Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 02 mei 2018 20:17

Boekenlezer schreef:Ik gebruik tot nu toe helemaal geen sambal.


Ook geen kalender? :-k :wink:

Ik eerst ook nooit tot ik per abuis wat op mn bordje had liggen. Dat at ik icm Foe Yong Hai en beviel me erg goed, zoet en pittig, maar niet te heet!
Hier moet je echter wel pils bij drinken en geen speciale bieren, vind ik althans.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2018 20:57

Hm ik hou van pittig maar geef dan de voorkeur aan badjak. Als je niet van te pittig houdt is sambal manis een goed alternatief en een fijne smaakmaker. Hier is trouwens een winkeltje waar ze 35 soorten verkopen, ook een donkerbruine sambal die best zoet is, ook ui bevat en tegelijkertijd heeel pittig (oelek is daarbij vergeleken een lachtertje, daar eet ik zo een theelepel van op :-) )
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor mohamed » 02 mei 2018 23:15

Geen hete saus noch pils? Prima, maar dan sla ik even over!

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Optimatus » 16 mei 2018 13:53

Ik heb me in Schotland te goed gedaan aan allerlei lokale gerechten. Doen jullie dat tijdens vakanties ook of zoek je dan toch zoveel mogelijk de vertrouwde recepten op?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 16 mei 2018 13:56

Optimatus schreef:Ik heb me in Schotland te goed gedaan aan allerlei lokale gerechten. Doen jullie dat tijdens vakanties ook of zoek je dan toch zoveel mogelijk de vertrouwde recepten op?


Ik probeer altijd wel veel van de lokale keuken te eten en niet teveel "Hollands". En ik neem al helemaal geen eigen potjes appelmoes, pakjes Knor, Honig en Maggi en remia mayonaise mee :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Optimatus » 16 mei 2018 14:02

Marnix schreef:Ik probeer altijd wel veel van de lokale keuken te eten en niet teveel "Hollands". En ik neem al helemaal geen eigen potjes appelmoes, pakjes Knor, Honig en Maggi en remia mayonaise mee :)


Ik stond ooit in Griekenland op een camping, waar de Duitse buren alle mogelijke Duitse etenswaren hadden meegenomen. Tja...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 16 mei 2018 14:16

gemiste kans...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Optimatus » 16 mei 2018 14:28

Zeker. De echte Griekse keuken is heerlijk. Destijds mocht je in veel restaurants zelfs in de keuken kijken wat er in de pannen zat. Of dat nu nog zo is, weet ik niet.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor StillAwake » 16 mei 2018 14:28

Marnix schreef:Ik probeer altijd wel veel van de lokale keuken te eten en niet teveel "Hollands". En ik neem al helemaal geen eigen potjes appelmoes, pakjes Knor, Honig en Maggi en remia mayonaise mee :)

Geheel mee eens, met een uitzondering voor een grote zak drop...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 16 mei 2018 15:08

Optimatus schreef:Ik heb me in Schotland te goed gedaan aan allerlei lokale gerechten. Doen jullie dat tijdens vakanties ook of zoek je dan toch zoveel mogelijk de vertrouwde recepten op?

Schotland heeft met uitzondering van de gevulde schapenmaag, niet zoveel griezelige gerechtjes toch?
Ik wil graag weten wat ik eet, zeker m.b.t. mijn allergie.
Op 24Kitchen heb je nu een programma Wat de boer niet kent...
Ze laten daar een boerengezin elke avond een ander gerecht proeven, ter plaatse bereid door een inwoner van dat land.
Heel grappig om te zien dat een starre boer opeens smult van een Liberiaans gerecht, waar de kinderen van gruwen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Optimatus » 16 mei 2018 15:16

Ik heb genoten van allerlei soorten vlees en natuurlijk fish and chips, hoewel dat ook heel Engels is.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 16 mei 2018 16:59

Optimatus schreef:Ik heb genoten van allerlei soorten vlees en natuurlijk fish and chips, hoewel dat ook heel Engels is.


Mooi zo. Goed eten is heel belangrijk heb ik altijd geleerd.
In het VK moet er, van wat er op je bord ligt altijd iets in de frituur hebben gelegen, zo lijkt het. En geef ze eens ongelijk!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 16 mei 2018 19:39

Chaya schreef:Schotland heeft met uitzondering van de gevulde schapenmaag, niet zoveel griezelige gerechtjes toch?
Ik wil graag weten wat ik eet, zeker m.b.t. mijn allergie.
Op 24Kitchen heb je nu een programma Wat de boer niet kent...
Ze laten daar een boerengezin elke avond een ander gerecht proeven, ter plaatse bereid door een inwoner van dat land.
Heel grappig om te zien dat een starre boer opeens smult van een Liberiaans gerecht, waar de kinderen van gruwen.


White pudding, black pudding... en nog wel wat meer van dat soort dingen. Sowieso vind ik de Britse keuken niet heel spannend, wij zijn na 9 dagen bed & breakfast en dus eten in pubs en zo snel op zoek gegaan naar een plek met eigen keuken. Het is wel even lekker maar daarna gaat het vervelen. Daarnaast is het ook wel ongezond en inspiratieloos soms, bij alles wat we bestelden kregen we een lading erwtjes en worteltjes zonder enige toevoeging ;-)

Stillawake, drop en als ik naar Scandinavie ga een bierte, tapje wijn en een fles sterke drank ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 14 jun 2018 16:36

Vandaag waren we in Amsterdam. Haring zag er goed uit in een viswinkel, dus een paar gekocht.
Waarom geven ze het dan ongevraagd met augurk en ui? ](*,)
Een echte haringhapper wil dat zuur er niet bij. Wat een rare gewoonte.
Toen wisten ze dat wij kenners waren. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 15 jun 2018 09:30

Chaya schreef:Vandaag waren we in Amsterdam. Haring zag er goed uit in een viswinkel, dus een paar gekocht.
Waarom geven ze het dan ongevraagd met augurk en ui? ](*,)
Een echte haringhapper wil dat zuur er niet bij. Wat een rare gewoonte.
Toen wisten ze dat wij kenners waren. :D


Haha. Ze snappen er ook niks van daar hè?! :wink:
Waar heb je ze gehaald dan? Ik weet op de Haarlemmerstraat wel een hele goeie volendammer te zitten die ook echt lekkere kibbeling verkoopt. Vaak druipt het vet er van af of is het te zout of hebben ze een surrogaatvisje gebruikt. Maar deze is echt top :puh:


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten