Dagje uit met openbaar vervoer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor pol » 23 feb 2015 20:48

Ik stam nog uit de tijd van de strippenkaart en daarna een auto dus bus en trein was er niet meer bij. Nu wil ik met 2 kids van 10 en 9 een dagje uit. Liefst Corpus, dat wil zeggen dat we een treinkaartje moeten hebben, dat wordt waarschijnlijk zo-n aanbieding van het kruidvat of blokker en dan 2 railrunnerkaartjes. Maar ook moeten we nog met de bus mee. En zeker omdat we ook nog naar het strand in Katwijk willen uitwaaien. Nu begrijp ik dat we een OV-chip kaart aan moeten schaffen maar dat ding kost al 7.50 en moet dan nog opgeladen worden. Is er nog een ander alternatief, wie weet dat?

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Lalage » 24 feb 2015 08:13

In Leiden rijden bussen van Arriva en daarin kan je nog steeds een los kaartje kopen: http://www.arriva.nl/abonnementen-tarie ... -kaartjes/ Dus als je genoeg contant geld bij je hebt kom je er wel.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Marnix » 24 feb 2015 09:55

Kaartjes in de bus zijn vaak weer behoorlijk duur. Dus het beste koop je gewoon OV-chipkaarten. Voor 1 dagje weg is 7,50 een flink bedrag maar als je dan wat vaker met OV / Bus met de kids op pad gaat moet je er toch een keer aan geloven en is dat vast wel de moeite waard ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor mohamed » 24 feb 2015 10:55

Waarom zou je met het OV gaan voor je lol? Het is geen plus om met de bus en geen gein aan rijden met de trein. Het is wachten in de kou en als je pech hebt moet je de hele reis staan.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Boerin » 24 feb 2015 11:15

Marnix schreef:Kaartjes in de bus zijn vaak weer behoorlijk duur. Dus het beste koop je gewoon OV-chipkaarten. Voor 1 dagje weg is 7,50 een flink bedrag maar als je dan wat vaker met OV / Bus met de kids op pad gaat moet je er toch een keer aan geloven en is dat vast wel de moeite waard ;)

Ik zou het even uitzoeken op internet, ov9292 o.a. In Tiel wilde ik een dagje met de kinderen naar de dierentuin in Rhenen. Kassa, 3 chipkaarten, railrunner erop zetten, chipkaarten nodig in de bus, extra geld erop zetten. Hier in Arnhem hebben ze voor de bus kids kaartjes voor een euro en voor volwassenen is het 3,50 of zo, maar de trein kan alleen met een chipkaart. Als je het een keer aan hebt geschaft is het hartstikke handig, we gaan heel vaak ergens heen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Marnix » 24 feb 2015 14:08

mohamed schreef:Waarom zou je met het OV gaan voor je lol? Het is geen plus om met de bus en geen gein aan rijden met de trein. Het is wachten in de kou en als je pech hebt moet je de hele reis staan.


Wat een onzin :) Treinreizen is heerlijk. Buiten de spits rijden ze doorgaans aardig op tijd en heb je altijd zitplaatsen. Daarnaast zijn sommige plaatsen een stuk beter te bereiken per trein, scheelt het je een hoop parkeerkosten enz. En het is lekker ontspannen. Heerlijk :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Pcrtje » 24 feb 2015 16:40

mohamed schreef:Waarom zou je met het OV gaan voor je lol? Het is geen plus om met de bus en geen gein aan rijden met de trein. Het is wachten in de kou en als je pech hebt moet je de hele reis staan.
Marnix schreef:Wat een onzin :) Treinreizen is heerlijk. Buiten de spits rijden ze doorgaans aardig op tijd en heb je altijd zitplaatsen. Daarnaast zijn sommige plaatsen een stuk beter te bereiken per trein, scheelt het je een hoop parkeerkosten enz. En het is lekker ontspannen. Heerlijk :)
Mee eens met Marnix. En ik kan er eigenlijk ook wel van genieten als ik in spitsuur in een bomvolle dubbeldekker op de trap moet zitten. :)

Wat betreft de OV-chipkaart: het is een goede investering en je zult er toch aan moeten geloven indien je vaker met het OV wilt gaan reizen...
"Een libelle zweeft over het water..."

mohamed

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor mohamed » 25 feb 2015 00:41

Niks mis met eensgezindheid, maar we praten wel weer als jullie elke dag meer dan twee uur op en neer moeten. ;)

juf89
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 feb 2011 14:16
Locatie: de grote stad

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor juf89 » 25 feb 2015 08:28

Voor mij alleen het ov bij hoge noodzaak, als het heel hard regent ofzo, anders altijd met de fiets of auto, je kunt nooit komen en gaan wanneer je zelf wil, je zit altijd vast aan de ov tijden..
Kijk omhoog en zie wat nog verborgen is

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Boerin » 25 feb 2015 10:19

Pcrtje schreef: Mee eens met Marnix. En ik kan er eigenlijk ook wel van genieten als ik in spitsuur in een bomvolle dubbeldekker op de trap moet zitten. :)

:lol: Pure luxe is dat. Ik geniet er ook van. Die trein die ik eerst altijd had toen ik nog in Tiel woonde, daar moest je je gewoon instouwen in dat hok. Altijd fijn als je dan tegen iemand aangepropt stond die een rugzak om had.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor pol » 25 feb 2015 10:57

Normaal gaan we altijd met de auto, Als we voor 5 personen met het OV moeten, kost het veel meer dan de auto. Maar onze meiden zijn 10 en 9 en hebben nog nooit in de trein gezeten... dus in het kader van de algemene ontwikkeling en even wat anders, wil ik een dagje zo weg. Het zal niet vaak voor komen, misschien 1x per jaar, dus om dan alle toeters en bellen uit de kast te halen, heb ik ook geen zin in want dan tootootje net zo makkelijk...
Maar bedankt voor de tips....

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Marnix » 25 feb 2015 11:20

Uiteindelijk zullen ze toch wel eens vaker een chipkaart nodig hebben dus je moet er toch een keer aan geloven dus kan je het net zo goed nu doen. Anders doe je het over een paar jaar en kost het minstens zoveel. En ja, vaak is met de auto wel goedkoper maar als je een keer een dagje naar Amsterdam wil of naar een andere stad ben je ook al snel een hoop parkeerkosten kwijt. Daarnaast heeft de NS nog wel eens leuke en voordelige aanbiedingen voor dagjes weg met het gezin. :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Stip » 25 feb 2015 14:18

Voor de trein kun je online kaartjes kopen via NS.nl, dit kost niet meer dan een gewoon kaartje en met dit kaartje krijg je ook de poortjes open.

Voor Corpus kun je ook combitickets kopen toch? Inclusief OV?
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Chaya » 25 feb 2015 14:31

Op zich is het ov een prima manier om je te laten vervoeren, ware het niet dat de aansluitingen soms bar slecht zijn en totaal niet op elkaar aanpassen.
Mijn dochter doet bijv. ruim anderhalf uur over haar rit naar school, dan moet alles meezitten, terwijl ik er nog geen half uur over doe met de auto.
Ze heeft nu een stageplek vlakbij een metrostation, toen ze naar een andere lokatie moest voor dat bedrijf, was dat hemelsbreed veel dichterbij,
maar deed ze bijna 3 keer zo lang over. Bizar.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Lalage » 25 feb 2015 15:52

Wat dacht je van het milieu? Auto's leveren veel vervuiling op (ok, vlees en zuivel eten nog meer, daarom doe ik dat ook niet)

Ik vind het heerlijk om met de trein te reizen. Ik reis op werkdagen in de spits op een druk traject en hoef toch bijna nooit te staan. Onderweg kan ik lekker lezen of stiekem gesprekken van ouders met kinderen afluisteren ;)
Wij gaan ook altijd met de trein op vakantie, ideaal!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten