Met je iPad of iPhone in de kerk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Met je iPad of iPhone in de kerk?

Berichtdoor Marnix » 15 jul 2014 13:02

EdW schreef:Ik denk dat - zeker bij jongeren - het gevaar groot is dat ze tussendoor even wat andere dingen doen, tussen de preek door.

Ik ben niet echt een principieel tegenstander van een iphone of ipad meenemen naar de kerk, maar toch zie ik wel grote bezwaren. Het is natuurlijk prima als je een iphone of ipad gebruikt om bijv. verschillende vertalingen naast elkaar te leggen of aantekeningen te maken, maar het kan wel zorgen voor heel veel onrust en afleiding. Daarom zou ik het zeker niet stimuleren en vooral niet richting de tieners/jongeren.

Zelf houd ik het daarom gewoon ouderwets bij een papieren Bijbel en notitieboekje :mrgreen:


Als mensen andere dingen gaan doen zit het probleem hem niet in het device..... maar in het hoofd. Afleiding is er altijd te vinden. Vroeger telde je de raampjes van de kerk, maakte je rekensommen van de cijfers op het liturgie-bord. Als je geen interesse hebt voor de preek is er altijd een manier om jezelf af te leiden. Dat probleem los je niet op door geen iPhone mee te nemen.

Wat de onrust betreft, die snap ik niet. Ik lees altijd mee vanaf mijn iPhone (die dan in vliegtuigmodus staat dus kunnen er ook geen berichten, meldingen enz binnenkomen) en ik heb er zelden iemand onrustig van zien worden... op dat ene verhaal na wat ik vertelde. Maar dat was eenmaal en toen was ze ook weer gerust :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Met je iPad of iPhone in de kerk?

Berichtdoor mealybug » 15 jul 2014 13:32

Marnix schreef:
Als mensen andere dingen gaan doen zit het probleem hem niet in het device..... maar in het hoofd. Afleiding is er altijd te vinden. Vroeger telde je de raampjes van de kerk, maakte je rekensommen van de cijfers op het liturgie-bord. Als je geen interesse hebt voor de preek is er altijd een manier om jezelf af te leiden. Dat probleem los je niet op door geen iPhone mee te nemen.

Wat de onrust betreft, die snap ik niet. Ik lees altijd mee vanaf mijn iPhone (die dan in vliegtuigmodus staat dus kunnen er ook geen berichten, meldingen enz binnenkomen) en ik heb er zelden iemand onrustig van zien worden... op dat ene verhaal na wat ik vertelde. Maar dat was eenmaal en toen was ze ook weer gerust :)


Blijft staan dat je je arme buurman natuurlijk wel aanstoot geeft, tenzij iedereen in de kerk een speeltje van 1000 euro heeft :mrgreen:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Met je iPad of iPhone in de kerk?

Berichtdoor Marnix » 15 jul 2014 15:02

Dan heeft hij het "gij zult niet begeren, iets dat van uw naaste is" nog niet helemaal begrepen, kan ik dan ook niet helpen. En als mensen weten dat ik dat ding in de kerk enkel gebruik om Bijbel te lezen kunnen ze daar toch moeilijk aanstoot aan nemen. ;)
Laatst gewijzigd door Marnix op 15 jul 2014 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Met je iPad of iPhone in de kerk?

Berichtdoor Rozijn » 15 jul 2014 15:26

Marnix schreef:Dan heeft hij het "gij zult niet bekeren, iets dat van uw naaste is" nog niet helemaal begrepen, kan ik dan ook niet helpen. En als mensen weten dat ik dat ding in de kerk enkel gebruik om Bijbel te lezen kunnen ze daar toch moeilijk aanstoot aan nemen. ;)

Heb je twee iPads? Want dan moet je hem denk ik wel delen...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Met je iPad of iPhone in de kerk?

Berichtdoor Marnix » 15 jul 2014 15:50

Ik heb 1 iPhone :)

Type hersteld ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Nathan

Re: Met je iPad of iPhone in de kerk?

Berichtdoor Nathan » 15 jul 2014 17:33

Ik heb geen Ipad, wel een pc, een tablet, een video camera, een mobieltje en digitale foto camera.
Alles te gebruiken met mate.
Liever God dan de mammon.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Met je iPad of iPhone in de kerk?

Berichtdoor meribel » 15 jul 2014 19:18

Nathan schreef:Ik heb geen Ipad, wel een pc, een tablet, een video camera, een mobieltje en digitale foto camera.
Alles te gebruiken met mate.
Liever God dan de mammon.


:?:
wat is de 'mate' eraan?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Met je iPad of iPhone in de kerk?

Berichtdoor JeeWee » 16 jul 2014 11:26

mealybug schreef:Blijft staan dat je je arme buurman natuurlijk wel aanstoot geeft, tenzij iedereen in de kerk een speeltje van 1000 euro heeft :mrgreen:


Allereerst is het geen 'speeltje', verder kost dat veel minder dan 1000 euro.
En dan geef ik kennelijk ook aanstoot aan mijn 'arme buurman' als ik in mijn cabrio naar de kerk rijd en met een duur maatpak binnenstap...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Met je iPad of iPhone in de kerk?

Berichtdoor mealybug » 16 jul 2014 11:31

JeeWee schreef:
En dan geef ik kennelijk ook aanstoot aan mijn 'arme buurman' als ik in mijn cabrio naar de kerk rijd en met een duur maatpak binnenstap...

nee hoor, je laat alleen zien waar je prioriteiten liggen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Met je iPad of iPhone in de kerk?

Berichtdoor Marnix » 16 jul 2014 13:27

Speeltje? Zo'n ding is heel handig :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 80 gasten