Huisdieren

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Huisdieren

Berichtdoor JohannesHermanus » 29 mei 2016 11:22

Halleluja, de hond is weer gezond! Hij springt als vanouds in het rond en dendert weer woest achter de stok aan. Tijdens het wandelen met hem kom ik een stel kinderen tegen die huilend achter papa verdwijnen als ze me hond zien, ik ben nog ruim 100 meter van ze verwijderd... Ik groet de man vriendelijk en op het moment dat ik voorbij ben stoppen deze kinderen als bij toverslag met huilen en roepen dat papa mij en de hond in het water moet gooien. Zo zit dat in elkaar in dit kl...dorp. Geen enkele correctie van pa, de schijnheil met z'n stelletje jankerds. Dan komt er een vrouw in het zwart aangelopen, ze draait me de nek toe op moment van passeren en ik mompel haar na dat ze lelijk doet, daar wordt ze niet mooier van. Op het eind van de ronde kom ik een jack russell tegen die mijn hond wel even naar de strot wil vliegen, en wederom geen enkele correctie van de vrouwelijke eigenaar... Ik moet me inhouden om die hond geen schop te verkopen, maar het hondje is me te klein, die overleeft dat niet. Bij aanspreken op dit gedrag komt er een slap verweer dat begint met: ach ja, maar... Ja maar werkt niet bij honden, bijt ik haar toe! Ik heb het gehad en zeg haar in niet mis te verstane bewoording dat ze door moet lopen. Ze loopt wel, maar dan rood aan en probeert te protesteren, hetgeen ik abrupt afkap. Volgens mij is de meeste pejoratieve taal van oorsprong vrij neutraal van aard. Na de zestiger jaren is dit echter helaas een feministisch leven gaan leiden. Kwaliteiten kunnen echter doorschieten in valkuilen en voordat ik verzandde in vulgair taalgebruik, besloot ik dat negeren het beste werkt. Op de stoute schoenen en met jeukende handen liep ik door, de vrouw met een rood hoofd achterlatend. Wie als een kerel behandeld wil worden, kan het dan ook als volgt krijgen wat mij betreft. Biblebeltse hartelijkheid, dat zal het zijn.

Iets met vijanden en liefhebben, volgens mij valt daar nog wel winst te behalen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huisdieren

Berichtdoor Chaya » 30 mei 2016 09:26

Voor de kattenliefhebbers, dit is een hele leuke website, waar je de belevenissen van kater Binkie kunt lezen.

http://www.caat-a-strofe.nl

Afbeelding
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huisdieren

Berichtdoor Mortlach » 15 jun 2016 15:31

Furiosa kan heeel lief kijken :-)

Afbeelding
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Huisdieren

Berichtdoor schaapje » 15 jun 2016 17:40

Whau.....wat een ogen, daar verdrink je in. :wink:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huisdieren

Berichtdoor MissF » 17 okt 2016 17:31

In april 2014 startte ik dit topic, omdat we toen al aan een hond dachten. Ondertussen zijn we 2,5 jaar verder en hij komt er nu eindelijk echt.
Vanmiddag heeft onze oudste zoon een puppy uitgekozen. Het is een Friese Stabij geworden.
Vanaf december kunnen we hem ophalen. En dan begint het opvoeden enzo :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor Johan100 » 17 okt 2016 17:50

Leuk! Daar hoort een plaatje bij..

Afbeelding
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huisdieren

Berichtdoor Mortlach » 17 okt 2016 20:23

Leuk! Hopelijk hebben jullie er veel plezier van. Hoe is het karakter van die beesten normaal gesproken? Ik had nog nooit van dat ras gehoord.

Hier gaat het nog steeds goed met de onze. Ze is behoorlijk groot en dolenthousiast als er mensen in de buurt zijn - een beetje té soms, we moeten echt goed opletten/trainen dat ze de mensen niet bespringt.

Afbeelding

Fotootje van vandaag. T'is een gevaarlijk ras hoor, die Rottweilers. :wink:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huisdieren

Berichtdoor MissF » 18 okt 2016 11:53

Haha ziet er ook heel gevaarlijk uit :D

Die van ons is nu nog een klein bolletje wit/zwart, maar als hij zoals op die foto wordt, geweldig :)
We hebben bij heel veel mensen om raad gevraagd, en die van mijn oom die dierenarts is het zwaarst laten wegen. Friese Stabij zijn hele fijne gezinshonden, die genoeg ruimte nodig hebben om lekker rond te rennen. Ze zijn soms wat eigenwijs, maar als ze goed opgevoed worden, zijn het hele fijne honden met kinderen.
Nu moet ik me maar eens in gaan lezen wat we allemaal nodig hebben, voor als hij komt :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huisdieren

Berichtdoor Chaya » 18 okt 2016 13:13

MissF schreef:Haha ziet er ook heel gevaarlijk uit :D

Die van ons is nu nog een klein bolletje wit/zwart, maar als hij zoals op die foto wordt, geweldig :)
We hebben bij heel veel mensen om raad gevraagd, en die van mijn oom die dierenarts is het zwaarst laten wegen. Friese Stabij zijn hele fijne gezinshonden, die genoeg ruimte nodig hebben om lekker rond te rennen. Ze zijn soms wat eigenwijs, maar als ze goed opgevoed worden, zijn het hele fijne honden met kinderen.
Nu moet ik me maar eens in gaan lezen wat we allemaal nodig hebben, voor als hij komt :)

Leuk MissF. Het is heel verrijkend voor kinderen als er huisdieren zijn. Ze leren verantwoordelijkheid, op een goede manier met dieren omgaan enz.
Wij hebben jaren honden gehad.
Wat wij wel gedaan hebben is met hen naar puppycursus, de kinderen gingen mee, (voorzover mogelijk) zodat we allemaal dezelfde korte bevelen konden geven.
Zit, lig, af, blijf...
Ik hoor mensen soms zo'n tirade houden tegen hun hond, bijv. in de wachtkamer van de d.a.
Een Stabij is ook net een mooi maatje, niet te groot en niet te klein.
We wachten in spanning af. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bruno

Re: Huisdieren

Berichtdoor Bruno » 19 okt 2016 02:23

Ik ben altijd een dierenvriend geweest. Ik heb een hond gehad die stierf aan kanker. Ze was mijn laatste.

Dieren zijn geen bezit, gros van de huisdieren lijden. Bv. honden die speciaal gefokt worden op het zicht, heel hun leven ademhalingsproblemen.
Vissen in aquaria, reptielen in terraria, ... Die dieren horen in vrijheid te leven.

Ik was jong toen ik mijn hond kocht, maar vandaag daagt het mij dat het om egoïstische redenen was. IK wou een hond, IK wou dat ras, IK wou dat ermee doen, IK ... Maar wat wou de hond? Natuurlijk was zij blij uit haar kleine ruimte te mogen. En ik heb een mooie tijd met haar beleefd.
Maar ik pas toch voor huisdieren. Het is een commerciële hype waar teveel mensen blind voor het leed zijn.

My 2 cents.

Gebruikersavatar
Niagara
Mineur
Mineur
Berichten: 224
Lid geworden op: 27 jun 2015 21:08

Re: Huisdieren

Berichtdoor Niagara » 19 okt 2016 11:22

Dit voorjaar hebben wij een kat uit het asiel gehaald. Best wel spannend, want je weet natuurlijk niet hoe het uit gaat pakken met een dier dat drie jaar gezworven heeft. In het begin was hij verlegen, wat natuurlijk ook te verwachten valt. Een heel nieuw huis, hij verstopte zich in het begin onder de kasten. Bij het asiel hadden ze gezegd dat we hem daar meteen onder vandaan moesten halen omdat hij dit anders zou blijven doen. Na drie keer begreep hij het en begon hij het huis te verkennen. Al snel begon hij te spinnen en dat ging de eerste dag en nacht door. Voor mijn man was het de eerste keer dat hij een kat had. Hij vond dat de kat 's nachts in de (bij)keuken moest, want dan kon hij niets kapot maken. Toen we op bed lagen hoorden we geluiden uit de keuken. De kat op zat op het aanrecht, wat ie als wij erbij waren niet deed. Zodra ik de keuken binnenkwam sprong hij er dan ook af. Duidelijk een kat die dus wel opvoeding gehad heeft, hij wist het dondersgoed. Ik vond het ook wel sneu dat hij alleen maar in de keuken en bijkeuken mocht, dus mijn man overgehaald om hem ook in de woonkamer te laten, want ik geloofde niet dat hij wat kapot zou maken. Onze slaapkamer zit aan de woonkamer vast, dus kat in de woonkamer en wij de slaapkamerdeur dicht. Begon hij toch een partijtje zielig te mauwen en krabbelen aan de deur dat hij naar binnen wilde. Ik weer medelijden en mijn man overgehaald om hem ook in de slaapkamer te laten. Mijn man vond het spannend omdat je de kat niet hoort lopen zoals de hond die hij gewend was van vroeger. Maar onze kat spinde zo luid dat je hem wel kon localiseren, dus het was goed toen ik hem ook had overtuigd dat een kat niet zomaar in het midden van de nacht zijn klauwen in je ogen zet, zeker niet deze waarvan ik al zag dat hij én een opvoeding had gekend, én eerder verlegen dan opdringerig was. De kat sprong in de vensterbank en plots hield het spinnen op. Mijn man in paniek, maar de kat zag gewoon een andere kat in de tuin zitten. Ik viel al snel in slaap maar mijn man is er nog wel 10 keer uit geweest die nacht om even te checken waar de kat was. 's Ochtends toen ik wakker werd lag het beestje op mijn voeteneind te slapen.
Het beestje is een jaar of 5/6 oud, maar wil graag spelen met balletjes of touwtjes. De eerste zes weken hebben we hem binnen gehouden, want hij moest niet naar zijn zwerversbestaan terugkeren. Al die tijd heeft hij niet een keer naar buiten gewild. Ook is hij in die tijd ziek geweest, niesziekte waarschijnlijk uit het asiel meegenomen. De pilletjes at hij gelukkig op als ze verstopt zaten in wat kneedbaar vleessmaak omhulsel. Zijn oogje moest 2 weken lang iedere dag 5 keer ingezalfd worden, waar hij erg tegen vocht in het begin, maar later als ik hem eenmaal te pakken had liet hij het maar gebeuren. Hierdoor werd hij een tijdje wat schuwer, maar toen het over was kwam hij weer lekker elke dag op schoot. Toen de niesziekte over was mocht hij naar buiten, meestal wilde hij na een half uurtje wel weer naar binnen. Deze zomer, toen het heel warm was, weigerde hij te eten, bleek zijn lever nauwelijks meer te werken en had het arme beestje hoge koorts. De dierenarts wilde meteen allerlei dure tests laten doen, maar we hebben gevraagd of we niet gewoon konden proberen hem weer aan het eten te krijgen. Gelukkig is dat gelukt en nu stoppen we wat imuunsysteemondersteunende L-lysine in het water en blaakt ie van gezondheid.
Hij blijft wat schrikachtig bij harde geluiden of drukte, met bezoek zit hij meestal onder tafel, maar als iemand 'm dan uitdaagt wil ie wel met de onbekende spelen vanonder z'n veilige tafeltje. Op schoot doet ie eigenlijk alleen bij rustige mensen die de tijd voor hem nemen. Als iemand hem oppakt wil hij al gauw weer weg, maar als hij uit zichzelf komt kan hij uren kroelen. 'S Nachts slaapt hij soms op de bank, soms op ons voeteneind. Als er een logee op de bank slaapt kruipt hij daar rustig bij onder de dekens. Tegenwoordig is hij zo gewend dat hij toelaat dat ik over z'n buikje aai en daarbij in slaap valt.
Afbeelding
Afbeelding

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Huisdieren

Berichtdoor cornelia77 » 19 okt 2016 21:37

Leuk Missf! Ik hoop wel dat je je gerealiseerd hebt, dat een pup een hoop energie en tijd kost. Het eerste jaar is echt heel intensief. En ik heb ergens begrepen dat je ook best veel werkt? Hoe doe je dat?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Huisdieren

Berichtdoor Johan100 » 19 okt 2016 22:44

Leuk, een katje Niagara.

Btw; heb je met je nagel klem gezeten? :(
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huisdieren

Berichtdoor Mortlach » 02 nov 2016 13:21

Nog maar een fotootje van Furiosa (en onze neurotische stressbal met verlatingsangst Harvey)

Afbeelding
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw



Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten