Bakfietsen

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Jvslooten

Re: Bakfietsen

Berichtdoor Jvslooten » 23 apr 2014 15:55

schelpje3 schreef:JvSlooten schreef: Dan neem je toch een vouwbakfiets.
Vanwege de breedte van je posting en de irritante treinreclame, kon ik niet eens quoten.
Ik ben niet de doelgroep (meer), bovendien heb ik een gemotoriseerde, overdekte 4 wieler.
Zo één voor luie mensen dus, maar gaat een stuk harder en ik mag er mee op de snelweg, :lol:

Die breedte is inderdaad vervelend, ik heb het al aan de kaak gesteld. :mrgreen:

Zo´n ding bedoel je?

Afbeelding

Die gaat echt niet in je schuurtje passen hoor.. 8-[

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Bakfietsen

Berichtdoor schelpje3 » 23 apr 2014 15:58

Ik heb een Japanse bakfiets
Afbeelding

Jvslooten

Re: Bakfietsen

Berichtdoor Jvslooten » 23 apr 2014 16:05

Ik een Spartaanse, zonder bak. 8)

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Bakfietsen

Berichtdoor Rozijn » 23 apr 2014 17:36

Als je de keuze hebt tussen auto of bakfiets, is de bakfiets gauw terugverdiend.

Tip: kijk of je de bakfiets je tuin in krijgt. Bij een smalle brandgang kan dat lastig zijn...

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Bakfietsen

Berichtdoor Boerin » 23 apr 2014 18:01

Ruth2 schreef:Een bakfiets: mij niet gezien, heb nooit begrepen en begrijp nog steeds niet wat daar nu zo fijn aan is.
Weleens geprobeerd zonder kinderen, zelfs toen vond ik het al een marteling, een goede moederfiets vind/vond ik wel prettig.

Fantastisch zo'n ding, ik wilde dat ik 'm gelijk had gehad met twee, altijd dat gehannes met die boodschappen en kinderen op de fiets, die er haast afkukelden en vaak automobilisten die me hielpen een pak pampers van de straat af te rapen en later 2 in een kar en een op een fietsje met een stang als we de stad inmoesten, mensen riepen me weleens na dat ik een arm tekort kwam. De school is ook niet om de hoek, dat is minstens 3 kwartier lopen en een rijbewijs heb ik niet. Ze worden nu groter en een staat op de stang vaak. Ik heb 'm van m'n pa gekregen. Hij wilde persé een met een motor kopen, ik vond het onzin, maar ben er toch wel erg blij mee. Je bent ook niet afhankelijk van de bus.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Bakfietsen

Berichtdoor Rozijn » 23 apr 2014 18:15

Een bakfiets: mij niet gezien, heb nooit begrepen en begrijp nog steeds niet wat daar nu zo fijn aan is.
Weleens geprobeerd zonder kinderen, zelfs toen vond ik het al een marteling, een goede moederfiets vind/vond ik wel prettig.


Een beladen bakfiets rijdt beter dan een lege. En in een bakfiets gaan veel meer boodschappen dan je op een goede moederfiets ooit mee zult krijgen.
Verder kun je heel makkelijk uit stilstand wegrijden, hoe zwaar je ook beladen bent. Met een moederfiets slinger je dan de eerste meters meestal van links en rechts en weer terug. Een bakfiets met drie wielen is zo heerlijk stabiel.
En dan het winterweer... Al ligt de ijzel centimeters dik op de weg, je kunt gewoon fietsen. Natuurlijk moet je niet te hard gaan want remmen gaat niet zo goed, maar omvallen is er niet bij.

Het is één van de betere uitvindingen sinds het wiel!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Bakfietsen

Berichtdoor ajl » 23 apr 2014 18:41

Ruth2 schreef:Hoe denk je dat mijn ouders het gedaan hebben met 5 kinderen tegelijkertijd op de basisschool?
Wij liepen een kwartier heen en een kwartier terug.
En niet ieder gezin heeft de financiele middelen om een bakfiets als extra te kopen.


Als ik met een kwartier lopen op school kon zijn, had ik er ook geen nodig. De lagere school is bij ons 20-25 minuten fietsen bij ons vandaan. Het kdv is ongeveer 15-20 minuten bij ons vandaan. Een karretje achter de fiets vonden wij niet zo veilig, omdat er ook nog eens weinig fietspaden naar school en kdv zijn zijn.

Daarnaast is het met boodschappen doen ideaal. Je laadt alles vol en de kinderen passen er nog tussen.

O ja, over de huisvesting van de bakfiets. Wij hadden hem de eerste winter buiten staan. Dat was geen succes, de remmen bleven haperen. ( nu was het natuurlijk vorig jaar wel een koude winter). Nu hebben wij de bakfiets in de winter binnen staan. Het was behoorlijk passen en meten, want zo groot is onze schuur niet, maar in de zomer staat hij buiten. IN de bakfiets hebben wij een babykuipje, waart de jongste inkan ( houd er wel rekening mee dat ook baby's de eerste 4 mnd beter niet in een bakfiets vervoerd mogen worden ivm instabiliteit van het nekje)

@ rozijn Ook met een bakfiets kan je een behoorlijke schuiver maken hoor. Ik in de zomer een heuveltje op en verdeelde mijn gewicht verkeerd op de fiets en de bakfiets en ik kantelden gewoon omver.

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Bakfietsen

Berichtdoor Rozijn » 23 apr 2014 18:46

Daar zeg je er iets bij: je verdeelde je gewicht verkeerd... Rijden op een bakfiets moet je wel leren, hoewel... Vanaf de eerste keer was ik verkocht.

Maar ja, de kinderen werden groter en gingen zelf fietsen, dus hebben we hem vorig jaar maar weer verkocht.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Bakfietsen

Berichtdoor juffiejuf » 27 aug 2017 15:11

Dit topic is al oud maar wij zijn ons aan het orienteren op een electrische bakfiets. Welke hebben jullie momenteel?

@ kathleen; hebben jullie toen de troy nog gekocht?

asm

Re: Bakfietsen

Berichtdoor asm » 27 aug 2017 22:07

Leuk en makkelijk een bakfiets!
Hebben er 1 gehad zonder ondersteuning voor 3 kids. En daar toch wel spijt van. Almetal een jaar regelmatig gebruikt, toen was de oudste zover dat meefietsen goed ging en ik weer met mijn gewone fiets op pad kon. Babboe bakfiets weet ik dat daar enthousiaste gebruiksters zijn rondom schoolplein

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Bakfietsen

Berichtdoor lammetje » 06 sep 2017 16:31

Als je de gazelle cabby kan vinden elektrisch, dan is dat een aanrader. Ik heb hem 'normaal' en rijd echt heerlijk. 2 wielen, maar rijd echt zoals een normale fiets. Trap ondersteuning is ip niet nodig, mis het alleen als de bak iets te zwaar is of zoonlief van 6 erbij zit. Met dochter van 2 en boodschappen is het prima te doen.
1 nadeel aan 2 wieler is dat er maar 2 kinderen op het bankje passen, eventueel maxicosi voorin maar dan hebben de twee op het bankje weinig beenruimte.

De mijne gaat binnenkort helaas weg. Zoon wordt te groot en fietst zelf dus ik gebruik hem vooral voor boodschappen en daarvoor staat hij eigenlijk teveel in de weg :wink:

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Bakfietsen

Berichtdoor Katlheen » 06 sep 2017 18:55

@juffiejuf: jazeker, wij hebben toen de Troy gekocht. We hebben toen nog wel even issues gehad vanwege de hoogte van de huif. Die liep schuin af en in de praktijk konden de kinderen op het voorzitje dus niet onder de huif zitten zonder met hun hoofd tegen het dak aan te zitten. Dat is opgelost door een hoger frame voor de huif, is gratis geregeld door de leverancier.
Intussen kan ik melden dat wij de bakfiets deze zomer hebben verkocht. We deden er steeds minder mee en het ding stond toch in de weg. We hebben er uiteindelijk nog een leuke prijs op marktplaats voor gekregen. Voor de verkoop wel eerst even netjes een beurt laten doen door de fietsenmaker.

En zo is de bakfiets periode in ons leven ook weer afgelopen:-)
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Re: Bakfietsen

Berichtdoor Ravo540 » 13 feb 2018 19:27

wow een vouwbakfiets, klinkt leuk allemaal, lekker handig om mee te nemen in de trein.
Wij hebben zelf geen auto, maar wel een vouwfiets.
Zelf zou ik als ik een groot gezin had, kiezen voor een busje of een bakfiets.
Ze hebben zelfs een bakfiets voor de honden tegenwoordig, het lijkt mij bijv. heel leuk om met een bakfiets naar een Rust punt te fietsen bijv. vlakbij de stoomtrein in Beekbergen. :D

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Bakfietsen

Berichtdoor juffiejuf » 14 feb 2018 20:19

Tot welke leeftijd fietsen ze bij jullie mee in de bakfiets? Zelf blijf ik toch steeds uitkomen bij de Troy. Een deze weken maar eens serieus gaan kopen. Kathleen; wel een goed punt van jou om naar de hoogte van de huif te kijken.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Bakfietsen

Berichtdoor coby5 » 14 feb 2018 20:44

juffiejuf schreef:Tot welke leeftijd fietsen ze bij jullie mee in de bakfiets? Zelf blijf ik toch steeds uitkomen bij de Troy. Een deze weken maar eens serieus gaan kopen. Kathleen; wel een goed punt van jou om naar de hoogte van de huif te kijken.

Ze zijn nu 11, 9 en 8. Ze kunnen er nog in, maar ik kan 'm niet meer gebruiken, want ik kan 'm niet binnen zetten en er zitten van die ergerlijke lui in de buurt die continu bakfietsen slopen en auto's jatten. Hij was handig met slecht weer, omdat ik geen auto heb, maar ik ga 'm nu maar verkopen als m'n ex 'm niet meer gebruikt. Heb 'm in zijn tuin gezet.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten