Huisdieren

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huisdieren

Berichtdoor MissF » 11 apr 2014 12:22

Rottweilers staan idd goed bekend. Maar er komen ook dagelijks klanten op het erf, en nu zal de hond niet bij hen kunnen, maar als ze die in de verte zien staan, ben ik bang dat ze niet meer komen ;)
Dus dat zal em niet worden.

Mijn schoonouders hebben een teckel. Dat beest kan alles hebben, van alle kleinkinderen, het maakt het allemaal niks uit. Maar die luistert zo slecht, dat ik bang ben dat alle teckels zo slecht luisteren. Zit wel jachtinstinct in. Maar als alle teckels zo zijn, dan hoef ik dat ook niet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huisdieren

Berichtdoor schelpje3 » 11 apr 2014 12:42

MissF schreef:Rottweilers staan idd goed bekend. Maar er komen ook dagelijks klanten op het erf, en nu zal de hond niet bij hen kunnen, maar als ze die in de verte zien staan, ben ik bang dat ze niet meer komen ;)
Dus dat zal em niet worden.

Mijn schoonouders hebben een teckel. Dat beest kan alles hebben, van alle kleinkinderen, het maakt het allemaal niks uit. Maar die luistert zo slecht, dat ik bang ben dat alle teckels zo slecht luisteren. Zit wel jachtinstinct in. Maar als alle teckels zo zijn, dan hoef ik dat ook niet.

Ik denk dat het verstandig is als jullie met je kinderen, verschillende fokkers gaan bezoeken. De bonafide fokker vindt het prima, als je je vantevoren goed op de hoogte stelt en alle ins en outs afweegt.
Wij kwamen ooit bij toeval langs een retriever-fokker, ze hadden net een nestje en we vielen als een blok voor deze honden.
Dus kies 2 of 3 hondenrassen uit, waar jullie voorkeur naar uit zou gaan. En maak dan mee hoe de kinderen op de honden reageren en andersom.
En als je dan een goede fokker uitzoekt, kost dat wat meer tijd en geld, maar dat is het zeker waard! Een malafide fokker levert veel verdriet en frustratie op, weten wij uit ervaring en ook van die van anderen.

Bambi

Re: Huisdieren

Berichtdoor Bambi » 11 apr 2014 13:28

In het asiel zitten ook heel veel lieve honden, die op een baas wachten.
Het voordeel daar is, dat ze het karakter van zo'n hond al kennen, dus zij kunnen dan vertellen welke van hun honden aan je verwachting voldoet.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huisdieren

Berichtdoor MissF » 11 apr 2014 13:46

Daar denk ik eigenlijk ook steeds meer aan, Bambi. We kunnen wel vallen voor die schattige puppy's, maar ook die worden groot, en al die honden zonder baas, die gun ik het eigenlijk meer :) Misschien maar eens langs een asiel, daar weten ze idd al meer over het karakter, en wat bij ons zou kunnen passen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Bambi

Re: Huisdieren

Berichtdoor Bambi » 11 apr 2014 14:57

MissF schreef:Daar denk ik eigenlijk ook steeds meer aan, Bambi. We kunnen wel vallen voor die schattige puppy's, maar ook die worden groot, en al die honden zonder baas, die gun ik het eigenlijk meer :) Misschien maar eens langs een asiel, daar weten ze idd al meer over het karakter, en wat bij ons zou kunnen passen.

Lijkt me een goed idee.
Puppy's moeten trouwens ook nog opgevoed worden en dat kost ook veel tijd en geduld.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Huisdieren

Berichtdoor mona » 14 apr 2014 19:07

Wij hebben een nestje van Boerenfox puppy's. Ze zijn vijf weken oud.
heerlijke hondjes zijn het. Je begint de karakters al te aardig te zien.
Je bent wel even druk met een pup, maar de opvoeding ligt wel in jouw hand.
een dier uit het asiel is al gevormd. En je weet nooit wat er precies met een hond is gebeurd. Als een hond is gevormd, kan je hem best nog wel wat aanleren hoor, maar de basis kan niet meer veranderd worden. Als je zelf je hond goed opvoed, is dat voor het dier en voor jou het allerfijnste, ook voor de hechting met kinderen. Een asielhond kan je niet meer opvoeden met kinderen, want dat stadium zijn ze dan meestal al voorbij.
Ik zou kiezen voor een hond waar je zelf een aandeel hebt in zijn vorming.
Maar dat is persoonlijk natuurlijk :wink:
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Bambi

Re: Huisdieren

Berichtdoor Bambi » 14 apr 2014 19:51

mona schreef:Wij hebben een nestje van Boerenfox puppy's. Ze zijn vijf weken oud.
heerlijke hondjes zijn het. Je begint de karakters al te aardig te zien.
Je bent wel even druk met een pup, maar de opvoeding ligt wel in jouw hand.
een dier uit het asiel is al gevormd. En je weet nooit wat er precies met een hond is gebeurd. Als een hond is gevormd, kan je hem best nog wel wat aanleren hoor, maar de basis kan niet meer veranderd worden. Als je zelf je hond goed opvoed, is dat voor het dier en voor jou het allerfijnste, ook voor de hechting met kinderen. Een asielhond kan je niet meer opvoeden met kinderen, want dat stadium zijn ze dan meestal al voorbij.
Ik zou kiezen voor een hond waar je zelf een aandeel hebt in zijn vorming.
Maar dat is persoonlijk natuurlijk :wink:

Dan leer jij er één muizen vangen, dan kan ze die pup later bij jou ophalen. :-oo

Heb je foto's van die pups?

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Huisdieren

Berichtdoor mona » 14 apr 2014 20:18

Bambi schreef:Heb je foto's van die pups?
Ik ben laatst een tijdje aan het prutsen geweest, maar het is me niet gelukt een foto hier op te krijgen. Ik zal het nog eens proberen.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

hieke
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 11 mar 2011 15:58

Re: Huisdieren

Berichtdoor hieke » 15 apr 2014 17:49

Jack Russel wil nog wel eens een muis vangen. Is ook pittig en eigenwijs, maar minder dan de teckel. Teckels zijn wel super vind ik, maar lastig op te voeden.......

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Huisdieren

Berichtdoor Boerin » 16 apr 2014 16:54

We hebben 3 nieuwe huisdieren vandaag gevangen en net eten voor ze gekocht. De lieverds. 3 poelslakken zijn het met wat kroos erbij waar nog schattige watervlooien in bleken te zitten. Een kinderhand is gauw gevuld. Toch koop ik binnenkort maar konijntjes.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor LeChat » 12 jun 2014 17:20

Onze kat Toby zit in de lappenmand... Maandagavond nog niks aan de hand, hij was de hele dag buiten geweest dus dat hij al vroeg ging slapen was niet zo gek. 's Morgens was hij echter heel futloos, kon maar moeilijk in bijv. de vensterbank springen en liep met een gebogen lijf (naar rechts), 'praatte' veel minder dan anders en reageerde veel minder alert. Ik om 12u speciaal ff naar huis gereden van m'n werk, komt 'ie niet eens naar beneden om me te begroeten, hmm, toch maar ff de dierenarts gebeld en die vond het beter dat we even langs kwamen. Dinsdagmiddag konden we dus meteen terecht, en bleek meneer vermoedelijk een wond in z'n zij te hebben (vandaar dat 'ie zo krom liep), van het vechten denk ik, en koorts. Hij heeft nu antibioticaspuitjes gekregen (tabletten is echt een ramp bij hem) en dinsdagavond/gisteren leek het een stuk beter te gaan, maar vandaag heeft 'ie weer een slechte dag - springt als een ouwe kerel op een stoel, slaapt veel, eet nauwelijks. Maar even goed in de gaten houden!

Bij de dierenarts op tafel wilde 'ie trouwens dolgraag terug in z'n reismandje, dat wil 'ie anders nou nooit :) - hij met z'n poot aan het deurtje trekken, en toen hij er eindelijk in mocht sprintte 'ie naar binnen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huisdieren

Berichtdoor schelpje3 » 13 jun 2014 15:26

LeChat schreef:Onze kat Toby zit in de lappenmand... Maandagavond nog niks aan de hand, hij was de hele dag buiten geweest dus dat hij al vroeg ging slapen was niet zo gek. 's Morgens was hij echter heel futloos, kon maar moeilijk in bijv. de vensterbank springen en liep met een gebogen lijf (naar rechts), 'praatte' veel minder dan anders en reageerde veel minder alert. Ik om 12u speciaal ff naar huis gereden van m'n werk, komt 'ie niet eens naar beneden om me te begroeten, hmm, toch maar ff de dierenarts gebeld en die vond het beter dat we even langs kwamen. Dinsdagmiddag konden we dus meteen terecht, en bleek meneer vermoedelijk een wond in z'n zij te hebben (vandaar dat 'ie zo krom liep), van het vechten denk ik, en koorts. Hij heeft nu antibioticaspuitjes gekregen (tabletten is echt een ramp bij hem) en dinsdagavond/gisteren leek het een stuk beter te gaan, maar vandaag heeft 'ie weer een slechte dag - springt als een ouwe kerel op een stoel, slaapt veel, eet nauwelijks. Maar even goed in de gaten houden!

Bij de dierenarts op tafel wilde 'ie trouwens dolgraag terug in z'n reismandje, dat wil 'ie anders nou nooit :) - hij met z'n poot aan het deurtje trekken, en toen hij er eindelijk in mocht sprintte 'ie naar binnen.

Wij hadden dat een paar keer vlak achter elkaar, met 2 verschillende katers. De ene had tweemaal een abces in zijn flanken en volgens de d.a. is dat dan degene die vlucht.
De belager zet dan uit nijd nog even zn klauwtjes in poes.
De ander had het op zijn kopje, vlak bij zijn oog, dus heel spannend of het oog gespaard zou blijven.
A.b. kuur sloeg gelukkig aan.
Als het rijp is, mag je het openmaken, wist je dat?
Heeft hij koorts?

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor LeChat » 13 jun 2014 20:28

Nou, het heeft weer 'n staartje gekregen... Toby was gisteravond laat/vandaag weer helemaal suffig, at ook niet en trekt zich boven terug. Vanmiddag dus weer met 'm naar de dierenarts geweest - het vermoeden blijft vooralsnog dat het een wond is, al is die niet te vinden in zijn dikke vacht, maar je merkt wel dat hij pijn heeft als je in zijn zij drukt. Ook had 'ie weer koorts (nu 40,5, dinsdag 40,2), die antibioticaspuit met koortsverlagende werking was dus niet goed aangeslagen. Daarom nu 'n andere meegekregen in tabletvorm, en een soort siroop. Volgens de dierenarts moet 'ie nu heel snel op gaan knappen, anders toch weer verder zoeken en als 'ie maandag nog niet is opgeknapt bloedonderzoek.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Huisdieren

Berichtdoor -Judith- » 13 jun 2014 20:58

Poeh lastig he LeChat, jammer dat ze het niet aan kunnen geven ;-)

Zo had ik vorig weekend ook een stomme stunt... Wij hebben de koelkast boven een lade, en Poessie draalde wat om m'n benen, ik liet de koelkastdeur dichtvallen, en ik loop naar de andere kant van de keuken, begint ze ineens enorm te gillen, dus ik kijk om, en zie dat haar staart tussen de koelkastdeur zit, en ik zie haar een paar x trekken, maar ze schoot los, dus ik had daar verder geen aandacht aan besteed, ik ben nog achter haar aangegaan naar de krabpaal, maar ik kon niks ontdekken, tot wij later 's avonds naar binnen kwamen, overal lagen dikke druppels bloed... Ze moest dus een wondje aan d'r staart hebben, maar Poessie was 'm inmiddels gesmeerd naar buiten, en die liet zich dus nergens meer vinden...
Volgende ochtend nog niet te vinden... Maar ik zat aan de keukentafel, en ik zie tot m'n grote verbazing een pluk zwart haar onderaan de koelkast zitten, dus ik denk nog; ik zal die pluk even weghalen...Blijkt het gewoon zo'n 4/5 cm van d'r staart (incl. 2 zenuwen) te zijn :-& Arm beestje...Ik had zo'n medelijden met d'r...Gelukkig kwam ze halverwege de ochtend weer aanlopen!En ze lijkt nu nergens last van te hebben, gelukkig

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huisdieren

Berichtdoor schelpje3 » 13 jun 2014 22:39

LeChat schreef:Nou, het heeft weer 'n staartje gekregen... Toby was gisteravond laat/vandaag weer helemaal suffig, at ook niet en trekt zich boven terug. Vanmiddag dus weer met 'm naar de dierenarts geweest - het vermoeden blijft vooralsnog dat het een wond is, al is die niet te vinden in zijn dikke vacht, maar je merkt wel dat hij pijn heeft als je in zijn zij drukt. Ook had 'ie weer koorts (nu 40,5, dinsdag 40,2), die antibioticaspuit met koortsverlagende werking was dus niet goed aangeslagen. Daarom nu 'n andere meegekregen in tabletvorm, en een soort siroop. Volgens de dierenarts moet 'ie nu heel snel op gaan knappen, anders toch weer verder zoeken en als 'ie maandag nog niet is opgeknapt bloedonderzoek.

Oei oei, dat klinkt nog niet goed LeChat. :?
Eet en drinkt hij wel en gaat hij op de bak?
@Judith: brrrr gruwelijk verhaal zeg.
Maar vergis je niet in een poes, het is niet altijd wat het lijkt!


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten