Vakantie 2015

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Tante Pollewop » 24 mar 2015 16:55

Ik ga dit jaar naar de Oostenrijkse Alpen. Een week Zillertal en een week Stubaital. Erg veel zin in, we gaan veel wandelen.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor liefie » 25 mar 2015 09:53

Mooie vakanties komen er aan :D

Wij gaan in Juni naar Zuid Frankrijk met de auto vlakbij Saint Tropez.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor ajl » 25 mar 2015 14:18

Wij hebben een vouwwagen aangeschaft en gaan deze dit jaar proberen in Oostenrijk.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23583
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Marnix » 25 mar 2015 15:28

Waar ga je heen? Als je nog geen locatie hebt heb ik wel een tip: Karinthie. Het is daar mooi, je hebt er naast bergen ook veel meren waar je heerlijk kan zwemmen en zo. Het klimaat is goed, wat warmer en stabieler dan de rest van Oostenrijk. En het is er ontzetten kindvriendelijk. Je kan er een Karnten-karte kopen voor iets van 35 euro per volwassene en 17,50 voor kinderen en kinderen onder de 6 gratis. Daarmee kan je heel veel leuke dingen doen die normaal geld kosten. In kabelbanen en treintjes een berg op, naar speeltuinen, musea, dierentuinen enzovoorts. Wij hadden dat ding er na 1 dag al uit.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor xsidd » 25 mar 2015 16:36

Ik heb nog geen plannen om op vakantie te gaan, maar misschien komt het er van! Ik heb een aantal reactie's gelezen, en ervoer soms de stelligheid waarmee men zegt, ik ga hierheen, en ik ga daarheen. Mijns inziens is het goed, om te lezen/weten/delen wat Jakobus daarover schrijft.

Jakobus 4 vers 13 t/m 15 (HS)
13 En nu dan u die zegt: Wij zullen vandaag of morgen naar die en die stad reizen, en daar een jaar doorbrengen en handeldrijven en winst maken,
14 u, die niet weet wat er morgen gebeuren zal, want hoe is uw leven? Het is immers een damp, die voor een korte tijd verschijnt en daarna verdwijnt.
15 In plaats daarvan zou u moeten zeggen: Als de Heere wil en wij leven, dan zullen wij dit of dat doen.

Ik wens voor de rest, iedereen een goede vakantie toe!!

Groet.
Laatst gewijzigd door xsidd op 25 mar 2015 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23583
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Marnix » 25 mar 2015 17:16

Natuurlijk is alles onder voorbehoud van leven en welzijn.... ik denk dat wel maar ga niet bij iedere zin een DV toevoegen ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor xsidd » 25 mar 2015 17:28

@Marnix
Natuurlijk is alles onder voorbehoud van leven en welzijn.... ik denk dat wel maar ga niet bij iedere zin een DV toevoegen ;)
Nee natuurlijk hoef je niet bij iedere zin, DV toe te voegen... ;) Dat zou ook raar zijn. Er is toch een balans? Als je bijvoorbeeld op vakantie gaat, is dat toch een ander iets, dan dat je van plan bent om boodschappen te doen?! ;) Ik denk dat de aangehaalde teksten uit Jakobus ,ook mede als doel hebben, dat het erom gaat dat je jezelf afhankelijk opstelt naar God in dit leven! En ook dat men ook uit die afhankelijk voor Hem, wil/zal leven.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Tante Pollewop » 25 mar 2015 21:06

Dat kan allemaal wel zo zijn, maar dit is een topic over vakanties in 2015 en niet over het voorbehoud van Jacobus.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Tante Pollewop » 25 mar 2015 21:08

Marnix schreef:Waar ga je heen? Als je nog geen locatie hebt heb ik wel een tip: Karinthie. Het is daar mooi, je hebt er naast bergen ook veel meren waar je heerlijk kan zwemmen en zo. Het klimaat is goed, wat warmer en stabieler dan de rest van Oostenrijk. En het is er ontzetten kindvriendelijk. Je kan er een Karnten-karte kopen voor iets van 35 euro per volwassene en 17,50 voor kinderen en kinderen onder de 6 gratis. Daarmee kan je heel veel leuke dingen doen die normaal geld kosten. In kabelbanen en treintjes een berg op, naar speeltuinen, musea, dierentuinen enzovoorts. Wij hadden dat ding er na 1 dag al uit.

Ja, die kaarten heb je zo ongeveer in elk dal wat een beetje aan toerisme doet.
Vaak zit alle OV en bijvoorbeeld een zwembad er ook bij in. Erg fijn!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor ajl » 25 mar 2015 21:30

Marnix schreef:Waar ga je heen? Als je nog geen locatie hebt heb ik wel een tip: Karinthie. Het is daar mooi, je hebt er naast bergen ook veel meren waar je heerlijk kan zwemmen en zo. Het klimaat is goed, wat warmer en stabieler dan de rest van Oostenrijk. En het is er ontzetten kindvriendelijk. Je kan er een Karnten-karte kopen voor iets van 35 euro per volwassene en 17,50 voor kinderen en kinderen onder de 6 gratis. Daarmee kan je heel veel leuke dingen doen die normaal geld kosten. In kabelbanen en treintjes een berg op, naar speeltuinen, musea, dierentuinen enzovoorts. Wij hadden dat ding er na 1 dag al uit.


Karintie was wel de edoeling, alleen waren de capmings waar wij heen wilden allemaal vol. Nu zitten wij meer in het noorden. Voor volgend jaar hebben wij al een camping op het oog

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor xsidd » 25 mar 2015 21:55

@Tante Pollewop

Dat kan allemaal wel zo zijn, maar dit is een topic over vakanties in 2015 en niet over het voorbehoud van Jacobus.

Het klopt dat het hier in dit topic over vakanties gaat! Ik ben echter van mening, dat wat Jacobus zegt, wel van toepassing is in dit topic. Maar ik ben nu niet meer van plan, om er dieper op in te gaan, of om het er nu verder nu over te hebben!

En ik heb even gekeken op Google, waar jij heen wil gaan, en dat ziet er mooi uit :) Ik wens je alvast een goede vakantie toe!! :)

Groet.

Gebruikersavatar
Jajanneke
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mar 2015 14:38

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Jajanneke » 01 apr 2015 09:11

Ik ga binnenkort naar IJsland. Zin in!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23583
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Marnix » 01 apr 2015 09:15

Oeh daar wil ik ook nog een keer naar toe. Lijkt me prachtig!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lock&Stock

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor Lock&Stock » 01 apr 2015 10:57

Jajanneke schreef:Ik ga binnenkort naar IJsland. Zin in!


Ow prachtig! Sla vooral de Blue Lagoon niet over :)

Ik heb daar ooit met een sigaar en een glas whiskey 's nachts in een jacuzzi naar het noorderlicht mogen kijken, ervaring die ik nooit zal vergeten.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Vakantie 2015

Berichtdoor LeChat » 27 mei 2015 21:50

Wij zijn weer terug uit Albufeira. Een heerlijke vakantie gehad. Veel relaxen, wel zo handig met een kleine man van 7 maanden... maar ook nog een aantal tips van Marnix gezien - Lagos, een cruise langs de prachtige rotskusten... de waddeneilandjes hebben we vanuit de lucht goed kunnen zien - prachtig.
Vliegen met een baby van 7 maanden is ons trouwens wel goed bevallen. Hij was een stuk makkelijker dan de kinderen van 1,5/2 jaar die ook in het vliegtuig zaten. Die gaan zich vervelen, willen lopen, etc. Met 7 maanden heb je daar nog geen last van... T heeft gewoon op mijn schoot geslapen (zelfs met stijgen en landen...), beetje spelen met een rammelaar o.i.d. en staren naar de wolken of de mensen om zich heen bestuderen :).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten