Dagje uit met openbaar vervoer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor MoesTuin » 25 feb 2015 16:49

Hoe is het dagje Corpus geweest Pol?
Vond het zelf wel interessant en leuk (3 jaar terug)
Uitwaaien op het strand is altijd ook lekker!

H Groet MoesTuin
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Chaya » 25 feb 2015 16:53

Lalage schreef:Wat dacht je van het milieu? Auto's leveren veel vervuiling op (ok, vlees en zuivel eten nog meer, daarom doe ik dat ook niet)

Ten eerste rijd ik in een hele schone auto en als ik zie wat er bijvoorbeeld op 31 december de lucht in geschoten wordt aan allerlei zooi, dat bevuilt mijn autootje nog niet in 100 jaar.
Ik scheid afval, gooi niks op straat, eet bewust een aantal dagen per week vleesloos, drink biologische zuivel enz enz. dus ik voel me niet schuldig. :wink:
Als ik wel eens een trein met 4 wagons voorbij zie rijden of de tram en daar zitten dan maar een paar mensen in, vind ik dat eigenlijk ook verspilling.
En dan heb ik het nog niet over al die vakantiegangers die 3 of 4 maal per jaar in een vliegtuig stappen, dat is pas milieuvervuiling en verspilling van brandstof.
En een dagje met kinderen uit kan heel leuk zijn met de trein, maar vaker op de heenweg. Als je met zwaar vermoeide kleuters in een overvolle trein moet staan, is dat geen pretje.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23566
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Marnix » 25 feb 2015 17:00

Chaya schreef:Op zich is het ov een prima manier om je te laten vervoeren, ware het niet dat de aansluitingen soms bar slecht zijn en totaal niet op elkaar aanpassen.
Mijn dochter doet bijv. ruim anderhalf uur over haar rit naar school, dan moet alles meezitten, terwijl ik er nog geen half uur over doe met de auto.
Ze heeft nu een stageplek vlakbij een metrostation, toen ze naar een andere lokatie moest voor dat bedrijf, was dat hemelsbreed veel dichterbij,
maar deed ze bijna 3 keer zo lang over. Bizar.


Dat is waar, dat ligt er een beetje aan waar je woont. Ik woon vlak bij een station dus dan is het makkelijk. Maar als ik in een klein afgelegen dorp in Zeeland of zo moet zijn ga ik ook niet met de trein / bus doorgaans :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Chaya » 25 feb 2015 17:03

Marnix schreef:
Dat is waar, dat ligt er een beetje aan waar je woont. Ik woon vlak bij een station dus dan is het makkelijk. Maar als ik in een klein afgelegen dorp in Zeeland of zo moet zijn ga ik ook niet met de trein / bus doorgaans :)

Zelfs in de drukke randstad/Rijnmond/steden schrappen ze lijnen, schaffen haltes af en gaan ze minder vaak rijden.
Het is toch belachelijk dat een hele drukke spitslijn (de bus zit altijd over-overvol, de enige mogelijkheid) maar één keer in het uur rijdt!
De metro is meestal het betrouwbaarst, rijdt snel, er komt elke zoveel minuten een nieuwe langs, dus het wachten duurt nooit lang, tenzij.....
storing of suïcidepoging.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor pol » 25 feb 2015 22:24

We zijn nog niet geweest, we zijn ons aan het orienteren. We willen in de meivakantie gaan, dan is het vaak toch wat lekkerder weer en wat gezelliger.. dus we houden het nog te goed

mohamed

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor mohamed » 25 feb 2015 22:30

Pcrtje schreef: Mee eens met Marnix. En ik kan er eigenlijk ook wel van genieten als ik in spitsuur in een bomvolle dubbeldekker op de trap moet zitten. :)

Boerin schreef: :lol: Pure luxe is dat. Ik geniet er ook van. Die trein die ik eerst altijd had toen ik nog in Tiel woonde, daar moest je je gewoon instouwen in dat hok. Altijd fijn als je dan tegen iemand aangepropt stond die een rugzak om had.

Gaan jullie maar prat op het openbaar vervoer, ik prefereer de christelijke variant: de auto. :mrgreen:

mohamed

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor mohamed » 25 feb 2015 22:33

Chaya schreef:Het is toch belachelijk dat een hele drukke spitslijn (de bus zit altijd over-overvol, de enige mogelijkheid) maar één keer in het uur rijdt!
De metro is meestal het betrouwbaarst, rijdt snel, er komt elke zoveel minuten een nieuwe langs, dus het wachten duurt nooit lang, tenzij.....
storing of suïcidepoging.

De metro wijkt ook nooit van de geplaveide wegen af, het lijkt wel katholiek verkeer. :lol:

Bambi

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Bambi » 26 feb 2015 03:29

Wauw, wat een verhalen weer allemaal.
Volgens mij wilde @Pol alleen maar weten of er ander vervoersbewijzen zijn dan de OV-kaart, voor in de bus.
En niet of mensen hun afval scheiden en wie op wat er allemaal in de trein zitten.

Misschien gewoon een Koffie-leuter topic openen, dan kan iedereen daar zijn hele hebben en houden etaleren. :-oo

Edit: Ik heb het voor jullie geopend:

viewtopic.php?f=14&t=28800

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23566
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Marnix » 26 feb 2015 12:48

Mohamed, de auto is ook makkelijk. Maar als ik naar Amsterdam moet / wil ben ik blij dat ik in een half uurtje op centraal sta voor evenveel geld als 1 uurtje daar in een parkeergarage :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Chaya » 26 feb 2015 14:52

Marnix schreef:Mohamed, de auto is ook makkelijk. Maar als ik naar Amsterdam moet / wil ben ik blij dat ik in een half uurtje op centraal sta voor evenveel geld als 1 uurtje daar in een parkeergarage :)

Zeker, daar heb je een punt.
Sommige parkeergarages kosten 40 - 80 euro per etmaal, duurste van heel Europa!
Ook leuk als je naar een pretpark gaat. Bovenop de vaak hoge entree, betaal je ook nog eens gemiddeld 7.50 voor een dagje.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor mohamed » 26 feb 2015 15:30

Marnix schreef:Mohamed, de auto is ook makkelijk. Maar als ik naar Amsterdam moet / wil ben ik blij dat ik in een half uurtje op centraal sta voor evenveel geld als 1 uurtje daar in een parkeergarage :)

Dat is zo Marnix, in zo'n geval ga ik dan ook maar met de trein. Althans, het laatste stukje vanaf Almere waar het wél goedkoop parkeren is. ;)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23566
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Marnix » 26 feb 2015 15:52

Tja ik woon vlak bij het station dus hoef dan niet eerst stukken te reizen en mijn auto te parkeren :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor mohamed » 26 feb 2015 17:06

Marnix schreef:Tja ik woon vlak bij het station dus hoef dan niet eerst stukken te reizen en mijn auto te parkeren :)

Die pech heb jij dan, ik woon in een mooie groene omgeving waar het gepiep en gekraak van die stinkende treinen niet te horen, zien noch te ruiken is. :lol:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23566
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor Marnix » 27 feb 2015 11:20

Auto's stinken meer dan treinen. En horen doe ik ze niet ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Dagje uit met openbaar vervoer

Berichtdoor LeChat » 01 mar 2015 14:17

Pol, als je in de vakantie op een populair tijdslot naar Corpus wilt, zou ik niet al te lang wachten met reserveren, want de populaire tijden zitten dan gauw vol.

Ik kocht mijn tickets ook via NS.nl toen ik naar cursussen met de trein ging. Nu heb ik een auto v/d zaak met 'gratis' benzine en loont het dus niet zo de moeite, tenzij de cursus op de VU of bij Utrecht c.s. is, met hoge parkeerkosten.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot], Race406 en 30 gasten