Huisdieren

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor Johan100 » 11 apr 2016 13:34

Nee een tropische vogel, nooit gedacht dat me dit zou overkomen, de hordeur stond even open en hij vliegt zo via de gang en de keuken naar buiten. achter m'n rug langs (ik stond in de keuken) ploft achter op de vloer en kijkt nog even verdwaasd naar me en vliegt even later het dak op en later de bomen in en heeft de hele avond nog zitten fluiten. Ik vind het een heel sneu idee. Het was wel de dominantste van het stel, het lijkt of de ander er amper erg in heeft, heeft heel de grote vollierekooi nu alleen. Lijkt zelfs beter af te zijn. De ander (die weggevlogene) kon best opdringerig zijn en soms lelijk doen naar de andere vogel, maar ze konden ook heel lief doen tegen elkaar (kusjes geven en zo en elkaars kopje 'schoonlikken' o.i.d) Maar als die vogel die ik nu nog heb even aandacht kreeg, werd die weggejaagd door de dominante (was jaloers) , ging ervoor staan en dan keek de andere weer heel beteuterd. Toch vind ik het erg jammer/sneu dat die weg is.
Goed bezig met die duif, Johannes.
Hoe heeft die poes die wond opgelopen?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huisdieren

Berichtdoor Chaya » 11 apr 2016 14:39

Johan100 schreef:Nee een tropische vogel, nooit gedacht dat me dit zou overkomen, de hordeur stond even open en hij vliegt zo via de gang en de keuken naar buiten. achter m'n rug langs (ik stond in de keuken) ploft achter op de vloer en kijkt nog even verdwaasd naar me en vliegt even later het dak op en later de bomen in en heeft de hele avond nog zitten fluiten. Ik vind het een heel sneu idee. Het was wel de dominantste van het stel, het lijkt of de ander er amper erg in heeft, heeft heel de grote vollierekooi nu alleen. Lijkt zelfs beter af te zijn. De ander (die weggevlogene) kon best opdringerig zijn en soms lelijk doen naar de andere vogel, maar ze konden ook heel lief doen tegen elkaar (kusjes geven en zo en elkaars kopje 'schoonlikken' o.i.d) Maar als die vogel die ik nu nog heb even aandacht kreeg, werd die weggejaagd door de dominante (was jaloers) , ging ervoor staan en dan keek de andere weer heel beteuterd. Toch vind ik het erg jammer/sneu dat die weg is.
Goed bezig met die duif, Johannes.
Hoe heeft die poes die wond opgelopen?

Fijn dat het andere vogeltje zich nu niet eenzaam voelt. Kun je er geen nieuwe bij zetten, of werkt dat niet bij vogeltjes?
Poes heeft een allergie, bij een kat heel moeilijk te diagnostiseren.
Dus ze heeft speciaal voer, maar ze schijnt af en toe wel eens iets te pikken wat niet goed voor haar is.
Dus dan gaat ze krabbelen en verschijnt er een lelijk wondje.(hotspot) Zaak is om dan te voorkomen dat ze er aan gaat likken, dat maakt dat het wondje niet dichtgaat dan.
Dus een paar dagen een kraagje om, zodat het wondje weer dicht kan gaan.
Ze heeft nu medicijnen, maar dat duurt 6-8 weken voordat het echt aanslaat.
Kwestie van lang geduld.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Huisdieren

Berichtdoor JohannesHermanus » 12 apr 2016 09:43

Johan100 schreef: Het was wel de dominantste van het stel, het lijkt of de ander er amper erg in heeft, heeft heel de grote vollierekooi nu alleen. Lijkt zelfs beter af te zijn. De ander (die weggevlogene) kon best opdringerig zijn en soms lelijk doen naar de andere vogel, maar ze konden ook heel lief doen tegen elkaar (kusjes geven en zo en elkaars kopje 'schoonlikken' o.i.d) Maar als die vogel die ik nu nog heb even aandacht kreeg, werd die weggejaagd door de dominante (was jaloers) , ging ervoor staan en dan keek de andere weer heel beteuterd. Toch vind ik het erg jammer/sneu dat die weg is.

Typisch alpha gedrag. Je zou als mens dit als onplezierig kunnen ervaren, maar ik denk dat dat vrouwtje het vast heerlijk gedrag vind. Het blijven dieren immers. Gaat u nog wat ondernemen om dat vogeltje terug te krijgen? Zal wel een lastig verhaaltje worden. U zou de deur van de volière open kunnen laten staan. Dan bent u ze of beiden rijk of beiden kwijt...

Johan100 schreef:Goed bezig met die duif, Johannes.

Je moet wat he. En dood laten gaan is geen optie. Domme hobby overigens dat duivenmelken. Het betreft een jonge postduif ipv een tortelduif. Er zit een ring om met een nummer, ik zal es kijken waar ie vandaan komt gefladderd.

mohamed

Re: Huisdieren

Berichtdoor mohamed » 12 apr 2016 09:45

Duivenmelk wordt toch in centiliter flessen verkocht? :mrgreen:

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Huisdieren

Berichtdoor JohannesHermanus » 12 apr 2016 09:51

mohamed schreef:Duivenmelk wordt toch in centiliter flessen verkocht? :mrgreen:

Ik snap er ook niks van. Ben al twee dagen aan het zoeken naar de tepel...

mohamed

Re: Huisdieren

Berichtdoor mohamed » 12 apr 2016 10:51

mohamed schreef:Duivenmelk wordt toch in centiliter flessen verkocht? :mrgreen:

JohannesHermanus schreef:Ik snap er ook niks van. Ben al twee dagen aan het zoeken naar de tepel...

Is het geen mannetje toevallig en dat je aan de verkeerde tepel zit te trekken?

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Huisdieren

Berichtdoor cornelia77 » 12 apr 2016 14:12

Grrrrr!!!
Onze pup heeft mijn bril te pakken gekregen.

Dag bril...

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor Johan100 » 14 apr 2016 22:42

Chaya schreef:
Fijn dat het andere vogeltje zich nu niet eenzaam voelt. Kun je er geen nieuwe bij zetten, of werkt dat niet bij vogeltjes?
Poes heeft een allergie, bij een kat heel moeilijk te diagnostiseren.
Dus ze heeft speciaal voer, maar ze schijnt af en toe wel eens iets te pikken wat niet goed voor haar is.
Dus dan gaat ze krabbelen en verschijnt er een lelijk wondje.(hotspot) Zaak is om dan te voorkomen dat ze er aan gaat likken, dat maakt dat het wondje niet dichtgaat dan.
Dus een paar dagen een kraagje om, zodat het wondje weer dicht kan gaan.
Ze heeft nu medicijnen, maar dat duurt 6-8 weken voordat het echt aanslaat.
Kwestie van lang geduld.

Zo, me even door de berichten geworsteld, maar hier was ik weer..
Ja dat kan in principe best wel hoor, een ander vogeltje erbij zetten, maar dat moet je weer op een bepaalde manier aanpakken.
De vogel die ik nu heb ziet de kooi nu waarschijnlijk als territorium, dus dan zou je bijvoorbeeld een andere nieuwe vogel een tijdje (dag of twee) in een klein kooitje tegenover de ander kunnen zetten, zodat ze kunnen wennen aan elkaar en dan kan je ze wel bij elkaar zetten. Ze hebben een eigen karaktertje ook. Vervelend van die poes, maar met zo'n kraagje komt het waarschijnlijk wel goed.. Geduld oefenen dus.
Ja dat heb ik geprobeerd Johannes, maar die ene bleef graag hier;)
@Cornelia, vervelend!
Laatst gewijzigd door Johan100 op 18 apr 2016 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Huisdieren

Berichtdoor JohannesHermanus » 15 apr 2016 10:06

Chaya schreef:Hier loopt poes met een "kraagje" om, wegens een vervelend uitziende open wond. :?
Ze is net amish, het staat best schattig. Beter dan de hardplastic dieronvriendelijke kap van de d.a.

Ooit heb ik eens een poes genomen uit een nest zwervers. Ik dacht sterker te zijn dan de natuur en het poesje is me ontsnapt en kwam hoogzwanger weer terug. Die bleek een beurt gehad te hebben van een grote zwarte kater uit de buurt en wierp 2 jonkies, tot mijn grote opluchting, want meestal levert de eerste worp van een poes meer op. Ik had een speciale doos voor haar ingericht en die vlakbij gezet zodat ik het proces in de gaten kon houden. Dat werd em dus niet, want de poesjes werden geboren achter het gordijn in de uiterste hoek van de kamer. Een grote zwarte kater en een heel klein lenig gecyperd poesje. De moeder likte zichzelf overdreven proper en hield er niet mee op. Ze likte alle haren op de borst weg en de huid werd gelikt totdat er een korst onstond... Ik denk wat nu? Ze hield er maar niet mee op. Vanalles geprobeerd, van zalf tot kapje. De zalf likte ze gewoon op en het kapje daar werd ze erg schichtig van. En zodra de kap eraf was begon ze toch weer. Niks leek te helpen. Totdat ik de sambalpot zag staan...

mohamed

Re: Huisdieren

Berichtdoor mohamed » 15 apr 2016 14:31

Hahaha! :mrgreen:

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Huisdieren

Berichtdoor JohannesHermanus » 28 apr 2016 22:15

De duif is inmiddels weer gevlogen! Tot mijn grote opluchting. Op een gegeven moment zat de duif bovenop de kast... Ik denk daar kun jij maar op 1 manier terecht zijn gekomen, tijd om het raam open te laten staan. En vort was ie, mij achterlatend met een hoop schijt en voer dat overal verspreid ligt. Wat zijn het toch een viespeuken, maar toch vind ik ze leuk. Elk jaar dat ik hier woon heb ik er eentje opgevangen. Eigenlijk is het dierenmishandeling dat duivenmelken. Ik stop me goudvissen ook niet in de stadsvijver toch...
Op dezelfde dag komt er een koolmees mijn keuken binnen gevlogen, door het open raam. Deze gaat in de gordijnen zitten, raakt niet in paniek, bekijkt de boel eens goed en vliegt ook zo weer naar buiten. Apart.

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Huisdieren

Berichtdoor JohannesHermanus » 14 mei 2016 10:01

Wat heb je gegeten als ontbijt? Een geit!

https://www.youtube.com/watch?v=qVTJcX6ZKGI

Dromen, wellicht ooit eens... Een roedeltje Boerboels:

https://www.youtube.com/watch?v=uWh6q-u0hBU

Een zaak waar men subjectief over mag wezen wat mij betreft:

https://www.youtube.com/watch?v=vpAizsQ4TBU

(let op de bijzonder mooie reactie van het meisje icm de Duitse herder, evenals de reactie van de hond hierop; zo hoort dat!)

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Huisdieren

Berichtdoor JohannesHermanus » 20 mei 2016 10:58

Zo, de longen weer es lekker opgerekt tijdens het wandelen met de hond. Loslopende lammetjes kunnen nog behoorlijk rennen. Ik ook. ::))

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Huisdieren

Berichtdoor JohannesHermanus » 22 mei 2016 12:00

Me hond is ziek... s:|

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Huisdieren

Berichtdoor JohannesHermanus » 23 mei 2016 14:38

Honden kunnen hard zijn voor zichzelf, dat moet ook wel want het zijn beesten. Bij een hond is het van levensbelang om de positie in de roedel te handhaven en om niet ten prooi te vallen aan een ander. Het tonen van zwakte is dan funest, vandaar dat zijn problematiek mij pas opviel door de reacties van andere honden... Durven ze wel! Voordat ze bij mijn hond zijn zullen ze toch echt eerst lang mij moeten, dan komen ze er wel achter dat ik me niet verstop achter me pitbull. Het gaat gelukkig weer wat beter met hem, nog even doorknuffelen en soms even optillen daar waar hij moeite mee heeft om op te komen. Zo zwaar is de hond niet.

Ouderdom komt met gebreken. Rustig aan doen is het devies en op dit moment credo zijn bestaan.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten