Ed Leedskalnin.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Ed Leedskalnin.

Berichtdoor xsidd » 09 feb 2015 19:12

Hoi,

Ik kreeg het idee, een topic te openen voor het idee en het gedachtegoed van Ed Leedsklanin. Ed beweerde in zijn tijd, tegen alles en iedereen in, dat de aarde eigenlijk een grote magneet is. En de maan ook. En dat ze door elkaar af te stoten, en aan te trekken, is er een variabele. Dus de afstand van de aarde tot de maan veranderd telkens met een maximum van aantal meter. Daarmee wilde hij zijn gelijk bewijzen, dat het in feite 2 ronde magneten zijn.

Dit is meneer Ed Leedskalnin op de foto.

Afbeelding


Ed onderzocht magnetisme, en voerde talloze proeven uit met magneten. Zo ontdekte hij bijvoorbeeld, een PMH. Dat is een U-Vorm met twee spoelen erop gemonteerd, die je sluitend kan maken met een staaf. En als je eenmaal stroom daarop heb gezet, blijft de stroom eeuwig rondjes draaien, in de gesloten magneet. Hieronder een afbeelding van de PMH. PMH is een afkorting van Perpetual Motion Holder.

Afbeelding


Er is ook een test gedaan, door na twee jaar te kijken, of de stroom nog steeds rondjes draaide. Dat bleek dus ook zo te zijn. Zie deze link : https://www.youtube.com/watch?v=832qz3s1M-s

Ed schreef ook een boek, met de naam Magnetic current. http://freeenergynews.com/Directory/Mag ... n_51pp.pdf


Ed Leedskalnin ontwierp na dat hij veel kennis van magnetisme had gekregen, een machine.

Afbeelding

Met deze machine, met een vliegwiel, kon hij waarschijnlijk de magneetstromen richten en hij kreeg het voor elkaar om enorm zware blokken steen, in zijn eentje te verplaatsen. Hij gebruikte ook een tripod. Wat vrijwel onmogelijk word gehouden, bouwde Ed rustig op. Een heel stenen park bouwde hij, met de naam Coral Castle. Zie deze foto's.

Afbeelding
Afbeelding

Ook is er videomateriaal van Coral Castle. Link : https://www.youtube.com/watch?v=amXsPcD7g5g
Hieronder een foto van een tripod, die Ed maakte van oude telefoonpalen. En die tripod werd ook gebruikte om de stenen te verplaatsen. Bovenop de tripod was een black box gemonteerd. Afbeelding

Tot nu toe is het voor iedereen een raadsel, hoe Ed het voor elkaar kreeg om blokken van meer dan 10.000 kilo in zijn eentje te verplaatsen.

Als men zou weten hoe Ed het voor elkaar kreeg, om door magnetisme voorwerpen, af te laten stoten van de aarde, zou er wel eens een nieuwe tijd kunnen aanbreken. Waarin bijvoorbeeld voertuigen, geen wielen meer hebben, omdat het voertuig afstoot van de aarde. Ik heb me lang verdiept in de theorie van Ed, en het is zeker niet simpel. Ik hoop dat jullie het leuk vinden, dat ik dit deel.

Groet. :)
Laatst gewijzigd door xsidd op 09 feb 2015 23:39, 4 keer totaal gewijzigd.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Ed Leedskalnin.

Berichtdoor oekaboeka » 09 feb 2015 19:19

Interessant :D

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Ed Leedskalnin.

Berichtdoor xsidd » 09 feb 2015 19:27

@Oekaboeka

Ja, dat vind ik ook :) Op Youtube, is veel info te vinden, over deze Ed. Er zijn nu zelfs groepen mensen, die samen proberen de oplossing en kennis te krijgen van Ed zijn werk. Wat bekend is, is dat Ed zijn kennis geheim wilde houden. Zodra hij een buurman, of buurvrouw zag stopte hij met werken. En als ze weer weg waren, ging hij door.

Hier heb een duidelijke foto van dat vliegwiel.

Afbeelding

En op deze link word deels uitgelegd hoe de machine werkt, of kan werken. https://www.youtube.com/watch?v=e9Vw2gzFThg

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Ed Leedskalnin.

Berichtdoor oekaboeka » 09 feb 2015 20:57

:D sneaky mannetje :D

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ed Leedskalnin.

Berichtdoor Mortlach » 09 feb 2015 21:15

Hoewel zeker wel interessant, zit hij er wat betreft die aarde en de maan echt naast. Het aardmagnetisch veld is net sterk genoeg om een kompasnaald te laten draaien. Dat merk je op de maan niet hoor.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Ed Leedskalnin.

Berichtdoor xsidd » 09 feb 2015 22:31

@Mortlach

Ed beschrijft dat verhaal, van de aarde en maan, in het volgende stuk : http://www.leedskalnin.com/Tips_For_The ... eople.html

Begin citaat"Leedskalnin is adamant there will be a pole reversal and that the moon will come down during this process. Like the processes here on earth, Leedskalnin's magnetic universe is cyclical. Evidence suggests that pole reversals have happend many times in the past and that a reversal in our near future is imminent. One might then speculate that the moon has been down many times before. Leedskalnin sums this all up, along with some insights into anti-gravity or how to diminish the effects of gravity, in one paragraph on the last page of Magnetic Current. He writes:

As I said in the beginning, the North and South Pole magnets they are the cosmic force. They hold together this earth and everything on it, and they hold together the moon, too. The moon's North end holds South Pole magnets the same as the earth's North end. The moon's South end holds North Pole magnets the same as the earth's South end. Those people who have been wondering why the moon does not come down all they have to do is to give the moon one- half of a turn so that the North end would be in South side, and South end in the North side, and then the moon would come down. At present the earth and the moon have like magnet poles in the same sides so their own magnet poles keep themselves apart, but when the poles are reversed, then they will pull together. Here is a good tip to the rocket people. Make the rocket's head strong North Pole magnet, and the tail end strong South Pole magnet, and then shut to on the moon's North end, then you will have better success."Einde citaat.

Bron : http://www.leedskalnin.com/Tips_For_The ... eople.html


Hier nog een foto van de aarde, en de magneetlijnen aangegeven daarop.

Afbeelding

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Ed Leedskalnin.

Berichtdoor StillAwake » 11 feb 2015 15:29

Mortlach schreef:Hoewel zeker wel interessant, zit hij er wat betreft die aarde en de maan echt naast. Het aardmagnetisch veld is net sterk genoeg om een kompasnaald te laten draaien. Dat merk je op de maan niet hoor.

Bovendien heeft de maan géén magnetisch veld...
Verder is het inderdaad interessant.
Ikzelf heb me ooit verdiept in Nikola Tesla. Daar hangt hier en daar hetzelfde soort geheimzinnigheid omheen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ed Leedskalnin.

Berichtdoor Mortlach » 11 feb 2015 16:30

Ja, op zich wel interessant hoor, maar het heeft ook wel wat ontzettend zweverigs. Dat is het mooie aan natuurwetenschap, die is juist niet zweverig. En zaken als magnetisme begrijpen we al sinds Maxwell vrij goed - Maxwells vergelijkingen voor electromagnetisme behoren tot de fraaiste formules aller tijden - , dus het idee dat de gehele wetenschappelijke gemeenschap het 200 jaar volledig mis heeft, vind ik altijd wat ongeloofwaardig.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Ed Leedskalnin.

Berichtdoor xsidd » 12 feb 2015 12:06

@Stillawake

Ikzelf heb me ooit verdiept in Nikola Tesla. Daar hangt hier en daar hetzelfde soort geheimzinnigheid omheen.


Ik heb me ook verdiept in Tesla. Zo zou Tesla hebben geweten, hoe je draadloos electriciteit kon transporteren door de lucht. En ook zou Tesla de generatoren hebben gebruikt van watervallen, om zelf onweer te creëren. Dat schijnt ook gelukt te wezen, en tot 15 mile in de omtrek werd het onweer gehoord.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Ed Leedskalnin.

Berichtdoor xsidd » 12 feb 2015 12:32

En om terug te komen op meneer Ed Leedskalnin. Hieronder een stukje tekst, uit zijn boek Magnetic current. Hierin legt Ed uit, wat electriciteit is volgens hem.

Afbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 77 gasten