Wat moeten wij doen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bambi

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor Bambi » 15 okt 2014 13:03

Ik ben niet bang van mijn buurvrouw, omdat ze met een grote mond anderen intimideert.
Soms moet je juist op dezelfde golflengte gaan zitten, om te laten zien dat je hun gelijke ben.
En ik zeg niet dat je al scheldend een discussie moet gaan voeren.
Maar alleen die ene zin zeggen en dan weglopen.

Lock&Stock

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor Lock&Stock » 15 okt 2014 13:08

Bambi schreef:Ik ben niet bang van mijn buurvrouw, omdat ze met een grote mond anderen intimideert.
Soms moet je juist op dezelfde golflengte gaan zitten, om te laten zien dat je hun gelijke ben.
En ik zeg niet dat je al scheldend een discussie moet gaan voeren.
Maar alleen die ene zin zeggen en dan weglopen.


Weglopen?! Dat is niet echt netjes...Dreigen met kinderbescherming en dan weglopen.

Maar goed, laten we het er maar op dat we deze situatie beide anders zouden aanpakken.

Bambi

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor Bambi » 15 okt 2014 13:18

Lock&Stock schreef:
Weglopen?! Dat is niet echt netjes...Dreigen met kinderbescherming en dan weglopen.

Maar goed, laten we het er maar op dat we deze situatie beide anders zouden aanpakken.

Klopt, jij gaat er vanuit dat je als je haar er op aan zou spreken, gelijk een goed gesprek met haar kan voeren.
Ik kan je wel vertellen dat dat niet gaat lukken.
Die man aanspreken zal ook niet veel helpen.
Een man is er niet zo blij mee, als anderen hem even fijntjes vertellen dat ze horen dat zijn vrouw hem voor rotte vis uitmaakt.

Ik zou, als ik haar weer haar kind uit hoor foeteren, gewoon even aanbellen.
En als ze dan opendoet zou ik haar zeggen: "Als ik nog 1 keer hoor dat je zo'n grote scheur opentrekt tegen je kind, dan waarschuw ik de kinderbescherming.
Ben je nu helemaal beso........d.
Dus je bent gewaarschuwd, laat me het niet meer horen."
En dan met een hele boze houding omdraaien en weglopen.

Lock&Stock

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor Lock&Stock » 15 okt 2014 13:37

Bambi schreef:Klopt, jij gaat er vanuit dat je als je haar er op aan zou spreken, gelijk een goed gesprek met haar kan voeren.
Ik kan je wel vertellen dat dat niet gaat lukken.


Waar heb ik dat gezegd?! Ik denk juist dat een goed gesprek met haar niet mogelijk is.

Bambi schreef:Die man aanspreken zal ook niet veel helpen.
Een man is er niet zo blij mee, als anderen hem even fijntjes vertellen dat ze horen dat zijn vrouw hem voor rotte vis uitmaakt.


Hoe kan je dit soort definitieve uitspraken doen zonder de personen in kwestie te kennen? Toegegeven in ken ze ook niet, maar ik heb wel het voordeel dat ik dicht op de situatie zit.

En ik ga natuurlijk niet hem vertellen dat z'n vrouw niet aardig tegen hem is, dat weet ie zelf ook wel en het is een volwassen vent. Dit gaat om het kind.

Bambi schreef:Ik zou, als ik haar weer haar kind uit hoor foeteren, gewoon even aanbellen.
En als ze dan opendoet zou ik haar zeggen: "Als ik nog 1 keer hoor dat je zo'n grote scheur opentrekt tegen je kind, dan waarschuw ik de kinderbescherming.
Ben je nu helemaal beso........d.
Dus je bent gewaarschuwd, laat me het niet meer horen."
En dan met een hele boze houding omdraaien en weglopen.


Tja, en ik ben overtuigd dat zoiets totaal de verkeerde aanpak is en niets oplost.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor Boerin » 15 okt 2014 14:24

Bambi schreef:Klopt, jij gaat er vanuit dat je als je haar er op aan zou spreken, gelijk een goed gesprek met haar kan voeren.
Ik kan je wel vertellen dat dat niet gaat lukken.
Die man aanspreken zal ook niet veel helpen.
Een man is er niet zo blij mee, als anderen hem even fijntjes vertellen dat ze horen dat zijn vrouw hem voor rotte vis uitmaakt.

Ik zou, als ik haar weer haar kind uit hoor foeteren, gewoon even aanbellen.
En als ze dan opendoet zou ik haar zeggen: "Als ik nog 1 keer hoor dat je zo'n grote scheur opentrekt tegen je kind, dan waarschuw ik de kinderbescherming.
Ben je nu helemaal beso........d.
Dus je bent gewaarschuwd, laat me het niet meer horen."
En dan met een hele boze houding omdraaien en weglopen.

Mijn ex heeft zo'n buurvrouw. Hele aardige buurman en een krijsende buuf. Ze begon ook tegen ons zoontje die z'n bal uit hun tuin haalde. LOL m'n ex heeft er lak aan, zulk soort types. Hij bleef heel rustig en zette haar even op haar plaats en vertelt 'r gewoon dat ze d'r mond te houden heeft. Is dat afgesproken? Okay dan.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor Bambi » 15 okt 2014 15:17

Boerin schreef:Mijn ex heeft zo'n buurvrouw. Hele aardige buurman en een krijsende buuf. Ze begon ook tegen ons zoontje die z'n bal uit hun tuin haalde. LOL m'n ex heeft er lak aan, zulk soort types. Hij bleef heel rustig en zette haar even op haar plaats en vertelt 'r gewoon dat ze d'r mond te houden heeft. Is dat afgesproken? Okay dan.

In dit geval is je ex fout, want een kind hoort netjes aan de buurvrouw te vragen of hij de bal uit hun tuin mag halen.
Als dat vaak gebeurt, snap ik dat ze daar niet blij van wordt, hoewel ze het tegen een kind wel gewoon kan vertellen en niet hoeft te schelden.

Gebruikersavatar
Roady
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:16

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor Roady » 15 okt 2014 16:03

Bambi schreef:Dit soort mensen heeft een grote mond, omdat ze zelf vaak ook zo opgevoed zijn.
Ze weten niet beter.
Ze weet wel dat het werkt.


Dit soort mensen heeft een grote mond, omdat ze zelf bang zijn.
Omdat ze zelf zo behandeld zijn vroeger. Ze willen wel beter, maar kunnen het niet. En schamen zich daarvoor. Een grote mond is dan het rookgordijn dat de werkelijkheid moet verbergen.

Liefde en zachtmoedigheid heeft de meeste overredingskracht.
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

Bambi

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor Bambi » 15 okt 2014 17:05

Roady schreef:
Dit soort mensen heeft een grote mond, omdat ze zelf bang zijn.
Omdat ze zelf zo behandeld zijn vroeger. Ze willen wel beter, maar kunnen het niet. En schamen zich daarvoor. Een grote mond is dan het rookgordijn dat de werkelijkheid moet verbergen.

Liefde en zachtmoedigheid heeft de meeste overredingskracht.

Ik denk niet dat die mevrouw een grote mond heeft, omdat ze bang zou zijn voor haar kind.
Maar omdat ze dit geleerd heeft als kind en toen ook geleerd heeft dat je als kind dan bang wordt, van die ouder met die grote mond.
En daardoor gaat gehoorzamen.
En als je dan die persoon 1 keer met een grote mond en met een boze houding, te kennen geeft dat dit gedrag niet normaal is en dat je instanties in gaat schakelen (instanties waar mensen niet graag mee te maken hebben), dan komt die angst bij haar zelf weer omhoog en houdt ze op om haar kind emotioneel en psychisch te mishandelen.
Want ieder woord dat tegen dat kind gescholden wordt, is een mes in dat kind zijn hart en een wond die hem emotioneel en psychisch de rest van zijn leven beïnvloed.
Zo erg dat hij nu al concentratie-problemen heeft.
En daarom zou ik die aanpak kiezen.
Want het moet gelijk stoppen, omdat het nu schade aan brengt en niet pas over enkele maanden.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor Boerin » 15 okt 2014 17:21

Bambi schreef:In dit geval is je ex fout, want een kind hoort netjes aan de buurvrouw te vragen of hij de bal uit hun tuin mag halen.
Als dat vaak gebeurt, snap ik dat ze daar niet blij van wordt, hoewel ze het tegen een kind wel gewoon kan vertellen en niet hoeft te schelden.

Dat kind is zo braaf, die had het keurig gevraagd, ze hebben geen schutting en het was goed en dan ineens niet als de pet anders staat. Lol mot ze niet bij m'n ex aankomen. Hij liep gewoon naar buiten en zei dat ze stil moest wezen. Hij zei: Weet je wat? We spreken af dat hij niet meer in je tuin komt en jij schreeuwt niet meer tegen mijn kind. Afgesproken? Maar ja tegen die van d'r zelf schreeuwt ze nog steeds, maar die slaan haar ook in elkaar, zijn al tieners. Gezellige boel.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor Bambi » 15 okt 2014 17:44

Boerin schreef:Dat kind is zo braaf, die had het keurig gevraagd, ze hebben geen schutting en het was goed en dan ineens niet als de pet anders staat. Lol mot ze niet bij m'n ex aankomen. Hij liep gewoon naar buiten en zei dat ze stil moest wezen. Hij zei: Weet je wat? We spreken af dat hij niet meer in je tuin komt en jij schreeuwt niet meer tegen mijn kind. Afgesproken?

Zo klinkt het een stuk anders.
Ja dan heeft je ex gelijk.
Boerin schreef:Maar ja tegen die van d'r zelf schreeuwt ze nog steeds, maar die slaan haar ook in elkaar, zijn al tieners. Gezellige boel.

Oh wat erg. :shock:

Gebruikersavatar
Roady
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:16

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor Roady » 15 okt 2014 22:08

Bambi schreef:Ik denk niet dat die mevrouw een grote mond heeft, omdat ze bang zou zijn voor haar kind.
Maar omdat ze dit geleerd heeft als kind en toen ook geleerd heeft dat je als kind dan bang wordt, van die ouder met die grote mond.
En daardoor gaat gehoorzamen.


Ik zeg niet dat ze bang is voor haar kind. Maar ze is wel bang. En vanuit angst is het slecht opvoeden.
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

juf89
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 feb 2011 14:16
Locatie: de grote stad

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor juf89 » 16 okt 2014 05:59

juf89 schreef:maar misschien kun je ze een keer uitnodigen voor een bak koffie of iets dergelijks? en dan hoef je het niet eens over de situatie te hebben, en misschien van daaruit een relatie op bouwen en dan kun je het op een gegeven moment bespreken met ze?


Jij woont zeker niet Amsterdam - Bos en Lommer? ;)[/quote]

Nee in rotterdam zuid in een mooie achterstandswijk :)
Kijk omhoog en zie wat nog verborgen is

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor ajl » 16 okt 2014 12:27

:mrgreen: :lol:

juf89
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 feb 2011 14:16
Locatie: de grote stad

Re: Wat moeten wij doen?

Berichtdoor juf89 » 21 okt 2014 08:54

zijn er inmiddels al verdere ontwikkelingen?
Kijk omhoog en zie wat nog verborgen is


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten