Huisdieren

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huisdieren

Berichtdoor schelpje3 » 29 jul 2014 15:40

Bambi schreef:Er zijn ook simpele middelen om je kat IN JE EIGEN tuin te houden.

Inderdaad.
En als je je grieven wil spuien tegen iemand, moet je dat tegen de persoon in kwestie doen.
Maar jij hebt er toch geen last van, met een balkon?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huisdieren

Berichtdoor schelpje3 » 29 jul 2014 15:41

StillAwake schreef:Ik ken alleen geen kattenbezitters die die middelen gebruiken.
Sterker nog: onze oude tuin leek de kattenbak van de buurt.
Ik kan me voorstellen dat mensen dan een buks aanschaffen!

Ja hoor, wij hebben rollen op de schutting, zodat er geen kat uit noch in kan.
Maar we hebben ook een voordeur, leuke ontsnappingsroute. :mrgreen:

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Huisdieren

Berichtdoor StillAwake » 29 jul 2014 15:44

schelpje3 schreef:Ja hoor, wij hebben rollen op de schutting, zodat er geen kat uit noch in kan.
Maar we hebben ook een voordeur, leuke ontsnappingsroute. :mrgreen:

Bij ons gingen ze onder de schutting door...
Aanspreken van de eigenaren hielp niet...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huisdieren

Berichtdoor schelpje3 » 29 jul 2014 15:49

StillAwake schreef:Bij ons gingen ze onder de schutting door...
Aanspreken van de eigenaren hielp niet...

Sommige mensen zijn idd niet aanspreekbaar, maar dat geldt voor alle overlast.
Je moet leven en laten leven, zeker in een stad, en je niet teveel ergeren, anders houd je het niet vol.
Maar het is idd vervelend als steeds dezelfde kat(ten) jouw tuin uitkiest als favo wc.
En dat is echt niet nodig.

Kijk SA, zoiets hebben wij
http://www.kattenbeveiliging.nl/images/mooie_tuin.jpg
Laatst gewijzigd door schelpje3 op 29 jul 2014 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Huisdieren

Berichtdoor StillAwake » 29 jul 2014 15:51

schelpje3 schreef:Sommige mensen zijn idd niet aanspreekbaar, maar dat geldt voor alle overlast.
Je moet leven en laten leven, zeker in een stad, en je niet teveel ergeren, anders houd je het niet vol.
Maar het is idd vervelend als steeds dezelfde kat(ten) jouw tuin uitkiest als favo wc.
En dat is echt niet nodig.

Het waren deze buren die ons door hun geluidsoverlast uiteindelijk tot verhuizen hebben gebracht.
En er zijn meer mensen in de straat die dat overwogen hebben!
Dat heeft mijn beeld op kattenbezitters wel een klein beetje negatief ingekleurd ben ik bang...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huisdieren

Berichtdoor schelpje3 » 29 jul 2014 15:55

StillAwake schreef:Het waren deze buren die ons door hun geluidsoverlast uiteindelijk tot verhuizen hebben gebracht.
En er zijn meer mensen in de straat die dat overwogen hebben!
Dat heeft mijn beeld op kattenbezitters wel een klein beetje negatief ingekleurd ben ik bang...

Je moet nooit gaan verhuizen vanwege je buren. Want buren hebben ook wel eens de neiging te gaan verhuizen. 8)
Wij kregen na een bejaard echtpaar, een stelletje muziek liefhebbers (nou ja, muziek) tot diep in de nacht feestvieren, we werden er soms wanhopig van.
En op een dag stond buuf ineens met een plantje voor de deur, ze kwam afscheid nemen, ze hadden een ander huis gekocht, het huis had niet te koop gestaan, dus we wisten van niks.
Ze bedankte me dat wij zulke prettige buren waren geweest.
Nou ja zeg... :-oo

Bambi

Re: Huisdieren

Berichtdoor Bambi » 29 jul 2014 15:56

schelpje3 schreef:Inderdaad.
En als je je grieven wil spuien tegen iemand, moet je dat tegen de persoon in kwestie doen.
Maar jij hebt er toch geen last van, met een balkon?

Als Christen hoor je er voor te zorgen dat je anderen geen overlast bezorgt.
En je kunt je heel goed indenken wat die overlast is, dus er bij voorbaat al rekening mee houden.
Zoals jij nu praat, praat de wereld er ook over.
Schijt aan de buren en zij zorgen er zelf maar voor dat ze geen last hebben van ONZE katten.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Huisdieren

Berichtdoor StillAwake » 30 jul 2014 08:09

StillAwake schreef:Het waren deze buren die ons door hun geluidsoverlast uiteindelijk tot verhuizen hebben gebracht.
En er zijn meer mensen in de straat die dat overwogen hebben!
Dat heeft mijn beeld op kattenbezitters wel een klein beetje negatief ingekleurd ben ik bang...
schelpje3 schreef:Je moet nooit gaan verhuizen vanwege je buren. Want buren hebben ook wel eens de neiging te gaan verhuizen. 8)
Wij kregen na een bejaard echtpaar, een stelletje muziek liefhebbers (nou ja, muziek) tot diep in de nacht feestvieren, we werden er soms wanhopig van.
En op een dag stond buuf ineens met een plantje voor de deur, ze kwam afscheid nemen, ze hadden een ander huis gekocht, het huis had niet te koop gestaan, dus we wisten van niks.
Ze bedankte me dat wij zulke prettige buren waren geweest.
Nou ja zeg... :-oo

Die buren in kwestie zijn nog steeds aan het verbouwen (zonder enig overleg met buren en dergelijke, maar ook zonder vergunning aan te vragen), en omdat pa lid is van dezelfde SGP als de wethouder komt hij daarmee weg... (hoe ongeloofwaardig kun je je als christen maken in de buurt...)
Al met al geloof ik niet dat die mensen snel weg zullen gaan, en daarom hebben wij een ander huis gekocht (120m verderop in de straat).
Frappant dat niet alleen wij, maar alle overburen van de "overlastgevers" eren bod op dat huis hebben gedaan dan wel overwogen hebben... (blijkbaar heb ik teveel betaald) ;-)
Wellicht lag het dus niet aan ons?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huisdieren

Berichtdoor Marnix » 30 jul 2014 08:37

Bambi schreef:Als Christen hoor je er voor te zorgen dat je anderen geen overlast bezorgt.
En je kunt je heel goed indenken wat die overlast is, dus er bij voorbaat al rekening mee houden.
Zoals jij nu praat, praat de wereld er ook over.
Schijt aan de buren en zij zorgen er zelf maar voor dat ze geen last hebben van ONZE katten.


Tjonge wat een frustratie. Wij hebben ook wat last van katten die de voortuin nog wel eens als toilet gebruiken. Vind ik ook niet geweldig. Maar verder hou ik wel van katten. Maar goed, je slaat wel heel erg door. Hoe kan je als christen katten te hebben? Ik raak steeds meer verwonderd over de regels die je hebt bedacht voor hoe een christen zich hoort te gedragen :)

En natuurlijk is het prettig als mensen hun kat leren de kattenbak te gebruiken en niet andermans tuin
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Huisdieren

Berichtdoor StillAwake » 30 jul 2014 08:41

Marnix schreef:Maar verder hou ik wel van katten.

Hangt er een beetje vanaf hoe ze klaargemaakt zijn ;-).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huisdieren

Berichtdoor schelpje3 » 30 jul 2014 09:28

Marnix schreef:
Tjonge wat een frustratie. Wij hebben ook wat last van katten die de voortuin nog wel eens als toilet gebruiken. Vind ik ook niet geweldig. Maar verder hou ik wel van katten. Maar goed, je slaat wel heel erg door. Hoe kan je als christen katten te hebben? Ik raak steeds meer verwonderd over de regels die je hebt bedacht voor hoe een christen zich hoort te gedragen :)

En natuurlijk is het prettig als mensen hun kat leren de kattenbak te gebruiken en niet andermans tuin

Ik ben dol op katten, maar wil niet dat een ander er hinder van ondervindt, dus wij doen er van alles aan om dit te voorkomen. En dan toch beschuldigd te worden, is dus onterecht!
*Wij hebben rollen op de schutting geplaatst.
*De katten zijn over het algemeen binnen, maar ze piepen wel eens door de voordeur of via een dakraam naar buiten.
*Onze katten zijn gechipt, dus we zijn te achterhalen als eigenaar.
*We hebben voldoende kattenbakken in huis en die worden gebruikt, dus de katten doen hun behoefte niet in de tuin van de buren.
Anders zou ik dat zeker horen!
Ze zwerven wel eens door de wijk, naar de slootkant, maar de mensen in deze wijk hebben meer last van p**pende en loslopende honden dan van de katten.
Laatst is er een kat mishandeld, de hele wijk stond op zn kop. De dader is nooit gevonden, en dat is voor hem maar goed ook!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huisdieren

Berichtdoor Marnix » 30 jul 2014 09:44

Het slaat ook helemaal nergens op. Iets minder snel met je oordeel klaar staan Bambi!

Maar ook als mensen hun kat niet binnen eigen tuin houden vind ik het veel te ver gaan om te zeggen dat je daar als christen niet aan mee zou moeten doen. Je kat goed opvoeden is dan wel wenselijk (daar gaat het vaak mis) maar wat mij betreft hoeven katten niet aan huis of tuin gekluisterd te zijn.

Overigens hebben we er in de zomer weinig last van want dan staat de tuin lekker vol met planten, als dat wat minder wordt komen ze nog wel eens de voortuin bemesten, jaag ik ze soms weg enz. :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bambi

Re: Huisdieren

Berichtdoor Bambi » 30 jul 2014 11:35

Marnix schreef:Tjonge wat een frustratie. Wij hebben ook wat last van katten die de voortuin nog wel eens als toilet gebruiken. Vind ik ook niet geweldig. Maar verder hou ik wel van katten. Maar goed, je slaat wel heel erg door. Hoe kan je als christen katten te hebben? Ik raak steeds meer verwonderd over de regels die je hebt bedacht voor hoe een christen zich hoort te gedragen :)

En natuurlijk is het prettig als mensen hun kat leren de kattenbak te gebruiken en niet andermans tuin

Dat heeft niks met frustratie te maken.
Ik heb van jongs af aan geleerd, om rekening te houden met de buren.
Dacht altijd dat dat een Christelijke regel was.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huisdieren

Berichtdoor schelpje3 » 30 jul 2014 14:40

Marnix schreef:Het slaat ook helemaal nergens op. Iets minder snel met je oordeel klaar staan Bambi!

Maar ook als mensen hun kat niet binnen eigen tuin houden vind ik het veel te ver gaan om te zeggen dat je daar als christen niet aan mee zou moeten doen. Je kat goed opvoeden is dan wel wenselijk (daar gaat het vaak mis) maar wat mij betreft hoeven katten niet aan huis of tuin gekluisterd te zijn.

Overigens hebben we er in de zomer weinig last van want dan staat de tuin lekker vol met planten, als dat wat minder wordt komen ze nog wel eens de voortuin bemesten, jaag ik ze soms weg enz. :)

Marnix: kat opvoeden lukt niet zo goed hoor, een hond kun je africhten, maar een kat heeft personeel :D
Je kunt ze echter wel van begin af trainen om niet op het aanrecht te springen, of op de eettafel, en katten zijn bijv heel zindelijk. We hebben al zoveel kittens gehad en nog nooit ging er iets naast de bak.

We hebben het aan de dierenartsen gevraagd (zaten eerst bij een andere praktijk) wat is beter voor de kat en hoe zijn ze het gelukkigst?
Dan zeggen ze allemaal: liever een korter gelukkig leven buiten, dan een wat saai en veilig leven binnen.

Hier zijn wat tips:
Grofmazig gaas
Pennen om het gaas vast te zetten
Satéprikkers of andere stokjes
Citroenschillen
Mottenballen
Citroenverbana (of andere planten die naar citroen ruiken)
Stekelige planten
Peper
Koffiedik

En als je hem betrapt, natspuiten, katten hebben een hekel aan water.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Huisdieren

Berichtdoor rotterdam » 30 jul 2014 14:58

Bambi schreef:Ik heb van jongs af aan geleerd, om rekening te houden met de buren.
Dacht altijd dat dat een Christelijke regel was.


christelijke regel ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten