Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 01 mar 2018 20:06

mohamed schreef:Dat klinkt alsof je iemand tot Christus wilt brengen met een pan soep, maar zo bedoel je het niet mag ik hopen! :mrgreen:

Snert is lekker met een pilsje er bij, maar niet te vaak want dan krijg ik een snerthekel aan erwtensoep! [-X


=D> Mooi gesproken Mo!
Als ik zou moeten kiezen tussen snert of pils werd het altijd pils.

mohamed

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor mohamed » 01 mar 2018 20:36

pindas83 schreef:=D> Mooi gesproken Mo!
Als ik zou moeten kiezen tussen snert of pils werd het altijd pils.

Dank je en ook jouw statement klinkt mij als muziek in de oren! De keuze is zo simpel, pils of snert! En zeker geen snert pils!

mohamed

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor mohamed » 01 mar 2018 20:39

pindas83 schreef:Ik begrijp dat het nu te laat is maar mocht je nog een dankbare eter tekort komen de volgende keer, houd ik mij van harte aanbevolen :D

Ja, Chaya wekt op mij ook de indruk dat ze een goeie kok is en die zijn in Nederland zeldzaam!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 01 mar 2018 21:21

mohamed schreef:Dat klinkt alsof je iemand tot Christus wilt brengen met een pan soep, maar zo bedoel je het niet mag ik hopen! :mrgreen:

Geef een mens eerst een volle maag Mohamed en begin dan pas evangeliseren, is mijn credo.
Er is overal een tijd voor.
Misschien heb ik dat wel van het Leger des Heils geleerd.
pindas83 schreef:Ik begrijp dat het nu te laat is maar mocht je nog een dankbare eter tekort komen de volgende keer, houd ik mij van harte aanbevolen

Van harte welkom, maar inmiddels is het uitgedeeld of ingevroren. :D
mohamed schreef:Ja, Chaya wekt op mij ook de indruk dat ze een goeie kok is en die zijn in Nederland zeldzaam!

Nou, ik heb geen Michelin ster hoor, maar ik kook met liefde. Ik hoop dat dat zich vertaalt in smaak.
Ik ben zo'n (bemoeizuchtige) buuf die met een pannetje soep voor je deur staat.
Of met een lekker stamppotje. Ik geloof nl. in troosteten. Daarna komt het andere wel.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor mohamed » 01 mar 2018 21:37

Chaya schreef:Geef een mens eerst een volle maag Mohamed en begin dan pas evangeliseren, is mijn credo.
Er is overal een tijd voor.
Misschien heb ik dat wel van het Leger des Heils geleerd.

De beste manier van evangeliseren is door goede daden, dus door de mensen een warme kop snert aan te bieden ben je in mijn bescheiden optiek goed bezig! En je voelt misschien een maar aankomen, maar in de westerse wereld kent iedereen Jezus en ook weet iedereen dat hij voor de zonden van allen is gestorven. Dus laat dat evangeliseren met de lippen maar achterwege en houd het maar bij de pan soep mijn Michelinster dragende zuster! Want wat ik heb geleerd is dit:

Afbeelding
Chaya schreef:Van harte welkom, maar inmiddels is het uitgedeeld of ingevroren. :D

Niks mis met ingevroren friet, zolang het maar ontdooit en gefrituurd (goudgeel gebakken) op mijn bord verschijnt, vergezeld van een Duitse gekoelde pils maar niet met ijsblokjes die er in drijven.
Chaya schreef:Nou, ik heb geen Michelin ster hoor, maar ik kook met liefde. Ik hoop dat dat zich vertaalt in smaak.
Ik ben zo'n (bemoeizuchtige) buuf die met een pannetje soep voor je deur staat.
Of met een lekker stamppotje. Ik geloof nl. in troosteten. Daarna komt het andere wel.

Jawel, je hebt wel een Michelinster, gekregen van mij maar wellicht leg je dat ter kennisgeving naast je neer daar ik onbevoegd ben dergelijke sterren uit te loven. Toch kom je op mij over als een kok met een Michelinster in de dop. Jammer alleen dat je er kennelijk het bijltje bij neerlegt.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 01 mar 2018 21:58

Chaya schreef:
Van harte welkom, maar inmiddels is het uitgedeeld of ingevroren. :D

Nou, ik heb geen Michelin ster hoor, maar ik kook met liefde. Ik hoop dat dat zich vertaalt in smaak.
Ik ben zo'n (bemoeizuchtige) buuf die met een pannetje soep voor je deur staat.
Of met een lekker stamppotje. Ik geloof nl. in troosteten. Daarna komt het andere wel.


Je merkt het altijd als er aandacht aan iets is besteedt Chaya. Dat proef je er altijd aan af!
Had ik maar zo ‘n buurvrouw als jij! Die van mij schreeuwt alleen maar de hele dag tegen de hond die op zijn beurt uit pure wanhoop en machteloosheid maar terug gaat blaffen.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 01 mar 2018 21:59

mohamed schreef:Ja, Chaya wekt op mij ook de indruk dat ze een goeie kok is en die zijn in Nederland zeldzaam!


Klopt. Ik denk dat Chaya en onze beide moeders zo n beetje de enige goeie zijn.

mohamed

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor mohamed » 01 mar 2018 22:08

pindas83 schreef:Klopt. Ik denk dat Chaya en onze beide moeders zo n beetje de enige goeie zijn.

Zo is dat! :)nico

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 02 mar 2018 11:01

mohamed schreef:Niks mis met ingevroren friet, zolang het maar ontdooit en gefrituurd (goudgeel gebakken) op mijn bord verschijnt, vergezeld van een Duitse gekoelde pils maar niet met ijsblokjes die er in drijven.

O maar dit ging over de snert hoor. :lol:
Vers gemaakte friet kun je geloof ik niet invriezen. Ik heb het tenminste nog nooit gedaan.
mohamed schreef:Jawel, je hebt wel een Michelinster, gekregen van mij maar wellicht leg je dat ter kennisgeving naast je neer daar ik onbevoegd ben dergelijke sterren uit te loven. Toch kom je op mij over als een kok met een Michelinster in de dop. Jammer alleen dat je er kennelijk het bijltje bij neerlegt.

Wat aardig van je. Het was gisteren complimentendag he? :wink:
pindas83 schreef:Je merkt het altijd als er aandacht aan iets is besteedt Chaya. Dat proef je er altijd aan af!

Ja dat is waar.
pindas83 schreef:Had ik maar zo ‘n buurvrouw als jij! Die van mij schreeuwt alleen maar de hele dag tegen de hond die op zijn beurt uit pure wanhoop en machteloosheid maar terug gaat blaffen.

Dat is heel vervelend. En een stressfactor.
Ik probeer een goede buurvrouw te zijn, want een goede buur is beter dan een verre vriend.
Ik moest deze week afscheid nemen van mijn linkerbuurman, hij kan vanwege lichamelijke problemen niet meer thuis wonen en een traplift wordt niet toegewezen. Het is kennelijk goedkoper om de thuiszorg iedere dag te laten komen :roll:
Vele jaren lief en leed gedeeld. Het is nu zo stil hiernaast. :(
pindas83 schreef:Ik denk dat Chaya en onze beide moeders zo n beetje de enige goeie zijn.

Dat zal toch niet :?:
Dat zou wel erg moedbenemend zijn.
Ik ben ook maar een druppeltje aan de emmer hoor.

Ik ga even bedenken wat ik vanavond op tafel ga zetten. Er moet in etappes gegeten worden. Eentje moet eerder eten en eentje komt later thuis.
Dus wellicht een lekker sudderpotje of zo.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

FrankFF
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2018 17:29

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor FrankFF » 02 mar 2018 17:57

Ik weet niet goed waar ik het moet vragen, dus doe ik het maar hier. Ik heb hier een account aangemaakt omdat ik soms niet goed weet of bepaalde zaken al dan niet Christelijk zijn. Ik worstel bijvoorbeeld met eten dat met opzet pittig (= pikant) gemaakt is zonder reden.

Bijvoorbeeld:
Onlangs was ik op familiebezoek (een groot deel van mijn familie woont in het noorden en ik woon net over de grens met België vanwege mijn werk). De tweede dag was ik bij een neef, en hij had vlamtosti's gemaakt. Nu vraag ik me af of het 'verantwoord' is om dit voedsel te nuttigen. Niet alleen vanwege het gedeelte 'vlam' in de naam, maar ook omdat het vlammetjesvlees met opzet pittig gemaakt is. Ik weet niet of jullie het weten, maar het is geen smaak, maar een gevoel ontstaan door voedsel dat op een bepaalde manier schadelijk is voor slijmvliezen.
Aangezien vlamtosti's heel vaak in de vorm van een driehoek worden geserveerd, lijkt het mij vanzelfsprekend dat het best nog wel acceptabel is. Ik heb er zelf wel van genoten en wilde weten of het oké was om dit voedsel thuis zelf te bereiden.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 02 mar 2018 18:31

Ehh nee dat is niet schadelijk en ook niet verkeerd.

Misschien moet je eens kijken wat de lokale bevolking on Thailand, Indonesie, India, mexico etc eet. Dat is pas pittig en je krijgt daar al niks van. Laat staan van een vlamtosti. Blijkbaar ben je het niet gewend en vind je het daarom niet lekker maar ik vind het verrukkelijk!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor rotterdam » 02 mar 2018 18:32

FrankFF schreef:Ik weet niet goed waar ik het moet vragen, dus doe ik het maar hier. Ik heb hier een account aangemaakt omdat ik soms niet goed weet of bepaalde zaken al dan niet Christelijk zijn. Ik worstel bijvoorbeeld met eten dat met opzet pittig (= pikant) gemaakt is zonder reden.

Bijvoorbeeld:
Onlangs was ik op familiebezoek (een groot deel van mijn familie woont in het noorden en ik woon net over de grens met België vanwege mijn werk). De tweede dag was ik bij een neef, en hij had vlamtosti's gemaakt. Nu vraag ik me af of het 'verantwoord' is om dit voedsel te nuttigen. Niet alleen vanwege het gedeelte 'vlam' in de naam, maar ook omdat het vlammetjesvlees met opzet pittig gemaakt is. Ik weet niet of jullie het weten, maar het is geen smaak, maar een gevoel ontstaan door voedsel dat op een bepaalde manier schadelijk is voor slijmvliezen.
Aangezien vlamtosti's heel vaak in de vorm van een driehoek worden geserveerd, lijkt het mij vanzelfsprekend dat het best nog wel acceptabel is. Ik heb er zelf wel van genoten en wilde weten of het oké was om dit voedsel thuis zelf te bereiden.


Komisch.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 02 mar 2018 20:06

FrankFF schreef:Ik weet niet goed waar ik het moet vragen, dus doe ik het maar hier. Ik heb hier een account aangemaakt omdat ik soms niet goed weet of bepaalde zaken al dan niet Christelijk zijn. Ik worstel bijvoorbeeld met eten dat met opzet pittig (= pikant) gemaakt is zonder reden.

Bijvoorbeeld:
Onlangs was ik op familiebezoek (een groot deel van mijn familie woont in het noorden en ik woon net over de grens met België vanwege mijn werk). De tweede dag was ik bij een neef, en hij had vlamtosti's gemaakt. Nu vraag ik me af of het 'verantwoord' is om dit voedsel te nuttigen. Niet alleen vanwege het gedeelte 'vlam' in de naam, maar ook omdat het vlammetjesvlees met opzet pittig gemaakt is. Ik weet niet of jullie het weten, maar het is geen smaak, maar een gevoel ontstaan door voedsel dat op een bepaalde manier schadelijk is voor slijmvliezen.
Aangezien vlamtosti's heel vaak in de vorm van een driehoek worden geserveerd, lijkt het mij vanzelfsprekend dat het best nog wel acceptabel is. Ik heb er zelf wel van genoten en wilde weten of het oké was om dit voedsel thuis zelf te bereiden.


Tja, net over de grens met België.... :mrgreen: :wink:

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 02 mar 2018 20:16

Chaya schreef:
Dat is heel vervelend. En een stressfactor.
Ik probeer een goede buurvrouw te zijn, want een goede buur is beter dan een verre vriend.
ik overdreef lichtelijk hoor, zo erg is het niet en bovendien ben ik toch niet veel thuis. Maar eind van de maand gaan ze weg richting het zuiden des lands en krijgen we wat anders, ben benieuwd!

Ik moest deze week afscheid nemen van mijn linkerbuurman, hij kan vanwege lichamelijke problemen niet meer thuis wonen en een traplift wordt niet toegewezen. Het is kennelijk goedkoper om de thuiszorg iedere dag te laten komen :roll:
Vele jaren lief en leed gedeeld. Het is nu zo stil hiernaast. :(

ja dat sneu. Mijn vorige linkerburen waren hele lieve oude mensen die ondanks dat ze rooms katholiek waren toch bijzonder vriendelijk deden. Die mensen mis ik ook wel eens.


Dat zal toch niet :?:
Dat zou wel erg moedbenemend zijn.
Ik ben ook maar een druppeltje aan de emmer hoor.

toch vrees ik dat het zo is

Ik ga even bedenken wat ik vanavond op tafel ga zetten. Er moet in etappes gegeten worden. Eentje moet eerder eten en eentje komt later thuis.
Dus wellicht een lekker sudderpotje of zo.

goed idee! Groot bijkomend voordeel is dat je ook daarbij prima patat kunt eten. Hoe heeft het gesmaakt?

mohamed

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor mohamed » 03 mar 2018 00:20

Chaya schreef:O maar dit ging over de snert hoor. :lol:
Vers gemaakte friet kun je geloof ik niet invriezen. Ik heb het tenminste nog nooit gedaan.

Oké, dank voor de uitnodiging maar dan sla ik over want ik moet niet te vaak snert hebben! En bekeerd ben ik al! :lol:
Chaya schreef:Wat aardig van je. Het was gisteren complimentendag he? :wink:

Graag gedaan en ik wist niet eens dat het complimentendag was, kun je nagaan! :mrgreen:


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten