Wat moeten wij doen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1925
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor Pcrtje » 30 sep 2014 16:59

Zie PB!
"Een libelle zweeft over het water..."

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor hettys » 30 sep 2014 19:00

Zit er ook over te denken om een microfoon/recorder van werk mee te nemen om het eea op te nemen.


Dat lijkt me verreweg het beste. Zo snel mogelijk vastleggen.

Verder lijk je heerlijk te wonen :D

Groeten.
Ook gif is geschapen.

Lock&Stock

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor Lock&Stock » 30 sep 2014 19:46

hettys schreef:Verder lijk je heerlijk te wonen :D


Haha tja, kan me voorstellen dat na al het vorige dit erg moeilijk te geloven is, maar toch is het echt waar. Afgezien van dit drama zijn we heel erg gelukkig hier.

Kleine update, terwijl ik dit zit te typen gaat het weer los. Deze keer tussen de vader en de moeder, het leek er net op of er ook net klappen vielen maar dat lijkt toch eerder gegooi met deuren of servies te zijn (stond wel klaar met mn mobiel, zodra we geweld horen bel ik direct de politie). Wel duidelijk dat de moeder een extreem kort lontje heeft. Ook ontdekt dat het geen zoontje maar een dochtertje is, aangezien de moeder een paar "ik doe alles voor haar en jij helemaal niets" stond te schreeuwen. Toch verkeerd gehoord die andere keren, redelijk zeker dat ze maar een kind hebben.

Volgens mij begint het nu ook de aandacht van wat overburen te trekken aangezien er een paar mensen op het balkon stonden te kijken, of zo leek het in ieder geval.

Wat ik sommige via de PB al heb verteld is dat mijn vriendin en ik er sinds gisteren vast besloten zijn hier iets aan te doen en er niet mee te stoppen. We hebben ons de laatste paar weken meerdere keren afgevraagd of we niet overdrijven of dat het allemaal wel mee valt. Inschakelen van de instanties is toch heftig, hoe logisch en terecht dat ook lijkt. Maar dat punt zijn we voorbij, dit moet stoppen.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor Memmem » 30 sep 2014 21:09

Voor je AMK inschakelen, hebben jullie zelf al eens met hun gepraat, gevraagd of er iets is, of je kunt helpen? Dat er iets moet gebeuren klopt maar misschien schrikken ze wel als je ze eens aanspreekt en hun adressen geeft waar ze ook heen kunnen voor ze bureau jeugdzorg op de stoep krijgen. Soms is een zetje in de rug voldoende.

Lock&Stock

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor Lock&Stock » 30 sep 2014 21:23

Memmem schreef:Voor je AMK inschakelen, hebben jullie zelf al eens met hun gepraat, gevraagd of er iets is, of je kunt helpen? Dat er iets moet gebeuren klopt maar misschien schrikken ze wel als je ze eens aanspreekt en hun adressen geeft waar ze ook heen kunnen voor ze bureau jeugdzorg op de stoep krijgen. Soms is een zetje in de rug voldoende.


Kort aan gedacht maar niet verstandig bevonden. Denk dat deze mensen door professionals moeten worden aangesproken, vooral de moeder lijkt echt totaal niet voor rede vatbaar. Daarnaast willen we geen buren vete, het lijkt me onverstandig als ze weten dat wij melding hebben gedaan. Als we eerst zelf iets proberen en dat lukt niet, maar vervolgens staan er wel wat later instanties voor de deur is het duidelijk dat wij er achter zitten. Klinkt misschien wat angstig maar uiteindelijk wonen we hier toch erg fijn en willen we dat wel graag zo houden.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor Memmem » 30 sep 2014 21:27

Maar anoniem aangifte doen is niet anoniem, in de meeste gevallen weten de mensen wel wie aangifte gedaan heeft. Daarnaast reageert AMK bijna niet op particuliere meldingen. Meldingen via officiele instanties moeten ze natrekken. Maargoed, advies vragen kun je wel anoniem en misschien hebben hun tips.

Lock&Stock

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor Lock&Stock » 30 sep 2014 21:36

Memmem schreef:Maar anoniem aangifte doen is niet anoniem, in de meeste gevallen weten de mensen wel wie aangifte gedaan heeft. Daarnaast reageert AMK bijna niet op particuliere meldingen. Meldingen via officiele instanties moeten ze natrekken. Maargoed, advies vragen kun je wel anoniem en misschien hebben hun tips.


Ok dat wist ik niet, toch eerst de situatie uitleggen en advies vragen, wellicht ook de wijkagent eens op zoeken. Misschien dat AMK juist adviseert zelf langs te gaan (al lijkt me dat niet) en dan moeten we maar eens verder kijken. Vergeet niet dat dit nog steeds een probleemwijk is met idem probleem gevallen als bewoners, je moet hier wat betreft sommige dingen gewoon voorzichtig en op je hoede zijn. Mensen aanspreken op hun gedrag is daar een van.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor Memmem » 30 sep 2014 21:44

Lock&Stock schreef:
Ok dat wist ik niet, toch eerst de situatie uitleggen en advies vragen, wellicht ook de wijkagent eens op zoeken. Misschien dat AMK juist adviseert zelf langs te gaan (al lijkt me dat niet) en dan moeten we maar eens verder kijken. Vergeet niet dat dit nog steeds een probleemwijk is met idem probleem gevallen als bewoners, je moet hier wat betreft sommige dingen gewoon voorzichtig en op je hoede zijn. Mensen aanspreken op hun gedrag is daar een van.

Volgens mij adviseren ze wel om eerst zelf langs te gaan....
De wijkagent inschakelen lijkt mij wel een goede optie, die heeft ook meer ingang bij de mensen en bij de instanties.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor Evelien » 30 sep 2014 21:57

Lock&Stock schreef:
Ok dat wist ik niet, toch eerst de situatie uitleggen en advies vragen, wellicht ook de wijkagent eens op zoeken. Misschien dat AMK juist adviseert zelf langs te gaan (al lijkt me dat niet) en dan moeten we maar eens verder kijken. Vergeet niet dat dit nog steeds een probleemwijk is met idem probleem gevallen als bewoners, je moet hier wat betreft sommige dingen gewoon voorzichtig en op je hoede zijn. Mensen aanspreken op hun gedrag is daar een van.


Onze buren houden nogal een eigen leefwijze op na (zij zijn niet van Nederlandse afkomst) en de ouders hadden nogal losse handjes. Mijn andere buurvrouw heeft ze daar weleens op een vriendelijke manier op aangesproken. Want de jongste werd om de haverklap geslagen, en dan niet op de billen nee midden in het gezicht. En volgens mij hebben die woorden van de buurvrouw toch wel indruk op ze gemaakt. Ze hebben nu twee mooie pubers in huis die soms nog wel eens tegen elkaar tekeer kunnen gaan.

Wie weet helpt toch!?

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor johannes1 » 14 okt 2014 09:59

Is de situatie sinds vorige keer verbeterd?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

juf89
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 feb 2011 14:16
Locatie: de grote stad

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor juf89 » 14 okt 2014 13:32

Hoi Lock&Stock,

Ik vind het enorm moedig van je dat je hier wat aan wilt doen, en dat je, je hier verantwoordelijk voor voelt.

Hoe staat het er nu voor? heb je contact gehad met AMK en/of buurtagent?

Net als memmem zou ik je van harte willen aanmoedigen om ook met de mensen in gesprek te gaan. Ik begrijp dat het heel moeilijk is, maar misschien kun je ze een keer uitnodigen voor een bak koffie of iets dergelijks? en dan hoef je het niet eens over de situatie te hebben, en misschien van daaruit een relatie op bouwen en dan kun je het op een gegeven moment bespreken met ze?

Ik realiseer me wel dat dit een verhaal van de lange adem is, en stel je voor dat er echt iets heftigs met het kind gebeurt sla je jezelf voor je kop dat je niet gelijk instanties hebt ingeschakeld.

Het is een mega lastige situatie en ik vind jullie prijzenswaardig dat jullie er wat mee willen!

Groetjes
juf89
Kijk omhoog en zie wat nog verborgen is

Gebruikersavatar
Roady
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:16

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor Roady » 14 okt 2014 20:30

Heb je zelf al een gesprekje proberen aan te knopen met de buren?
Dat zou ik als eerste doen. Gewoon eerlijk maar o zo voorzichtig zeggen dat je nogal last hebt van hun lawaai, en probeer dan wat interesse te tonen.
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

Lock&Stock

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor Lock&Stock » 15 okt 2014 10:11

johannes1 schreef:Is de situatie sinds vorige keer verbeterd?


Het is een stuk rustiger geworden, maar dat kan ook komen omdat de ramen vaker dicht zijn ivm het weer (en we het dus minder goed horen).

Voor de mensen die ons aanraden zelf langs te gaan, dat is makkelijk gezegd, maar ik zou jullie een keer willen uitnodigen en dan vooral naar de moeder laten luisteren. Niet voor de rede vatbaar en zeer agressief. Dit klinkt hard en het gaat hier om een kinderleven maar mijn vriendin en ik willen nog wel graag met een veilig gevoel naar huis gaan. De vader lijkt een stuk rustiger dan de moeder, vooral als zij niet thuis is klinkt het als een goede lieve man naar het kind toe.

Verder eind vorige week met het AMK gebeld. Voor hun is het klip en klaar, er is iets mis en er moet iets gebeuren. Dit gebeurt zodra ik of mijn vriendin een officiële melding doen. In samenspraak met AMK wel besloten dit niet anoniem te doen, mocht dit dus gebeuren weten ze dat wij de melding hebben gedaan. Dat is een risico voor ons maar na overleg met mijn vriendin wel besloten dat hier iets moet gebeuren.

Wel ga ik volgende week proberen de vader te onderscheppen, wellicht dat hij wel voor rede vatbaar is. Ik ga hem proberen te overtuigen om bijvoorbeeld via de huisarts hulp te vragen. Ik hoop dat dit effect heeft anders kunnen we niet anders dan een melding doen. En wij zijn eerlijk gezegd doodsbang voor die moeder...

juf89 schreef:maar misschien kun je ze een keer uitnodigen voor een bak koffie of iets dergelijks? en dan hoef je het niet eens over de situatie te hebben, en misschien van daaruit een relatie op bouwen en dan kun je het op een gegeven moment bespreken met ze?


Jij woont zeker niet Amsterdam - Bos en Lommer? ;)

Bambi

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor Bambi » 15 okt 2014 11:05

Lock&Stock schreef:Voor de mensen die ons aanraden zelf langs te gaan, dat is makkelijk gezegd, maar ik zou jullie een keer willen uitnodigen en dan vooral naar de moeder laten luisteren. Niet voor de rede vatbaar en zeer agressief. Dit klinkt hard en het gaat hier om een kinderleven maar mijn vriendin en ik willen nog wel graag met een veilig gevoel naar huis gaan. De vader lijkt een stuk rustiger dan de moeder, vooral als zij niet thuis is klinkt het als een goede lieve man naar het kind toe.

Verder eind vorige week met het AMK gebeld. Voor hun is het klip en klaar, er is iets mis en er moet iets gebeuren. Dit gebeurt zodra ik of mijn vriendin een officiële melding doen. In samenspraak met AMK wel besloten dit niet anoniem te doen, mocht dit dus gebeuren weten ze dat wij de melding hebben gedaan. Dat is een risico voor ons maar na overleg met mijn vriendin wel besloten dat hier iets moet gebeuren.

Wel ga ik volgende week proberen de vader te onderscheppen, wellicht dat hij wel voor rede vatbaar is. Ik ga hem proberen te overtuigen om bijvoorbeeld via de huisarts hulp te vragen. Ik hoop dat dit effect heeft anders kunnen we niet anders dan een melding doen. En wij zijn eerlijk gezegd doodsbang voor die moeder...


Als je melding maakt, zonder dat je haar er ooit op aangesproken hebt, dan heb je pas echt een probleem.
Dan vindt ze je stiekem en ben je echt de vijand.
Dit soort mensen heeft een grote mond, omdat ze zelf vaak ook zo opgevoed zijn.
Ze weten niet beter.
Ze weet wel dat het werkt.
En misschien kan ze de verantwoording van huisvrouw en moeder niet aan.
Maar ik zou haar eerst (met net zo'n grote mond) zeggen dat als ik nog 1 keer hoor dat ze zo'n scheur tegen haar kind open trekt, ik de kinderbescherming zou bellen.
Dan weet ze waar ze aan toe is.

Lock&Stock

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor Lock&Stock » 15 okt 2014 12:01

Bambi schreef:Als je melding maakt, zonder dat je haar er ooit op aangesproken hebt, dan heb je pas echt een probleem.
Dan vindt ze je stiekem en ben je echt de vijand.


Dat is nogal een definitieve uitspraak zonder dat je de persoon of de situatie echt kent.

Bambi schreef:Maar ik zou haar eerst (met net zo'n grote mond) zeggen dat als ik nog 1 keer hoor dat ze zo'n scheur tegen haar kind open trekt, ik de kinderbescherming zou bellen.
Dan weet ze waar ze aan toe is.


Sorry maar dit lijkt me letterlijk de allerslechtste optie. Bij conflicthantering ga je nooit op het niveau van de ander zitten, zo escaleert de situatie alleen maar. Zodra ik op haar manier ga schreeuwen komen we in dezelfde vicieuze cirkel als zij met haar kind, daar wordt alleen maar geschreeuwd en niet geluisterd. Als ik haar met een grote mond ga aanspreken weet ik zeker dat we geen millimeter verder komt.

Daarnaast gaf ik al dat ik eerst met de vader wil spreken voordat we een melding gaan doen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 58 gasten