Leven op Mars?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor oekaboeka » 23 dec 2014 15:09

Mortlach : Daar geloof ik niks van.
Dat verbaast me niks maarja zoals jij niet gelooft dat ik logisch naar dingen kijk geloof ik niet dat jij logisch naar dingen kijkt :)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor Mortlach » 23 dec 2014 15:12

oekaboeka schreef:1e en 2e wet van thermodynamica en nog wel meer maar ik denk dat je die zelf ook wel kent maar daar anders tegenaan kijkt


Joh, vertel daar eens over. Kun je die wetten ook wiskundig uitdrukken?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor oekaboeka » 23 dec 2014 15:16

Maar zodra genetica wordt gebruikt om te bepalen dat de Neanderthaler geen voorouder maar een verre neef van de mens is klopt het ineens niet meer?

Wis zegt dat dat niet klopt ik denk dat de neanderthaler gewoon een mens is

Lock&Stock

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor Lock&Stock » 23 dec 2014 15:18

oekaboeka schreef:Lock & Stock : Kan je hier een voorbeeld van geven?

1e en 2e wet van thermodynamica en nog wel meer maar ik denk dat je die zelf ook wel kent maar daar anders tegenaan kijkt


Ooowww dit dacht ik al..... je kijkt helemaal niet kritisch naar die creationistisch filmpjes. Je slikt het voor zoete koek en praat het na zonder echt uit te zoeken of het klopt. Er staat toch in de Bijbel iets in de trant van onderzoek alles en behoudt het goede? En volgens mij ook iets zoals Gij zult niet vals getuigen? Beide doe je niet beste oekaboeka....

Maar goed, aangezien ik bijna op vakantie en dus in een extreem goede stemming ben wil het beste nog een keer uitleggen;

Wat zegt de 2e Wet van de thermodynamica;

"De tweede wet impliceert dat thermodynamische processen in macroscopische systemen nauwkeuriger te voorspellen zijn dan in microscopische systemen, omdat het in wezen statistische processen zijn over min of meer onafhankelijk van elkaar bewegende deeltjes. De wet van de grote aantallen uit de kansrekening stelt dat de relatieve afwijkingen van statistische gemiddelden kleiner worden naarmate het aantal deeltjes groter wordt. Deze wet betekent ook dat zelforganisatie in een chaotisch systeem alleen mogelijk is als er energie wordt toegevoegd."

Creationisten gebruiken deze wet en in hun verkeerde interpretatie is de Aarde een gesloten systeem. De fout die ze maken is dat de Aarde helemaal geen gesloten systeem is aangezien de Zon elke dag van elke jaar enorme hoeveelheden straling (=energie) de atmosfeer in pompt. Om nog maar te zwijgen van de kosmische straling die al 4 miljard jaar op onze inbeukt.

Dus die vlieger gaat niet op....

Je gaf aan dat er nog veel is, ben nu toch wel benieuwd....

Lock&Stock

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor Lock&Stock » 23 dec 2014 15:19

oekaboeka schreef:Maar zodra genetica wordt gebruikt om te bepalen dat de Neanderthaler geen voorouder maar een verre neef van de mens is klopt het ineens niet meer?

Wis zegt dat dat niet klopt ik denk dat de neanderthaler gewoon een mens is


Maar DNA onderzoek heeft juist aangetoond dat een Neanderthaler geen mens is..... Een chimpansee is ook een verre neef van ons, de Neanderhaler staat dichterbij, maar is absoluut geen Homo Sapiens Sapiens (=moderne mens)

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor oekaboeka » 23 dec 2014 15:25

Mortlach : Joh, vertel daar eens over. Kun je die wetten ook wiskundig uitdrukken?

Geen idee wat je daar mee bedoelt maar ik denk dat je alles al wel gehoord hebt maar er anders tegen aan kijkt maar de 2e wet van thermodynamica zegt dat alles ontaard in chaos en evolutie leert juist andersom dus dat klopt niet

Hier ff een stukje wat ik ergens op internet tegen kwam waar ik achter sta.
: Als evolutie waar is, moet er een extreem machtige kracht of mechanisme aan het werk zijn in de kosmos die bestendig de krachtige tendens tot wanorde verslaat, die teweeggebracht wordt door de 2de wet. Indien zo’n belangrijke kracht of mechanisme bestaat, zou die bij alle wetenschappers moe-ten bekend zijn. Maar, het feit is, dat zo’n natuurkracht nooit werd gevonden.

Klinkt logisch toch?

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor oekaboeka » 23 dec 2014 15:26

Lock & Stock : Een chimpansee is ook een verre neef van ons

Hoe komen ze daar dan weer bij?

Lock&Stock

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor Lock&Stock » 23 dec 2014 15:30

oekaboeka schreef:Lock & Stock : Een chimpansee is ook een verre neef van ons

Hoe komen ze daar dan weer bij?


Genetica, de evolutheorie geeft aan dat er een bepaalde mate van genetisch verschil moet zitten tussen een mens, een chimp en een neanderthaler. Als we vervolgens de DNA van die drie soorten vergelijken komt exact het verwachte verschil er uit.

Daarnaast is ons Chromosoom 2 een versmelt mensaap chromosoom;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Chromosoom_2
"Chromosoom 2 is het resultaat van een samensmelting van twee uiteinden van twee voorouderlijke chromosomen. Deze zijn wel bij andere mensapen aanwezig, maar zijn in de loop van de menselijke evolutie samengesmolten tot één lange chromosoom. De naaste verwant van de mens, de bonobo heeft een vrijwel identieke DNA-volgorde als die van de menselijke chromosoom 2, maar deze zijn over twee verschillende chromosomen verdeeld. Chromosoom 2 heeft hierdoor in plaats van op één positie centromeer, op twee posities centromeer, en in plaats van op twee posities telomeer, op drie posities telomeer.

Dit is de reden waarom een mens 23 paar chromosomen heeft en andere mensapen 24 paar chromosomen."

In de creationistische visie is er totaal geen verklaring voor bovenstaande. Daarnaast is er geen enkele reden voor een God om dit zo te ontwerpen, behalve dan om wetenschappers op het verkeerde been te zetten......

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor Mortlach » 23 dec 2014 15:31

Lock&Stock schreef:Wat zegt de 2e Wet van de thermodynamica;


Dit:

Afbeelding


Maar gelukkig is zo'n filmpje een stuk makkelijker te begrijpen, nietwaar? :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lock&Stock

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor Lock&Stock » 23 dec 2014 15:33

oekaboeka schreef:Mortlach : Joh, vertel daar eens over. Kun je die wetten ook wiskundig uitdrukken?

Geen idee wat je daar mee bedoelt maar ik denk dat je alles al wel gehoord hebt maar er anders tegen aan kijkt maar de 2e wet van thermodynamica zegt dat alles ontaard in chaos en evolutie leert juist andersom dus dat klopt niet


Zie mijn post. De 2e wet geeft aan dat orde ontstaat wanneer er energie wordt toegevoegd. De zon voegt energie toe. Probleem opgelost.

Zo moeilijk is het toch niet?


oekaboeka schreef:Hier ff een stukje wat ik ergens op internet tegen kwam waar ik achter sta.


En waarom sta je erachter? Omdat het in jouw straatje past, niet omdat het klopt.


oekaboeka schreef:: Als evolutie waar is, moet er een extreem machtige kracht of mechanisme aan het werk zijn in de kosmos die bestendig de krachtige tendens tot wanorde verslaat


Onzin, zie 2e wet van thermodynamica.

oekaboeka schreef:die teweeggebracht wordt door de 2de wet. Indien zo’n belangrijke kracht of mechanisme bestaat, zou die bij alle wetenschappers moe-ten bekend zijn. Maar, het feit is, dat zo’n natuurkracht nooit werd gevonden.


Die krachten bestaan wel in de vorm van sterren, supernovae en de achtergrondstraling.

oekaboeka schreef:Klinkt logisch toch?


Nee het slaat nergens op.

Lock&Stock

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor Lock&Stock » 23 dec 2014 15:36

oekaboeka schreef:Ik denk dat je te simpel kijkt naar complexe zaken.


Ondertussen begint bovenstaande reactie steeds grappiger te worden.....

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor oekaboeka » 23 dec 2014 15:38

Lock & Stock : Dit is de reden waarom een mens 23 paar chromosomen heeft en andere mensapen 24 paar chromosomen."

Dat denk jij dat denk ik niet dat dat de reden is .Ik geloof wat ze hier zeggen:
http://www.scheppingofevolutie.nl/index ... nkomst.htm

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor Mortlach » 23 dec 2014 16:31

oekaboeka schreef:
Geen idee wat je daar mee bedoelt maar ik denk dat je alles al wel gehoord hebt maar er anders tegen aan kijkt maar de 2e wet van thermodynamica zegt dat alles ontaard in chaos en evolutie leert juist andersom dus dat klopt niet


En wat zegt die wet nog meer? Want nu ben je dus het kleutertje op de driewieler die denkt te weten hoe F1-auto's werken.

Hier ff een stukje wat ik ergens op internet tegen kwam waar ik achter sta.
: Als evolutie waar is, moet er een extreem machtige kracht of mechanisme aan het werk zijn in de kosmos die bestendig de krachtige tendens tot wanorde verslaat, die teweeggebracht wordt door de 2de wet. Indien zo’n belangrijke kracht of mechanisme bestaat, zou die bij alle wetenschappers moe-ten bekend zijn. Maar, het feit is, dat zo’n natuurkracht nooit werd gevonden.

Klinkt logisch toch?


En dat mechanisme noemen we de Zon. Als je daar nog nooit van hebt gehoord, moet je eens wat vaker naar buiten. Het is dat felle ding in de lucht.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor oekaboeka » 23 dec 2014 17:26

Mortlach : En wat zegt die wet nog meer? Want nu ben je dus het kleutertje op de driewieler die denkt te weten hoe F1-auto's werken.

Haha alsof jij de expert bent ,zeg zelf maar wat die wet nog meer zegt. Ik kan het net zo goed omdraaien dat jij denkt alles te weten , wie is er dan de kleuter?

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor oekaboeka » 23 dec 2014 17:34

Lock & Stock : Zie mijn post. De 2e wet geeft aan dat orde ontstaat wanneer er energie wordt toegevoegd. De zon voegt energie toe. Probleem opgelost.

Zo moeilijk is het toch niet?

Haha jij denkt echt niet buiten de doos he ? De zon zit in het systeem niet erbuiten en energie ergens aan toevoegen geeft nog niet meteen orde je kan met energie ook slopen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten