Onderzoek: Nieuwe media en gezag in de Ger.Gem.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

interview
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2013 17:21

Onderzoek: Nieuwe media en gezag in de Ger.Gem.

Berichtdoor interview » 14 feb 2015 10:15

Dag,
Ben je tussen de 18-30 en lid van een gereformeerde gemeente? Graag benader ik je dan met het beleefde verzoek om mee te werken aan een onderzoek naar media en religie.

Ik ben momenteel als student Media, Religie en Cultuur bezig met mijn afstudeeronderzoek aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Mijn onderzoeksvraag is hoe online religieuze praxis zich verhoudt tot de institutionele kerkelijke autoriteit binnen de Gereformeerde Gemeenten. Ik probeer in kaart te brengen welke religieuze activiteiten er online plaatsvinden, hoe zich die verhouden tot het repertoire wat in de eigen kerk wordt aangeboden en wat de gevolgen zijn voor het gezag in de kerk.

Mijn onderzoek is kwalitatief: aan de hand van interviews wil ik weten wát en wáarom er gebeurt in de context van een aantal leden van de Gereformeerde Gemeenten tussen 18 en 30 jaar.
Ik hoop dat je bereid bent om mee te werken aan zo’n vraaggesprek. Die duurt zo’n 1,5 uur en vindt plaats op een door jouw voorgestelde locatie. Het gesprek wordt opgenomen en ik maak aantekeningen, maar de resultaten worden gegarandeerd vertrouwelijk behandeld. Je blijft anoniem; de namen van respondenten in het onderzoek worden altijd gefingeerd.

Graag hoor ik van je in een persoonlijk bericht, ook als je nog vragen hebt. Het is prettig als je daarin leeftijd en kerkelijke gemeente kunt aangeven. Indien je bereid bent mee te werken, overleggen we voor een geschikte datum/tijdstip.
Nogmaals: ik beperk mijn onderzoek tot een groep jongvolwassenen uit de Gereformeerde Gemeenten tussen de 18 en de 30 jaar.

Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 61 gasten