Rolstoel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Rolstoel

Berichtdoor Mortlach » 02 jun 2014 16:56

Over drie weken ga ik trouwen. Daar kijken mijn verloofde, mijn (bijna)stiefdochter en ik erg naar uit. En vrij snel daarna willen we verhuizen naar een huis dat minder werk vergt.

Mijn verloofde is namelijk chronisch ziek met fibromyalgia en een genetische aandoening genaamd Ehler-Damos Syndroom. Beide aandoeningen veroorzaken pijn en daardoor zijn we behoorlijk beperkt in wat we kunnen doen zonder dat ze naderhand 2 dagen het bed niet uit kan.

We willen een rolstoel aanschaffen om zo de tijd die we buitenshuis kunnen doorbrengen te vergroten. Zaken als een dagje uit of zelfs gewoon boodschappen doen weer mogelijk te maken. Maar ja, trouwen en verhuizen leggen behoorlijk beslag op het weinige spaargeld dat we hebben. (freelance vertalen levert nou ook niet echt gouden bergen op) Vandaar dus een GoFundMe-actie.

Het zou geweldig zijn als mensen iets willen bijdragen en als dat er niet inzit, alleen al de pagina delen via de sociale netwerken zal geweldig helpen.

http://www.gofundme.com/9sevm0

Bedankt allemaal.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant
Berichten: 372
Lid geworden op: 14 jul 2013 11:33
Locatie: Leiden

Re: Rolstoel

Berichtdoor EenVasteBurcht » 02 jun 2014 18:14

Wordt een rolstoel niet vergoed via de verzekering dan? Lijkt me dat ze met zulke ernstige ziektes wel echt de rolstoel in moet. Verder vind je al rolstoelen onder de 200 euro. Nu als je in de bijstand zit is dat een probleem, maar als je gewoon een baan hebt...

In ieder geval wens ik je veel zegen toe in je verdere leven. Ik ben zelf ook maar een armlastige student dus ik kan niet echt iets substantieels geven op het moment

Je mag de HEERE verder ook dankbaar zijn dat er reeds 125 euro is opgehaald, toch al ruim op de helft van een goedkope rolstoel. En ik blijf het vreemd vinden dat de zorgverzekering dit niet vergoedt. Vraag het eens aan je dokter !

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Rolstoel

Berichtdoor Mortlach » 02 jun 2014 18:46

EenVasteBurcht schreef:Wordt een rolstoel niet vergoed via de verzekering dan? Lijkt me dat ze met zulke ernstige ziektes wel echt de rolstoel in moet. Verder vind je al rolstoelen onder de 200 euro. Nu als je in de bijstand zit is dat een probleem, maar als je gewoon een baan hebt...

In ieder geval wens ik je veel zegen toe in je verdere leven. Ik ben zelf ook maar een armlastige student dus ik kan niet echt iets substantieels geven op het moment

Je mag de HEERE verder ook dankbaar zijn dat er reeds 125 euro is opgehaald, toch al ruim op de helft van een goedkope rolstoel. En ik blijf het vreemd vinden dat de zorgverzekering dit niet vergoedt. Vraag het eens aan je dokter !


Daar zijn we uiteraard blij verrast en uiterst dankbaar voor. En tja, ze zit op de Ierse medical card, een soort vangnet voor mensen die geen verzekering kunnen betalen (zoals wij op dit moment) en dan krijg je dat dus niet vergoed.

maar goed, als je de link zo kunnen verspreiden, dat helpt ook enorm! Bedankt voor je reactie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
André-J30
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 16 mar 2014 18:27

Re: Rolstoel

Berichtdoor André-J30 » 02 jun 2014 19:01

Afbeelding

http://www.marktplaats.nl/a/diversen/zo ... ousPage=lr

Voldoet dit (voorlopig?) aan de eisen?

Dan moeten "wij" dat toch kunnen "ophoesten"

Wie doet mee?

Ik €10,=

Jvslooten

Re: Rolstoel

Berichtdoor Jvslooten » 02 jun 2014 19:08

Mortlach schreef:We willen een rolstoel aanschaffen om zo de tijd die we buitenshuis kunnen doorbrengen te vergroten. Zaken als een dagje uit of zelfs gewoon boodschappen doen weer mogelijk te maken. Maar ja, trouwen en verhuizen leggen behoorlijk beslag op het weinige spaargeld dat we hebben. (freelance vertalen levert nou ook niet echt gouden bergen op) Vandaar dus een GoFundMe-actie.
Dat lijkt mij wel een goed doel, ik doe mee. Alvast gefeliciteerd met jullie aanstaand huwelijk trouwens! Fijn dat jullie daar voor gekozen hebben.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Rolstoel

Berichtdoor Mortlach » 02 jun 2014 19:18

Ontzettend bedankt voor de bijdragen! Daar zijn we echt ontzettend dankbaar voor.
We zitten in Ierland, en we zullen zeker de Ierse versie van Marktplaats afstruinen en zien of we er eentje kunnen vinden die aan de eisen voldoet - dat klinkt naar, alsof we wat te eisen hebben, maar zo bedoel ik het niet. De rolstoel moet een een zekere mate van stevigheid hebben, dat wel.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
André-J30
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 16 mar 2014 18:27

Re: Rolstoel

Berichtdoor André-J30 » 02 jun 2014 19:33

Mortlach schreef:... alsof we wat te eisen hebben ...
Natuurlijk niet. Het moet voldoen aan het doel waarvoor het gebruikt gaat worden. Dat heet dan "eisen".

Of beter: Heeft het de juiste specificaties? :D

Kom je nog in NL om vanuit hier een rolstoel te kunnen meenemen?
Of zijn er douane-technisch drempels?

Of staat je hoofd er niet naar om daar nu over na te denken :D
Wat ik me heeeeeeelemaal kan voorstellen ... :8>

Latere toevoeging: Mogelijk niet zo'n slimme vraag. Misschien beter om te vragen of er nog iemand uit NL naar jullie toegaat die een rolstoel zou kunnen meenemen?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Rolstoel

Berichtdoor Mortlach » 05 jun 2014 10:10

2 dagen en het doel is bereikt! We zijn allebei sprakeloos door de overweldigende steun en gulheid van iedereen.

Dank jullie allemaal!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Rolstoel

Berichtdoor mohamed » 05 jun 2014 20:50

Wat slim van je om het zo aan te pakken en gefeliciteerd! :)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten