Mars en het creationisme.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Mars en het creationisme.

Berichtdoor hettys » 08 mar 2015 20:12

De laatste tijd is Mars vrij vaak in het nieuws. Nu is er weer sprake van een enorme zee, in een ver verleden.
http://www.nu.nl/wetenschap/4005622/mar ... ceaan.html

Mars. waarop rondgereden wordt door een dat wagentje onvermoeibaar rondrijdt om foto´s te maken en de boel daar te ontdekken. Al heel lang weten we trouwens al vrij veel over Mars. Er is daar een vulkaan die 27 kilometer hoog is. en dat is niet de enige hoge vulkaan.

http://www.spacepage.be/artikelen/het-z ... en-op-mars

Mars heeft , geologisch gezien, veel kenmerken van de aarde. Er is water geweest, er zijn geologische fenomenen, gesteentevorming, aardlagen enzovoorts.

Nu wordt door creationisten vrijwel elk geologisch fenomeen verklaard door de zondvloed, maar hoe zit het dan met Mars? Hoe verklaren we geologische fenomenen op mars, zoals een vulkaan van 27 kilometer hoog? en van aardlagen?

Er is op Mars toch geen zondvloed geweest?
Ook gif is geschapen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Mars en het creationisme.

Berichtdoor Mortlach » 08 mar 2015 21:38

O, ik heb wel idioten gezien die beweren dat de kraters op de maan afkomsting waren van de Zondvloed hoor. Nu is Mars wel een stukkie verder weg, maar als je er toch op los mag fantaseren, is zelfs dat met de Zondvloed wel op te lossen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

bassie76
Mineur
Mineur
Berichten: 140
Lid geworden op: 10 mei 2007 19:27

Re: Mars en het creationisme.

Berichtdoor bassie76 » 09 mar 2015 10:20

hettys schreef:
Er is op Mars toch geen zondvloed geweest?


Ja hoor. Op Mars zijn ook zeer grote overstromingen geweest, pakweg rond dezelfde tijd als de zondvloed op aarde. Dat is, als ik AiG moet geloven.
https://answersingenesis.org/astronomy/ ... tastrophe/

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Mars en het creationisme.

Berichtdoor hettys » 09 mar 2015 20:22

bassie76 schreef:Ja hoor. Op Mars zijn ook zeer grote overstromingen geweest, pakweg rond dezelfde tijd als de zondvloed op aarde. Dat is, als ik AiG moet geloven.
https://answersingenesis.org/astronomy/ ... tastrophe/



Okee. die mensen zijn nog gekker dan ik al dacht.Steeds als je denkt: gekker kan het niet, blijkt het toch weer te kunnen. Ik heb nog even verder zitten googlen. Ze verbinden een overstroming op mars serieus met de zondvloed op aarde.
Ik las nu zelfs dat het water gedeeltelijk vanaf de aarde werd afgeschoten richting mars.

http://creation.com/water-on-mars-a-cre ... t-response

Ik las ook dat het water van mars een andere samenstelling had...

http://www.nu.nl/wetenschap/4005622/mar ... ceaan.html
Ook gif is geschapen.

mohamed

Re: Mars en het creationisme.

Berichtdoor mohamed » 09 mar 2015 23:10

Mortlach schreef:O, ik heb wel idioten gezien die beweren dat de kraters op de maan afkomsting waren van de Zondvloed hoor. Nu is Mars wel een stukkie verder weg, maar als je er toch op los mag fantaseren, is zelfs dat met de Zondvloed wel op te lossen.

Hoi Mortlach, ik las in mijn topic dat je Boekenlezer verzocht om jou te berichten als hij weer op een normale manier kan discussiëren. Bij deze aan jou datzelfde verzoek. Toevallig ben ik een van die idioten die dat gelooft en zelfs als dat niet zo is, dan had het toch zo kunnen zijn moet je maar denken met die christen gekkies.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Mars en het creationisme.

Berichtdoor Mortlach » 10 mar 2015 13:17

edit - Ik voel een griepje opkomen, en elke keer dat dat zo is, schrijf ik harder dan ik zou doen als ik me fit zou voelen. Excuses daarvoor.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Mars en het creationisme.

Berichtdoor hettys » 10 mar 2015 20:23

mohamed schreef:Hoi Mortlach, ik las in mijn topic dat je Boekenlezer verzocht om jou te berichten als hij weer op een normale manier kan discussiëren. Bij deze aan jou datzelfde verzoek. Toevallig ben ik een van die idioten die dat gelooft en zelfs als dat niet zo is, dan had het toch zo kunnen zijn moet je maar denken met die christen gekkies.


Toch denk ik persoonlijk wel dat het best raar is om te geloven dat de kraters in de maan veroorzaakt zijn door de zondvloed. De meeste kraters zitten aan de achterkant van de maan trouwens, voor zover ik weet, maar dan nog. Hoe moeten projectielen vanaf de aarde precies toevallig de maan (laat staan mars) raken? En welke projectielen?
IK vindt dat inderdaad best wel gek. Mag ik dat niet vinden? Of mag ik niet zeggen dat ik dat vindt?
Ook gif is geschapen.

mohamed

Re: Mars en het creationisme.

Berichtdoor mohamed » 10 mar 2015 23:56

mohamed schreef:Hoi Mortlach, ik las in mijn topic dat je Boekenlezer verzocht om jou te berichten als hij weer op een normale manier kan discussiëren. Bij deze aan jou datzelfde verzoek. Toevallig ben ik een van die idioten die dat gelooft en zelfs als dat niet zo is, dan had het toch zo kunnen zijn moet je maar denken met die christen gekkies.

hettys schreef:Toch denk ik persoonlijk wel dat het best raar is om te geloven dat de kraters in de maan veroorzaakt zijn door de zondvloed. De meeste kraters zitten aan de achterkant van de maan trouwens, voor zover ik weet, maar dan nog. Hoe moeten projectielen vanaf de aarde precies toevallig de maan (laat staan mars) raken? En welke projectielen?
IK vindt dat inderdaad best wel gek. Mag ik dat niet vinden? Of mag ik niet zeggen dat ik dat vindt?

Natuurlijk mag jij dat zeggen, van jou kan ik dat wel hebben. En tussen jou en mij: ik schreef dat ik dat geloofde om de boel een beetje te dramatiseren en om een punt te maken.

mohamed

Re: Mars en het creationisme.

Berichtdoor mohamed » 11 mar 2015 00:00

Mortlach schreef:edit - Ik voel een griepje opkomen, en elke keer dat dat zo is, schrijf ik harder dan ik zou doen als ik me fit zou voelen. Excuses daarvoor.

Excuus geaccepteerd en beterschap gewenst. Ook weet ik dat jij je nagenoeg nooit onvriendelijk uitlaat. Normaal stoor ik me er ook niet aan als dat een enkele keer wel zo is, maar de opmerking die je tegen Boekenlezer maakte in mijn topic was nog niet eens koud, dus deed ik dat dit keer wél.

Lock&Stock

Re: Mars en het creationisme.

Berichtdoor Lock&Stock » 12 mar 2015 16:41

bassie76 schreef:Dat is, als ik AiG moet geloven.


Doe maar niet ;)

mohamed schreef:ik schreef dat ik dat geloofde om de boel een beetje te dramatiseren en om een punt te maken


Toch zijn er genoeg YEC'ers die dit wel geloven. Ik vraag me dan altijd af wat ze vinden van de kraters op Deimos, Ceres, Titan, Io, etc, etc...

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Mars en het creationisme.

Berichtdoor hettys » 12 mar 2015 20:21

mohamed schreef:Natuurlijk mag jij dat zeggen, van jou kan ik dat wel hebben. En tussen jou en mij: ik schreef dat ik dat geloofde om de boel een beetje te dramatiseren en om een punt te maken.


Gelukkig dan maar.

Het laatste nieuws;


http://www.nu.nl/wetenschap/4009078/maa ... onnen.html

Zeer interessant natuurlijk, en ook kraters zijn daar volop te vinden. Zoals L&S net iets zei: moet je alle geologische evenementen in ons zonnestelsel verklaren door de zondvloed op aarde?
Misschien wel, volgens sommige jonge aarde creationisten. belachelijke onzin. volgens de meeste normale mensen. Een maan op meer dan anderhalf miljard kilometer van de aarde zal toch weinig last gehad hebben van de zondvloed.
Ook gif is geschapen.

mohamed

Re: Mars en het creationisme.

Berichtdoor mohamed » 12 mar 2015 20:29

Lol dat lijkt me ook dat die maan daar weinig last van had, zo hoog en droog.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Mars en het creationisme.

Berichtdoor Boerin » 13 mar 2015 11:08

hettys schreef:Mars heeft , geologisch gezien, veel kenmerken van de aarde. Er is water geweest, er zijn geologische fenomenen, gesteentevorming, aardlagen enzovoorts.


Mars heeft geen aardlagen, maar Marslagen.

Als daar gelijktijdig met de aarde een ijstijd was en een totale overstroming dan lijkt me dat wel een indicatie voor de GAP-theorie trouwens.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Mars en het creationisme.

Berichtdoor mohamed » 13 mar 2015 12:08

+ 1 voor Marslagen - 1 voor de GAP theorie. :mrgreen:

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Mars en het creationisme.

Berichtdoor hettys » 13 mar 2015 20:50

Boerin schreef:
Mars heeft geen aardlagen, maar Marslagen.

lagen gevormd door zand, aarde dus, noemen we aardlagen.

Als daar gelijktijdig met de aarde een ijstijd was en een totale overstroming dan lijkt me dat wel een indicatie voor de GAP-theorie trouwens.


Maar dat was niet zo.
http://www.scientias.nl/mars-200-000-ja ... n-nog-nat/

Mars ligt minstens 60 miljoen (tot 380 miljoen) kilometer van de aarde vandaan, en de geologie op mars staat volkomen los van de geologie op aarde. Dus wat het met de GAP te maken heeft is me sowieso een raadsel.
Ook gif is geschapen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 89 gasten

cron