Envelop bruiloft

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Envelop bruiloft

Berichtdoor pol » 13 mei 2014 14:59

Een zwager van me (broer van manlief) gaat trouwen. We mogen heel de dag komen. Ze vragen geld, maar wat is een ong. bedrag wat we geven. We gaan met 2 volw. en 3 kids. Contact met broerlief is op een laag pitje en dat zal gezien de afstand waar ze wonen ook wel blijven. Dus we hebben geen flauw idee wat je ong. geven moet.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Envelop bruiloft

Berichtdoor pannenkoek » 13 mei 2014 15:46

50,-??

Weet ook niet wat je kan missen.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Envelop bruiloft

Berichtdoor Memmem » 13 mei 2014 15:50

Hoeveel zou je anders aan een kado besteden, ik zou dat bedrag ong geven.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Envelop bruiloft

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2014 16:13

Ik zou denk ik eigenwijs toch geen geld geven dan.... dat vind ik meer wat voor mensen die er wat verder vanaf staan. En als ik geld geef doe ik het anoniem. Maar sowieso, je zit op je bruiloft echt niet te kijken van: ohh die hebben 40 euro gegeven en die maar 20. Dus geef gewoon met je hart, wat in jouw ogen redelijk is.
Hoeveel dat is ligt aan wat je gewend bent, wat je verdient enz. Aangezien het directe familie is vind ik 40-50 euro wel redelijk maar nogmaals, als ze als kadotip geld vragen hoef je niet per se met geld te komen :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Envelop bruiloft

Berichtdoor benefietdiner » 13 mei 2014 16:15

pol schreef:Een zwager van me (broer van manlief) gaat trouwen. We mogen heel de dag komen. Ze vragen geld, maar wat is een ong. bedrag wat we geven. We gaan met 2 volw. en 3 kids. Contact met broerlief is op een laag pitje en dat zal gezien de afstand waar ze wonen ook wel blijven. Dus we hebben geen flauw idee wat je ong. geven moet.

Ik reken altijd zo ongeveer uit wat de bruiloft de bruid en bruidegom kost.
Dat is tegenwoordig een gigantisch bedrag.
€ 100,- per persoon is dan al erg mager voor kosten vergoeding.
En….. omdat ze geld vragen zie ik het zo dus, bijdragen aan de (on) kosten.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Envelop bruiloft

Berichtdoor Boerin » 13 mei 2014 16:47

Voor familie 50 euro of meer, afhankelijk van wat je wilt/hoeveel je hebt.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Envelop bruiloft

Berichtdoor pol » 13 mei 2014 16:52

Dacht zelf ook zoiets van rond de 50, maar had geen flauw idee. Benefietdiner als we 100 euro pp zouden doen zouden we 500 euro kwijt zijn. Blijf ik toch liever die dag thuis en ga wel een week hiervan op vakantie :lol:

Majiem
Mineur
Mineur
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 apr 2014 08:35

Re: Envelop bruiloft

Berichtdoor Majiem » 13 mei 2014 16:57

benefietdiner schreef:Ik reken altijd zo ongeveer uit wat de bruiloft de bruid en bruidegom kost.
Dat is tegenwoordig een gigantisch bedrag.
€ 100,- per persoon is dan al erg mager voor kosten vergoeding.
En….. omdat ze geld vragen zie ik het zo dus, bijdragen aan de (on) kosten.


Interessante zienswijze. Zou jij dan €100 in die enveloppe stoppen als je alleen kwam?
Ik zou echt niet kijken naar wat ze aan mij kwijt zijn en daar dan boven gaan zitten.
Gewoon geven wat je anders aan een cadeau zou besteden.
deep water faith in the shallow end

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 okt 2012 13:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Envelop bruiloft

Berichtdoor Wim2600 » 13 mei 2014 17:05

Voor de bruiloft van mijn schoonbroer gaven we (partner en ik, geen kinderen) een paar jaar geleden 250 euro, maar wel een beetje leuk en feestelijk verpakt.

Toen we later zelf trouwden kwamen er ook heel wat bruiloftsgasten met envelopjes en ballonnen, en dergelijke gevuld met geld aanzetten (we hadden nochtans geen enkele melding gemaakt op onze uitnodigingen, omdat we vinden dat je nu eenmaal niet trouwt voor de cadeaus), en dat waren de meest uiteenlopende bedragen, variërend van 20 tot 1.000 euro (als ik het me goed herinner ook zo'n 250 euro van elk van de schoonbroers).

Voor wat verdere familie of vrienden houden we het op zo'n 100 à 150 euro.

Anoniem_89

Re: Envelop bruiloft

Berichtdoor Anoniem_89 » 13 mei 2014 18:22

Ik zou iets van €100 doen.. vooral als het om mijn naaste familie zou gaan..

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Envelop bruiloft

Berichtdoor Memmem » 13 mei 2014 18:25

@wim2600 Dan wonen wij in een regio waar vrekken wonen :wink: , voor een hele avond receptie samen max 25 euro, voor een hele dag mee met broer of zus rond de 100 euro voor ons hele gezin. Dat zijn bedragen wat hier normaal zijn.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Envelop bruiloft

Berichtdoor meribel » 13 mei 2014 18:35

ik reken niet uit wat een bruiloft kost,
een broer die een gigantisch groot feest geeft krijgt evenveel als een broer die snel even op het stadhuis trouwt en daarna thuis chinees gaat halen.


voor familie en vrienden dichtbij probeer ik 50 euro te geven maar het is weleens geweest dat ik het gewoon niet had op dat moment.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Envelop bruiloft

Berichtdoor pol » 13 mei 2014 18:52

Wim geloof dat ik jou maar op een feessie vraag :roll: . Maar 1000 euro, als ik eens kijk naar onze bruiloft 300 man x 1000... is toch nooit binnengekomen hoor!

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Berichten: 464
Lid geworden op: 31 okt 2012 13:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Envelop bruiloft

Berichtdoor Wim2600 » 13 mei 2014 18:59

Memmem schreef:@wim2600 Dan wonen wij in een regio waar vrekken wonen :wink: , voor een hele avond receptie samen max 25 euro, voor een hele dag mee met broer of zus rond de 100 euro voor ons hele gezin. Dat zijn bedragen wat hier normaal zijn.


Ik zal nu even *niets* zeggen over Nederlanders tegenover Belgen... :-oo :wink:

(maar voor de duidelijkheid: we waren even blij met elke bos bloemen, kaartje of leuke tekening… geld krijgen is leuk, maar 't is niet waarvoor je het doet natuurlijk!)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Envelop bruiloft

Berichtdoor MissF » 13 mei 2014 19:00

Heb het vaker gehoord, dat mensen bedenken wat het bruidspaar p.p. uitgeeft. Ik heb dat nooit begrepen. Dat feest is toch mijn keus niet?
Wij waren stomverbaasd, toen bleek dat we tijdens onze feestavond de helft van het hele bedrag dat we uitgegeven hadden aan onze dag in envelopjes kregen. Al was iedereen zonder iets gekomen, prima. Het was toch ons feest, onze dag? Wij vonden het juist geweldig dat mensen de moeite namen te komen.

Zelf zou ik niet zo snel boven de 50 euro gaan zitten. Maar wij geven sowieso geen cadeaus aan naaste familieleden die trouwen. Wij hebben zelf ook gezorgd dat we nog wat wensen hadden voor onze naaste familieleden, zodat ze nog iets nuttigs konden geven als ze dat wilden (stofzuiger hebben we toen gekregen bijvoorbeeld)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten