Leven op Mars?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor Mortlach » 23 dec 2014 20:38

oekaboeka schreef:
Haha alsof jij de expert bent ,zeg zelf maar wat die wet nog meer zegt. Ik kan het net zo goed omdraaien dat jij denkt alles te weten , wie is er dan de kleuter?


Kom nou, ik ga jouw huiswerk niet voor je doen. Dat doe je zelf maar. Of niet, en dan blijf je je gewoon voor gek zetten. Ik ben verre van expert, maar ik besef tenminste dat de natuurkunde iets ingewikkelder is dan wat ze in een creationistisch filmpje in 2 regels samenvatten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor oekaboeka » 23 dec 2014 20:56

Lock&Stock:Creationisten gebruiken deze wet en in hun verkeerde interpretatie is de Aarde een gesloten systeem. De fout die ze maken is dat de Aarde helemaal geen gesloten systeem is aangezien de Zon elke dag van elke jaar enorme hoeveelheden straling (=energie) de atmosfeer in pompt. Om nog maar te zwijgen van de kosmische straling die al 4 miljard jaar op onze inbeukt.

Dus die vlieger gaat niet op....

Je gaf aan dat er nog veel is, ben nu toch wel benieuwd....

Wat een onzin de aarde is inderdaad een open systeem binnen het heelal maar het heelal is gesloten.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor oekaboeka » 23 dec 2014 21:03

Mortlach : Kom nou, ik ga jouw huiswerk niet voor je doen. Dat doe je zelf maar. Of niet, en dan blijf je je gewoon voor gek zetten. Ik ben verre van expert, maar ik besef tenminste dat de natuurkunde iets ingewikkelder is dan wat ze in een creationistisch filmpje in 2 regels samenvatten.

Dat is raar want jij stelt mij een vraag dus dat is jouw huiswerk ik hoef geen vragen te beantwoorden waar jij blijkbaar mee zit en die ik niet weet en jij vind dat ik mezelf voor gek zet terwijl je geeneens een expert bent verre zelfs van dat , dus hoe kun je dan zeggen dat het niet klopt wat ik zeg? omdat het niet rijmt met wat jij denkt?

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor oekaboeka » 23 dec 2014 21:17

Lock&Stock : Je gaf aan dat er nog veel is, ben nu toch wel benieuwd....

Onder andere dat er geen informatie kan ontstaan uit niet informatie dat is gewoon logisch als je het mij vraagt.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor Mortlach » 23 dec 2014 22:14

Weet je, Oeka, je hebt helemaal gelijk hoor. Halleluja!

Mij hoor je niet meer.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor oekaboeka » 23 dec 2014 22:48

Mortlach : Weet je, Oeka, je hebt helemaal gelijk hoor. Halleluja!

Mij hoor je niet meer.

Ok je weet dus niks meer te zeggen en waarom meteen zo,n rare halleluja als spot er achteraan , als je het hebt over kinderachtig.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor hettys » 26 dec 2014 19:05

oekaboeka schreef:Lock&Stock : Je gaf aan dat er nog veel is, ben nu toch wel benieuwd....

Onder andere dat er geen informatie kan ontstaan uit niet informatie dat is gewoon logisch als je het mij vraagt.


zullen we even beginnen bij het begin: Er is al informatie ontstaan uit niet informatie. Aminozuren ontstonden in een oersoepje. Dat weten we dus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aminozuur

Jouw 'logica' gaat dus al mank.
Ook gif is geschapen.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor oekaboeka » 26 dec 2014 19:36

Hettys : zullen we even beginnen bij het begin: Er is al informatie ontstaan uit niet informatie. Aminozuren ontstonden in een oersoepje. Dat weten we dus.

Dat (denk jij) weet jij blijkbaar en in een oersoepje haha hoe zie je dat voor je :) maar goed al zou dat zo zijn dan nog geld het volgende : Intelligentie en kennis zijn twee basisvereisten voor het ontstaan van een systeem. Intelligente systemen ontstaan nooit uit zichzelf zonder intelligentie.

En: In een eencellige (wat simpel word genoemd ) ligt meer informatie opgeslagen dan in duizend encyclopedieën en dat is dus zomaar uit het niets ontstaan :? maar goed droom verder :-oo

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor oekaboeka » 26 dec 2014 19:41

Hettys : zullen we even beginnen bij het begin: Er is al informatie ontstaan uit niet informatie. Aminozuren ontstonden in een oersoepje. Dat weten we dus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aminozuur

Waar staat dan in de link dat aminozuren spontaan ontstaan?

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor oekaboeka » 26 dec 2014 19:46

Mooie uitspraak van Jonathan Sarfati : Het is tragisch dat miljoenen dollars verspild worden aan het zoeken van complexe signalen uit de ruimte die zouden bewijzen dat er een buitenaardse intelligentie is, terwijl zulke mensen weigeren aan te nemen dat de complexe signalen in ons DNA en eiwit wijzen naar een Intelligentie die ons gemaakt heeft.”

Inderdaad ironisch ](*,)

Lock&Stock

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor Lock&Stock » 09 jan 2015 10:15

oekaboeka schreef:Mooie uitspraak van Jonathan Sarfati : Het is tragisch dat miljoenen dollars verspild worden aan het zoeken van complexe signalen uit de ruimte die zouden bewijzen dat er een buitenaardse intelligentie is, terwijl zulke mensen weigeren aan te nemen dat de complexe signalen in ons DNA en eiwit wijzen naar een Intelligentie die ons gemaakt heeft.”

Inderdaad ironisch ](*,)


Welke signalen in DNA?


Anyhow, weer even on-topic. Naast methaan nu ook andere aanwijzingen. De geologie waar Curiosity nu rijd lijkt te wijzen op de aanwezigheid van microbieel leven miljoenen jaren geleden;

http://www.businessinsider.com/pictures ... 015-1?IR=T
A careful study of images taken by the NASA rover Curiosity has revealed intriguing similarities between ancient sedimentary rocks on Mars and structures shaped by microbes on Earth. The findings suggest, but do not prove, that life may have existed earlier on the Red Planet.

Let wel, dit zijn aanwijzingen, (nog) geen bewijs;

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Leven op Mars?

Berichtdoor Mortlach » 09 jan 2015 18:13

Ik las het bericht ook. Heel bijzonder als het inderdaad klopt. Zou je met boringen nog wat terug kunnen vinden?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten