Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23569
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 17 jul 2015 18:15

Mooi alternatief voor de frisdrank:

Afbeelding

En tja, Nederlanders en heet eten... Bier helpt dan trouwens niet zo goed. Weinig werkt echt, suiker of iets zoets eten nog een beetje. Van water of melk wordt het in eerste instantie alleen maar erger.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 17 jul 2015 18:38

Marnix schreef:Mooi alternatief voor de frisdrank:

Afbeelding

En tja, Nederlanders en heet eten... Bier helpt dan trouwens niet zo goed. Weinig werkt echt, suiker of iets zoets eten nog een beetje. Van water of melk wordt het in eerste instantie alleen maar erger.


Bier helpt altijd! Al is het enkel psychiologisch (is dat een correct woord?)
Water en melk is inderdaad nit bedoeld om te drinken.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 17 jul 2015 18:43

Anoniem_89 schreef:Ik vind zelf de Madame Jeanette erg verslavend =P~


Ja die madame is echt heet :oops:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23569
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 17 jul 2015 18:57

Water is prima te drinken. Bier ook. Het helpt alleen echt niet tegen een brandende mond. :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor jaccootje85 » 18 jul 2015 07:00

pindas83 schreef:
Bier helpt altijd! Al is het enkel psychiologisch (is dat een correct woord?)
Water en melk is inderdaad nit bedoeld om te drinken.


Doe dan maar gewoon psychisch of psychologisch :lol:
Szent az Úr

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 18 jul 2015 08:10

[quote="jaccootje85]

Doe dan maar gewoon psychisch of psychologisch :lol:[/quote]

Dankjewel jaccootje, ik heb het altijd al een irritant woord gevonden. En wat is eigenlijk het verschil tussen die twee? Of zijn het synoniemen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Evelien » 18 jul 2015 09:05

Marnix schreef:Water is prima te drinken. Bier ook. Het helpt alleen echt niet tegen een brandende mond. :)


Banaan of pindakaas. ;-) Probeer het maar eens uit.

Anoniem_89

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Anoniem_89 » 18 jul 2015 09:23

Melk zou ook moeten helpen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 20 jul 2015 15:13

Marnix schreef:Mooi alternatief voor de frisdrank:

Ze hebben een verschrikkelijke reclame gemaakt, en dat is voor mij de reden dat ik het niet meer koop.
Er zijn gelukkig genoeg andere alternatieven, had bij de PLUS een limonade die nog veel lekkerder was en bovendien met pure ingrediënten, zonder toevoegingen, gemaakt is. Daardoor wel kort houdbaar als ie open is.

En de Spa met een vleugje zwarte bessen of groene appel, smaakt ook prima. d:)b
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23569
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 21 jul 2015 13:12

Oh, dat heb ik helemaal gemist. Maar ik heb even gezocht op Youtube en ik vond 1 reclame met een link naar een Bijbelverhaal. Die met Arie Boomsma. Ik moest er wel om lachen. Want uiteindelijk blijkt hij niet een Jezus te zijn maar meer een soort Petrus. Dus dan is het niet zo schokkend vind ik.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 22 jul 2015 11:22

Marnix schreef:Oh, dat heb ik helemaal gemist. Maar ik heb even gezocht op Youtube en ik vond 1 reclame met een link naar een Bijbelverhaal. Die met Arie Boomsma. Ik moest er wel om lachen. Want uiteindelijk blijkt hij niet een Jezus te zijn maar meer een soort Petrus. Dus dan is het niet zo schokkend vind ik.

Het was geen verwijzing naar Petrus, maar naar de Heere Jezus. DAT was ook het bezwaar dat christenen aantekenden tegen deze reclame, hij is tijdelijk van de buis gehaald, maar kwam toch terug.
Ik zie het verband van zoiets ook totaal niet met een limonade.
Maar goed, zoals ik zei, er zijn alternatieven.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23569
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 22 jul 2015 12:45

Hoezo dan? Jezus en Petrus liepen beiden over het water. Jezus zonk alleen niet in de golven, Petrus wel. Dus "Jezus liep over het water dus dit ging over Jezus" is wat vreemd geredeneerd als Petrus ook over het water liep en wel zonk. Maar goed, hoe het ook is, ik ga daarom geen frisdrank laten staan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Arco » 22 jul 2015 13:41

Die reclame heeft ten doel om het drankje te promoten, logisch. Maar om daar de Bijbel te gebruiken, dat vind ik geen goed idee. Ongeacht wie nu door wie nagespeeld of vergelijken wordt. Waarom wordt zo smakeloos met de Bijbel omgegaan, maar niet met de koran? De christenen zullen de andere wang wel toekeren...

Een geheel andere reden om het drankje te mijden is de gebruikte zoetstof: stevia. Het is toch opvallend dat het plantje in een paar jaar in de Westerse landen is toegestaan, precies waar coca cola actief is. Nu aspartaam negatief belicht wordt, moest snel een alternatief zijn, toch?

http://www.ahealthylife.nl/stevia-sluipmoordenaar-of-reddende-engel/
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 22 jul 2015 14:14

Ik heb eenmaal een pot Stevia gekocht en daar wat mee geëxperimenteerd, maar vond het absoluut niet lekker.
Ook ik had mijn bedenkingen over hoe wit het poeder was i.t.t. het plantje eruit ziet.
De diëtiste adviseert het i.i.g. niet als iemand diabetes heeft.
Als iets echt suiker moet bevatten, gebruik ik gewoon de aloude kristalsuiker, met mate.
Alle zoetstoffen, de natuurlijke en synthetische, of ze nu uit een boom, plant of vrucht komen, laten de bloedsuikerspiegel stijgen.
Inname van (extra) vezels is tegenwoordig het credo. Juist bij diabetes.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Anoniem_89

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Anoniem_89 » 22 jul 2015 16:14

Arco schreef:Die reclame heeft ten doel om het drankje te promoten, logisch. Maar om daar de Bijbel te gebruiken, dat vind ik geen goed idee. Ongeacht wie nu door wie nagespeeld of vergelijken wordt. Waarom wordt zo smakeloos met de Bijbel omgegaan, maar niet met de koran? De christenen zullen de andere wang wel toekeren...

Een geheel andere reden om het drankje te mijden is de gebruikte zoetstof: stevia. Het is toch opvallend dat het plantje in een paar jaar in de Westerse landen is toegestaan, precies waar coca cola actief is. Nu aspartaam negatief belicht wordt, moest snel een alternatief zijn, toch?

http://www.ahealthylife.nl/stevia-sluipmoordenaar-of-reddende-engel/


Ik drink al jaren cola light. Meerdere flessen per week. Nooit ergens last van gehad. Ik word er ook niet dikker van.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten