Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 03 mar 2018 08:08

Friet kan je invriezen maar alleen ongebakken ;) dus beter bakken wat je nodig hebt en de rest invriezen dan ;-)

In etappes koken. Hmm, lasagne? een ovenschotel of zo? Iets dat goed warm blijft. Of iets wat prima in de magnetron of pan ff op te warmen is? Pasta? Keuze zat!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor mohamed » 03 mar 2018 10:09

Marnix schreef:Friet kan je invriezen maar alleen ongebakken ;) dus beter bakken wat je nodig hebt en de rest invriezen dan ;-)

In etappes koken. Hmm, lasagne? een ovenschotel of zo? Iets dat goed warm blijft. Of iets wat prima in de magnetron of pan ff op te warmen is? Pasta? Keuze zat!

Ja inderdaad, de frietjes van Aviko zijn ook ingevoren! Nu je het zegt, ik krijg zo zoetjesaan de indruk dat Chaya me niet over de vloer wil hebben! :mrgreen:

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor MoesTuin » 03 mar 2018 11:13

Dat wordt dan je eigen boontjes doppen :D
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 03 mar 2018 14:14

mohamed schreef:Ja inderdaad, de frietjes van Aviko zijn ook ingevoren! Nu je het zegt, ik krijg zo zoetjesaan de indruk dat Chaya me niet over de vloer wil hebben! :mrgreen:

Hoe raad je het zo :mrgreen:
Die frietjes uit de diepvrieskist in de super worden zo anders bereid, dan thuis. En zijn ook niet te vergelijken met de verse.
Marnix schreef:In etappes koken. Hmm, lasagne? een ovenschotel of zo? Iets dat goed warm blijft. Of iets wat prima in de magnetron of pan ff op te warmen is? Pasta? Keuze zat!

Nee, in etappes ETEN.
Ik kon zuurkool uit het vat kopen, dus dat gekookt in witte wijn, met een stuk casselerib erin. Aardappelen erbij.
Cass. in stukjes gesneden, de rest gestampt. Plakjes rookworst en stukjes vlees erdoor heen gedaan.
In ovenschaal, met plakjes appel erboven op. Wat paneermeel erover en blokjes boter en in de oven op 180.
De eerste at het zo vers, daarna de rest op een lage temp warmgehouden. Ik at het met de laatst etende op en het smaakte nog heerlijk.
Vanavond wordt het een spruitjes roerbakgerecht.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor mohamed » 03 mar 2018 16:52

MoesTuin schreef:Dat wordt dan je eigen boontjes doppen :D

Gelukkig valt dat mee, als ik afhankelijk was van wat Chaya in het vriesvak heeft zag mijn toekomst er weinig rooskleurig uit! :lol:

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor MoesTuin » 04 mar 2018 08:32

Chaya zou denk k zeggen....gezonder :lol: :wink:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

mohamed

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor mohamed » 04 mar 2018 11:24

Dat zal best maar ik waag het te betwijfelen! [-X

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor MoesTuin » 04 mar 2018 11:28

We zullen het vast wel snel genoeg horen :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 04 mar 2018 20:44

Chaya schreef:Hoe raad je het zo :mrgreen:
Die frietjes uit de diepvrieskist in de super worden zo anders bereid, dan thuis. En zijn ook niet te vergelijken met de verse.

Nee, in etappes ETEN.
Ik kon zuurkool uit het vat kopen, dus dat gekookt in witte wijn, met een stuk casselerib erin. Aardappelen erbij.
Cass. in stukjes gesneden, de rest gestampt. Plakjes rookworst en stukjes vlees erdoor heen gedaan.
In ovenschaal, met plakjes appel erboven op. Wat paneermeel erover en blokjes boter en in de oven op 180.
De eerste at het zo vers, daarna de rest op een lage temp warmgehouden. Ik at het met de laatst etende op en het smaakte nog heerlijk.
Vanavond wordt het een spruitjes roerbakgerecht.


Je bent wel echt van de Hollandse kost zo te zien ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Chaya » 05 mar 2018 14:40

Marnix schreef:Je bent wel echt van de Hollandse kost zo te zien ;)

Omdat ik toevallig 3 Hollandse op een rij had?
En wat is er mis met de Hollandse kost?
Het is voedzaam, gezond en ook met de stamppotten kun je eindeloos variëren, zodat ze steeds anders smaken.
Zelfs de Duitse super had gemixte stamppotgroenten in de koeling liggen. Lekker.
De mexicaanse en Italiaanse gerechtjes komen deze zomer weer, dan zijn de tomaten lekkerder.
Ik kook zoveel mogelijk met de seizoensgroenten nl.
Gisteravond was het trouwens niet Hollands, Basmatirijst met een romige kerriesaus en kipdijfiletjes. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 05 mar 2018 22:01

Chaya schreef:Omdat ik toevallig 3 Hollandse op een rij had?
En wat is er mis met de Hollandse kost?
Het is voedzaam, gezond en ook met de stamppotten kun je eindeloos variëren, zodat ze steeds anders smaken.
Zelfs de Duitse super had gemixte stamppotgroenten in de koeling liggen. Lekker.
De mexicaanse en Italiaanse gerechtjes komen deze zomer weer, dan zijn de tomaten lekkerder.
Ik kook zoveel mogelijk met de seizoensgroenten nl.
Gisteravond was het trouwens niet Hollands, Basmatirijst met een romige kerriesaus en kipdijfiletjes. :D


Er is niets mis met Hollandse kost, zeg ik dat ergens dan? Het viel me op omdat we zelf nooit 3 dagen achter elkaar aardappels eten. Denk max 2x per week en doorgaans niet twee dagen achter elkaar. Maar ik vind het wel lekker hoor. En ik ken genoeg mensen die het vaker eten en vind dat prima. Je moet niet alles wat ik zeg als kritiek opvatten ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Marnix » 16 apr 2018 20:33

Ze zijn er weer: asperges! Zaterdag op de markt gehaald, vandaag gegeten. Klassiek met ham, ei en botersaus en gekookte krieltjes in de schil. Hoewel ik het met zalm ook erg lekker vind.

De schillen en kontjes van de asperge in de kippenbouillon gezet en laten trekken, daarna de soep gebonden met een roux en wat kookroom en stukjes asperge er doorheen gedaan dus overmorgen gaan we er weer van genieten. Dat vind ik het leuke van asperges, je hebt er twee dagen plezier van! ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 02 mei 2018 17:49

Dit zijn de weken waarin ik nasi eet. En bij nasi serveer ik kroepoek. Ik koos altijd voor de kroepoek van Conimex. De voorkeur ging uit naar de naturel lange plak. Met vier plakken erin was dat perfect voor vier dagen nasi eten. Dan had ik iedere dag een plak. Dat beviel eigelijk beter dan toen er nog drie plakken in dat pak zaten. Maar de Albert Heijn verkoopt die niet meer! In ieder geval niet die, die bij mij in de buurt zit. Bij de Hoogvliet heb ik ze wel zien liggen, maar dan moet ik daar weer extra heen. Dus ik koos de laatste tijd voor een zak Naturel en een zak Cassave. Eventueel in plaats van die laatste de pittige versie. Uit beide zakken nam ik dan wat bij iedere nasi-maaltijd.

Er liggen echter ook zakken bij de Albert Heijn van een duurder merk: Samasaya. Die heb ik voor deze week eens meegenomen, een zak Krupuk Naturel en een zak Opak Pedis.

Als ik de prijzen (AH) eens op een rijtje zet:
  • Conimex Kroepoek Naturel lange plak (80 g): € 0,99
  • Conimex Kroepoek Naturel (73 g): € 0,89
  • Conimex Cassave Kroepoek (75 g): € 0,99
  • Conimex Kroepoek pittige cassave (75 g): € 0,99
  • Samasaya Krupuk Naturel (70 g): € 1,39
  • Samasaya Opak Pedis (80 g): € 1,69
Was ik, wat de kroepoek betreft, eerst voor 1 euro klaar, dat is met de nieuwe stap 1,90 geworden (€ 0,90 duurder), en met Samasaya 3,10. Dat laatste scheelt op de totale rekening dus € 2,10. Proef je dat verschil. Ja, naar mijn indruk wel. Ik vind die kroepoek van Samasaya wel echt goed. Al moet je er misschien wel een beetje een fijnproever voor zijn. Het smaakt wat levendiger, en is iets zachter. Al is die van Conimex ook geen slechte.

Afbeelding
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor pindas83 » 02 mei 2018 20:02

[quote="Boekenlezer"]Dit zijn de weken waarin ik nasi eet. En bij nasi serveer ik kroepoek.
[quote]

Mag ik vragen welke sambal je daarbij prefereert?
De volle badjak, of de zoetige manis, of toch de oude vertrouwde oelek?

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Het algemene etens- en drinkenswarentopic

Berichtdoor Boekenlezer » 02 mei 2018 20:11

pindas83 schreef:Mag ik vragen welke sambal je daarbij prefereert?
De volle badjak, of de zoetige manis, of toch de oude vertrouwde oelek?

Ik gebruik tot nu toe helemaal geen sambal.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten