink:
En zo origineel is die appelbeignettentroep nou ook niet hoor [-(
Daarbij komt ook dat het een Frans baksel is (begnet de pommes, voor de puristen onder ons) ik hecht gewoon erg aan Hollandsch glorie in deze bange dagen.

Goede jaarwisseling allen,


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten