Crowdfunding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Crowdfunding

Berichtdoor Arco » 13 mei 2015 10:45

Momenteel ben ik aan het brainstormen over crowdfunding voor een project. Maar ik heb geen enkele ervaring met crowdfunding, daarom vraag ik hier rond: wie heeft er ervaring met crowdfunding? Wat kan zijn de tips en tops? Wat is de sleutel tot succes?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Lock&Stock

Re: Crowdfunding

Berichtdoor Lock&Stock » 13 mei 2015 10:59

Arco schreef:Momenteel ben ik aan het brainstormen over crowdfunding voor een project. Maar ik heb geen enkele ervaring met crowdfunding, daarom vraag ik hier rond: wie heeft er ervaring met crowdfunding? Wat kan zijn de tips en tops? Wat is de sleutel tot succes?


Geen ervaring met het opzetten van een eigen crowdfund project, echter heb ik wel in een aantal van dat soort projecten geld gestopt. Ik weet natuurlijk niet voor wat voor project je crowdfunding wilt gebruiken en dus wat voor doelgroep je wilt aanspreken. Echter is je presentatie en de transparantie van het project enorm belangrijk. Zorg ervoor dat in een paar alineas duidelijk is wat je doel/project is, waar je het geworven geld voor gaat gebruiken en wat personen die geld storten ervoor terug kunnen verwachten. Voor dat laatste wordt vaak een onderverdeling gebruikt (1 euro storten en je krijgt bedank e-mail, 10 euro storten een bedank e-mail met bijv een t-shirt, meer dan 50 euro storten een bedank e-mail, t-shirt en bijvoorbeeld het te ontwikkelen product).

Zorg er ook voor dat je tijdens en na het werven goed en transparant communiceert met je volgers. Geef updates over de wervingsactie, laat zien waar het geld voor wordt gebruikt, kortom, houdt iedereen in de loop.

Ben trouwens nu wel erg benieuwd wat je van plan bent.... ;)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Crowdfunding

Berichtdoor Mortlach » 13 mei 2015 11:05

^Wat L&S allemaal zegt^

Je kunt bijvoorbeeld een site als Indigogo gebruiken of natuurlijk Kickstarter. Een paypal-account is ook handig, maar probeer ook een mogelijk te geven voor mensen zonder paypal.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lock&Stock

Re: Crowdfunding

Berichtdoor Lock&Stock » 13 mei 2015 11:43

Mortlach schreef:^Wat L&S allemaal zegt^

Je kunt bijvoorbeeld een site als Indigogo gebruiken of natuurlijk Kickstarter. Een paypal-account is ook handig, maar probeer ook een mogelijk te geven voor mensen zonder paypal.


http://www.gofundme.com/ is ook een goede mocht het een wat meer persoonlijk project zijn. https://www.kickstarter.com/ is, zo lijkt het althans voor mij, meer geschikt voor grotere projecten. Dat zie je ook aan de homepages van deze twee websites, bij GoFundMe staat er op de homepage een actie voor de gebroken poot van een hond en bij Kickstarter een actie om een volledig magazine terug te brengen.

Mocht je idee nou meer iets zijn voor Kickstarter dan is een ander aspect ook nog belangrijk; laat potentiële storters zien dat je er zelf ook tijd en geld in durft te stoppen. Bij Kickstarter zie je dat vaak in gelikte concept filmpjes (zie bijvoorbeeld deze van Oculus; https://www.kickstarter.com/projects/15 ... ideo_share ). Hiermee geef aan zelf vertrouwen te hebben in je plan door er zelf al geld in te stoppen en daarnaast is het dan veel minder een "bedel"-pagina.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Crowdfunding

Berichtdoor Boerin » 17 mei 2015 09:03

GoFundMe is toch wel goed, het ligt aan het project. Paar keer gezien op een ander forum, dan moesten ze geld voor een verlovingsring of zo met zo'n kletsverhaal.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Crowdfunding

Berichtdoor Arco » 18 mei 2015 08:36

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

---rest is verwijderd door auteur---
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten

cron