Kinderen krijgen: gewoon uitstellen of regelen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Kinderen krijgen: gewoon uitstellen of regelen?

Berichtdoor JeeWee » 27 okt 2014 10:45

Op CIP.nl staat een interessant artikel met de kop:"Je mag kinderen krijgen best uitstellen".

Christenen zeggen doorgaans niet dat ze kinderen ‘nemen’, omdat de rol van God er dan in vergeten wordt. Maar hoe je het wendt of keert, ieder mens doet aan gezinsplanning. Drie betrokken mensen schijnen hun licht op het onderwerp. In hoeverre mag je aan geboortebeperking doen, voorbehoedsmiddelen gebruiken of uit praktische overwegingen kinderloos blijven?

Hoe zie jij dat?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Kinderen krijgen: gewoon uitstellen of regelen?

Berichtdoor Boerin » 27 okt 2014 11:34

Doen wat God wil dat jij persoonlijk doet. Ik had de afspraak al gemaakt om me te laten steriliseren, want we vonden twee wel genoeg en een week voordat ik naar het ziekenhuis zou gaan om het te laten doen kreeg ik een Woord van God: Ben je klaar voor een derde? Lol heb ze maar afgebeld dus.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kinderen krijgen: gewoon uitstellen of regelen?

Berichtdoor Marnix » 27 okt 2014 14:41

JeeWee schreef:Op CIP.nl staat een interessant artikel met de kop:"Je mag kinderen krijgen best uitstellen".

Christenen zeggen doorgaans niet dat ze kinderen ‘nemen’, omdat de rol van God er dan in vergeten wordt. Maar hoe je het wendt of keert, ieder mens doet aan gezinsplanning. Drie betrokken mensen schijnen hun licht op het onderwerp. In hoeverre mag je aan geboortebeperking doen, voorbehoedsmiddelen gebruiken of uit praktische overwegingen kinderloos blijven?

Hoe zie jij dat?


Ik ben niet tegen. De vraag is alleen zoals altijd: Wat is je motivatie? Om kinderen te krijgen of om er nog even mee te wachten. Wat vraagt God van je? Sommigen denken dat Gods wil is dat je als je trouwt zo snel mogelijk een gezin sticht. Ik lees dat nergens? Je kan echter om de verkeerde redenen wachten... of juist niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Anoniem_89

Re: Kinderen krijgen: gewoon uitstellen of regelen?

Berichtdoor Anoniem_89 » 28 okt 2014 01:37

Flauwekul om het te noemen dat je ze ontvangt.
Ik heb ze niet. Als ik en mijn vrouw een kind zouden willen dan noem ik dat ook zo. :roll:

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kinderen krijgen: gewoon uitstellen of regelen?

Berichtdoor ajl » 28 okt 2014 09:40

Hoezo, je krijgt/ontvangt toch kinderen? Je hebt er inspraak in of je ze niet wil en kan proberen het te voorkomen, maar of ze uiteindelijk komen is iets waar je in feite weinig invloed op hebt.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kinderen krijgen: gewoon uitstellen of regelen?

Berichtdoor Marnix » 28 okt 2014 12:00

Je kan er invloed op hebben dat ze niet komen. Door geen relatie aan te gaan, door geen gemeenschap te hebben of door iets te gebruiken wat dat voorkomt. Als een stel er voor kiest geen kinderen te willen hebben ze daar wel invloed op.

Als je besluit dat je ze wel wil kan het wel zijn dat het niet lukt. Wat dat betreft heb je inderdaad geen invloed.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Kinderen krijgen: gewoon uitstellen of regelen?

Berichtdoor Duschka » 28 okt 2014 12:49

Anoniem_89 schreef: Als ik en mijn vrouw een kind zouden willen dan noem ik dat ook zo. :roll:


Willen en krijgen... zijn toch wel verschillende dingen...

Willen... deden we meer dan acht jaar, krijgen... duurde dus ook meer dan acht jaar...
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Kinderen krijgen: gewoon uitstellen of regelen?

Berichtdoor Katlheen » 29 okt 2014 12:42

Preventie van het krijgen van kinderen heb je zelf in de hand. Het uiteindelijk krijgen niet.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Kinderen krijgen: gewoon uitstellen of regelen?

Berichtdoor Mortlach » 29 okt 2014 12:45

JeeWee schreef:Christenen zeggen doorgaans niet dat ze kinderen ‘nemen’, omdat de rol van God er dan in vergeten wordt.

...

Hoe zie jij dat?


Persoonlijk zie ik dit als een soort hypercorrectie en taalpolitie. Het is een uitdrukking waar sommigen veel te veel en zwart-wit dingen achter zoeken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lord Mcgold
Verkenner
Verkenner
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jun 2014 11:39

Re: Kinderen krijgen: gewoon uitstellen of regelen?

Berichtdoor Lord Mcgold » 31 okt 2014 09:35

ik weet nog niet of ik uberhaupt wel kinderen wil.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kinderen krijgen: gewoon uitstellen of regelen?

Berichtdoor Marnix » 31 okt 2014 10:07

Daar kom je tzt vanzelf achter. ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Kinderen krijgen: gewoon uitstellen of regelen?

Berichtdoor Katlheen » 31 okt 2014 10:22

Ik kom net terug uit het ziekenhuis ivm vasectomie. Ik wil inderdaad geen kinderen meer.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten