Dagje uit met openbaar vervoer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Marnix » 01 mei 2015 09:53

Voor naar Amsterdam reizen, of het nou met de auto of de trein is, moet je sowieso geen haast hebben :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Lalage » 02 mei 2015 08:00

Chaya schreef:En vonden jullie kinderen dit:
Afbeelding

ook zo leuk Pol?
Had de trein vertraging?

Wat een geniale foto!
Ik reis veel met de trein en heb ik niet vaak vertraging. Dat valt allemaal reuze mee hoor.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor pol » 10 mei 2015 20:50

huh dat hebben we helemaal niet gezien.... waar was dat ergens dan?

vertraging van de trein. Er was een of andere seinstoring tussen Utrecht en Amsterdam en de trein die we wilden reed niet. Toen moesten we in een trein die via Hilversum, Diemen enz reed. Trein barstensvol, zaten heel het stuk op een trapje en dat was wel saai natuurlijk. Maar voor die meiden wel een avontuur

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Chaya » 12 mei 2015 15:31

pol schreef:huh dat hebben we helemaal niet gezien.... waar was dat ergens dan?

vertraging van de trein. Er was een of andere seinstoring tussen Utrecht en Amsterdam en de trein die we wilden reed niet. Toen moesten we in een trein die via Hilversum, Diemen enz reed. Trein barstensvol, zaten heel het stuk op een trapje en dat was wel saai natuurlijk. Maar voor die meiden wel een avontuur

Ik kan me niet herinneren waar die bol precies stond, het was er wel erg druk. Hilarisch als ze hun handen er op legden, gingen hun haren omhoog.
Zelfs mijn dochter's ruglange haren. :lol:
Gaan jullie normaliter met de auto? Dan is een treinreis idd heel bijzonder. Die enkele keer dat wij met de trein gaan, is er ook altijd iets aan de hand, zodat ik weer heel blij ben met mijn heilig koetje.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor pol » 19 mei 2015 13:37

Wij stappen idd altijd in de auto. We moeten nl eerst een 10 km rijden voordat we bij een station zijn. Om bijv. een dagje strand met de trein te doen is geen doen. Veel andere dingen zijn ook niet naast het station. En als we met 2 volwassenen en 3 kids met de trein moeten zijn we ook al rond de 40 euro kwijt. En in de auto kan je nog meeslepen wat je wilt en dat valt met de trein niet mee.
Amsterdam is natuurlijk de ideale stad voor openbaar vervoer. Dus vandaar dat de keuze hier op viel...
Zijn er nog meer hele kindvriendelijke musea daar?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Chaya » 22 mei 2015 11:07

pol schreef:Wij stappen idd altijd in de auto. We moeten nl eerst een 10 km rijden voordat we bij een station zijn. Om bijv. een dagje strand met de trein te doen is geen doen. Veel andere dingen zijn ook niet naast het station. En als we met 2 volwassenen en 3 kids met de trein moeten zijn we ook al rond de 40 euro kwijt. En in de auto kan je nog meeslepen wat je wilt en dat valt met de trein niet mee.
Amsterdam is natuurlijk de ideale stad voor openbaar vervoer. Dus vandaar dat de keuze hier op viel...
Zijn er nog meer hele kindvriendelijke musea daar?

Als je een dag door een pretpark gesjouwd heb (van een dag strand ben ik trouwens ook helemaal gaar) hebben wij geen zin om dan naar een station te moeten lopen of bussen. Er zijn maar weinig gelegenheden die toevallig vlakbij een treinstation zijn.
En met een heel gezin in een trein, zonder korting dan, is best duur.
Het Scheepvaartmuseum is leuk met kinderen.
http://www.hetscheepvaartmuseum.nl/?utm ... uitstapjes
En iets verder naar boven, het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Marnix » 22 mei 2015 11:15

Het spoorwegmusuem in Utrecht is ook leuk en heel goed per trein bereikbaar ook :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Chaya » 22 mei 2015 11:46

Marnix schreef:Het spoorwegmusuem in Utrecht is ook leuk en heel goed per trein bereikbaar ook :)

Ik ken wel meer musea nog, maar ik heb de indruk dat pol rond Amsterdam zoekt.
Dat was haar vraag ook. En dus heeft het weinig zin om elders in het land iets te vinden voor haar, tenzij ze zelf aangeeft dat het ook in Limburg of Friesland mag zijn.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten