Leven op Mars?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor oekaboeka » 23 dec 2014 13:39

Lock&Stock : En zo kan ik nog wel even doorgaan....

Ja jij ziet dat als bewijs ik niet die vis is gewoon een compleet schepsel en die paarden zijn nog steeds allemaal paarden jij kijkt er denk ik iets te simpel tegenaan en zo ik wel doorgaan maar goed voor jou is dat genoeg bewijs voor mij niet dus daar schieten we ook niks mee op en trouwens nog iets kijk jij wel naar dingen die tegen de evolutie ingaan zoals ik kijk naar dingen die tegen schepping in zouden gaan welke ik nog niet heb gezien anders kijk je door een gekleurde bril waar je mee ziet wat je wil zien.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor oekaboeka » 23 dec 2014 13:50

En met die schedels enzo word ook veel mee gesjoemeld of te snel een conclusie getrokken op veronderstellingen maar is daarmee zeker geen bewijs waar dan ook voor, dingen zelf invullen of aanvullen enzovoort zijn in mijn ogen zeker geen bewijs maar proberen dingen naar jou vooringestelde visie kloppend te maken want er is wel eerder gelogen of dingen net iets aan te passen zodat het weer meer overeenkomt met bepaalde gedachtegangen of dat ze weer subsidie krijgen om verder te gaan met onderzoek.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor Mortlach » 23 dec 2014 13:54

Tja, zolang je evolutie afwijst omdat je denkt dat er dan een soort halve soorten zouden moeten zijn, kom je nergens. Sterker nog, als ik dat zou denken, zou ik evolutie ook afwijzen.

Gelukkig volgt dat dan ook helemaal niet uit de evolutietheorie. Elk wezen is compleet en in staat te overleven. En toch is het tegelijkertijd mogelijk dat een soort in een andere evolueert of er nieuwe organen ontstaan - nogmaals, waarbij alle tussenstappen complete soorten zijn die overleven.

Als er een soort is die in bomen leeft, kun je ervan uitgaan dat er zo nu en dan een individu naar beneden kukelt. Niet alle vallen zijn dodelijk, natuurlijk, dat hangt af van de hoogte en de mate van valbreking. Maar de individuen met betere valbreking kunnen dus van hoger vallen zonder dat het terminaal is, en dus overleven deze beter. En dan kan een begin van een vleugel of huidflap al een verschil maken. En dan heb je uiteindelijk dit soort beesten:

Afbeelding

De fout die creationisten zo goed als altijd maken, is dat ze een orgaan koppelen aan een bestaande functionaliteit. "Een vleugel is om te vliegen, zeggen ze dan. Dus als je een 'halve vleugel' hebt, kun je niet vliegen zoals we dat nu zien, dus is dat waardeloos." Het idee dat de functionaliteit met het orgaan mee-ontwikkelt, willen ze niet zien, want dat ondergraaft hun positie nogal.

Maar als je als soort regelmatig uit bomen kukelt, heb je echt meer aan een halve vleugel dan aan helemaal geen vleugel.
Laatst gewijzigd door Mortlach op 23 dec 2014 13:57, 2 keer totaal gewijzigd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor Mortlach » 23 dec 2014 13:55

oekaboeka schreef:En met die schedels enzo word ook veel mee gesjoemeld of te snel een conclusie getrokken op veronderstellingen maar is daarmee zeker geen bewijs waar dan ook voor, dingen zelf invullen of aanvullen enzovoort zijn in mijn ogen zeker geen bewijs maar proberen dingen naar jou vooringestelde visie kloppend te maken want er is wel eerder gelogen of dingen net iets aan te passen zodat het weer meer overeenkomt met bepaalde gedachtegangen of dat ze weer subsidie krijgen om verder te gaan met onderzoek.


Laat me eens raden: jij bekijkt een hele hoop creationistische video's op Youtube?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor oekaboeka » 23 dec 2014 14:06

Maar als je als soort regelmatig uit bomen kukelt, heb je echt meer aan een halve vleugel dan aan helemaal geen vleugel.

Daar heb je helemaal gelijk in maar dat zegt niks over evolueren

En ja ik heb natuurlijk wel een aantal creationistische filmpjes gezien en ik kijk daar net zo kritische naar als alles waar ik naar kijk maar ik zie geen reden om bepaalde dingen niet te geloven zoals ze het uitleggen klinkt allemaal verstandelijk in mijn ogen

Lock&Stock

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor Lock&Stock » 23 dec 2014 14:07

oekaboeka schreef:En met die schedels enzo word ook veel mee gesjoemeld of te snel een conclusie getrokken op veronderstellingen maar is daarmee zeker geen bewijs waar dan ook voor, dingen zelf invullen of aanvullen enzovoort zijn in mijn ogen zeker geen bewijs maar proberen dingen naar jou vooringestelde visie kloppend te maken want er is wel eerder gelogen of dingen net iets aan te passen zodat het weer meer overeenkomt met bepaalde gedachtegangen of dat ze weer subsidie krijgen om verder te gaan met onderzoek.


Als de wetenschap werkt zoals je hierboven beschrijft zou ik als ik jou was maar wegblijven uit ziekenhuizen...of de medische wetenschap in het algemeen.

En voor de rest wat Mortlach zegt.

Ow en nog wel;
oekaboeka schreef:maar proberen dingen naar jou vooringestelde visie kloppend te maken


..de ironie doet pijn...

Lock&Stock

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor Lock&Stock » 23 dec 2014 14:08

oekaboeka schreef:Daar heb je helemaal gelijk in maar dat zegt niks over evolueren


Afbeelding

Dan ben ik bang dat je niet begrijpt hoe de evolutietheorie echt werkt beste Oekaboeka. Wellicht handig om eerst de basisprincipes te begrijpen?

Dit is een goed startpunt; http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutie

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor oekaboeka » 23 dec 2014 14:12

Ik ben net zo als veel mensen geinteresseerd in de waarheid en het ontstaan enzo en creationisme is in mijn ogen realistischer dan evolutie want daar gebeuren wonderen zonder oorzaak en bij creationisme door God is beter verklaarbaar want de meeste natuurwetten spreken evolutie tegen dus moet er in mijn ogen wel een bovennatuurlijke oorzaak zijn , vind ik logischer

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor oekaboeka » 23 dec 2014 14:13

Ik denk dat je te simpel kijkt naar complexe zaken.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor oekaboeka » 23 dec 2014 14:14

Lock&Stock : ..de ironie doet pijn...

Dat was te verwachte :D

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor oekaboeka » 23 dec 2014 14:16

Ik reageer eigenlijk alleen op het evolutie gedeelte waar ze dingen aanpassen aan hun straatje wetenschap moet wetenschap blijven.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor oekaboeka » 23 dec 2014 14:20

Lock & Stock : Dat is nogal een vooroordeel oekaboeka... Niet een erg christelijke eigenschap of wel? Daarnaast weten we als sinds Copernicus dat de Aarde alles behalve een middelpunt is...

Ik bedoel het middelpunt wat betreft het scheppingsverhaal en dat is heel christelijk ( of bijbels beter gezegt ).

Lock&Stock

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor Lock&Stock » 23 dec 2014 14:30

oekaboeka schreef:want de meeste natuurwetten spreken evolutie tegen


Kan je hier een voorbeeld van geven?

oekaboeka schreef:Ik denk dat je te simpel kijkt naar complexe zaken.


Ik denk dat dit eerder voor jou geldt als ik eerlijk ben. Ik gok dat je nooit echt moeite hebt gedaan om uit te zoeken wat de evolutietheorie echt zegt en dat je daarom ook niet goed kan bepalen of deze klopt of niet.

oekaboeka schreef:Ik reageer eigenlijk alleen op het evolutie gedeelte waar ze dingen aanpassen aan hun straatje wetenschap moet wetenschap blijven.


De evolutietheorie volgt net als alle andere wetenschapsgebieden de wetenschappelijke methode ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetenschappelijke_methode ). Er is geen verschil op de manier waarop de evolutietheorie tot stand is gekomen in vergelijking met andere wetenschappelijke theorie.

Het enige verschil is dat de evolutietheorie haaks staat op een specifieke interpretatie van een geloof. Het probleem ligt daarom niet bij de wetenschap of deze theorie....

Ik neem aan dat je geen enkel probleem hebt met genetica? Als een arts aangeeft dat je genetische aanleg hebt voor hart- en vaatziekten dan geloof je hem toch ook? En als uit DNA onderzoek blijkt dat jouw dochter ook echt jouw dochter is dan trek je dat toch ook niet in twijfel? Maar zodra genetica wordt gebruikt om te bepalen dat de Neanderthaler geen voorouder maar een verre neef van de mens is klopt het ineens niet meer?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor Mortlach » 23 dec 2014 14:43

oekaboeka schreef:Daar heb je helemaal gelijk in maar dat zegt niks over evolueren


Blij dat je me gelijk geeft. En dat doet het wel. Want hoe meer 'vleugel' je hebt, hoe groter de kans is om te overleven. Dus is een kwart vleugel beter dan helemaal geen vleugel; een halve vleugel beter dan een kwart en een driekwart vleugel is nog beter. Dat die vleugel zo goed is in het valbreken dat er later functionaliteit bijkomt (vliegen/zweven), is toch precies wat evolutie is. Ik zie dus echt totaal niet hoe dat niks over evolutie zou zeggen.

En ja ik heb natuurlijk wel een aantal creationistische filmpjes gezien en ik kijk daar net zo kritische naar als alles waar ik naar kijk


Daar geloof ik niks van.

maar ik zie geen reden om bepaalde dingen niet te geloven zoals ze het uitleggen klinkt allemaal verstandelijk in mijn ogen


Ja, dat is het verraderlijke van dat soort filmpjes. Ze klinken allemaal zo logisch, zolang je maar niets van het onderwerp afweet. Zodra je je echt in zaken verdiept en het lagere-schoolniveau van die filmpjes voorbij komt, zie je in dat de uitleg vaak totale nonsens is.

Het is alsof je een kleuter op een driewieler zet en dat meent te weten hoe het er in de Formule-1 aan toegaat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor oekaboeka » 23 dec 2014 15:06

Lock & Stock : Kan je hier een voorbeeld van geven?

1e en 2e wet van thermodynamica en nog wel meer maar ik denk dat je die zelf ook wel kent maar daar anders tegenaan kijkt


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten