Bezoldiging directies goede doelen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Bezoldiging directies goede doelen

Berichtdoor JeeWee » 14 dec 2014 21:07

Wat een gezeur weer.
Goeie managers worden marktconform betaald.
Goeie managers leveren hun salaris dubbel en wars op.
Inderdaad: zeker ook voor NGO's.
Ik heb genoeg goed bedoelende vrijwilligers geziebn die er een zootje van maakten zodat er niets of nauwelijks iets bij het beoogde doel terecht kwam.

Wat een manager zelf met dat salaris doet, is zijn of haar zaak en verantwoordelijkheid.
Misschien schenkt-ie een groot deel weer terug aan dat doel, of aan andere doelen.

Even voor de goede orde: als christen ben je altijd rentmeester van wat je te LEEN krijgt!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Bezoldiging directies goede doelen

Berichtdoor Katlheen » 14 dec 2014 21:26

Klopt, if you pay peanuts, you get monkeys.

Het bijt elkaar wel en dat is een beetje het probleem. De organisatie moet bedelen om geld, terwijl het management wel een goed inkomen moet en wil hebben. Natuurlijk, iemand die met gemak een half miljoen kan binnenhalen in het bedrijfsleven, en voor amper een ton 80 uur in de week moet werken, dat botst natuurlijk.
Er moet echter wel een goede balans zijn, juist vanwege het karakter van de organisatie.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7928
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Bezoldiging directies goede doelen

Berichtdoor StillAwake » 16 dec 2014 15:29

Katlheen schreef:Klopt, if you pay peanuts, you get monkeys.

Het bijt elkaar wel en dat is een beetje het probleem. De organisatie moet bedelen om geld, terwijl het management wel een goed inkomen moet en wil hebben. Natuurlijk, iemand die met gemak een half miljoen kan binnenhalen in het bedrijfsleven, en voor amper een ton 80 uur in de week moet werken, dat botst natuurlijk.
Er moet echter wel een goede balans zijn, juist vanwege het karakter van de organisatie.

Op zich klopt je stelling over die apen en die pinda's, maar is het besturen van een dergelijke organisatie nu echt zo'n heftige klus?
Ik krijg het idee dat het een soort "Old Boys Network" is, waar een continu spelletje verplassen aan de gang is.
Een manager maakt echt niet zo heel veel uren meer dan ondergetekende, maar een salaris van een half miljoen is me nog nooit aangeboden...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Bezoldiging directies goede doelen

Berichtdoor Mortlach » 16 dec 2014 16:09

Ik zou zo'n baan echt niet willen. Veel te hard werken en veel te veel verantwoordelijkheid. Als je het als directeur verprutst, kost dat honderden, zoniet duizenden mensen (hangt van het bedrijf af) hun baan.

Ik moet altijd denken aan ex-minister van financiën die zei dat hij het na zijn ministerschap wat rustiger aan zou gaan doen en voortaan nog maar 80 uur in de week zou gaan werken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7928
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Bezoldiging directies goede doelen

Berichtdoor StillAwake » 19 dec 2014 10:19


zo hoort het inderdaad!
Mercyships gaat er in elk geval beter mee om dan bijvoorbeeld de KWF!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten

cron